Komunikaty PR

Historia gier wideo ożywiona przez technologię Panasonic w Oxo Museo

2024-05-31  |  14:00
Biuro prasowe

W samym sercu Malagi, muzeum Oxo Museo oddaje hołd historii gier wideo, prezentując je w zupełnie nowym świetle. Dzięki współpracy z Panasonic Connect i ich zaawansowanej technologii audio-wizualnej, muzeum stworzyło przestrzeń immersyjną 360º, która przenosi odwiedzających w sam środek wirtualnego świata gier.

Muzeum Gier Wideo OXO podjęło ambitne wyzwanie, by stworzyć niepowtarzalną, immersyjną przestrzeń 360º. Zadaniem było nie tylko podniesienie standardów wystaw, ale przede wszystkim dostarczenie odwiedzającym niezapomnianych wrażeń. W odpowiedzi na to wyzwanie, muzeum zainstalowało zaawansowany system projekcyjny z technologią 3 LCD, składający się z 9 laserowych projektorów PT-MZ680 do projekcji na podłogach i 6 projektorów PT-MZ880 na ścianach. W efekcie stworzono głęboko immersyjne środowisko, funkcjonujące z częstotliwością 60 klatek na sekundę, zwracając szczególną uwagę na eliminację cieni i optymalizację wizualnego komfortu użytkowników, co jest kluczowym elementem, biorąc pod uwagę ich bliskość w stosunku do powierzchni projekcyjnych.

Muzeum Gier Wideo OXO w Maladze, to dynamicznie rozwijające się centrum dedykowane nie tylko historii, ale również współczesności i przyszłości gier wideo. To projekt promowany przez Kaiju Entertainment, firmę silnie zakorzenioną w sektorze gamedev, które skupia się na tworzeniu wartości dodanej dla świata gamingu. OXO, dążąc do przekraczania tradycyjnych granic muzealnych, zdecydowało się na gruntowną modernizację swojej sali immersyjnej. Mając na uwadze, że miesięcznie muzeum odwiedza ponad 10 000 graczy, celem było stworzenie wyjątkowego środowiska, które zaspokoi wysokie oczekiwania tej grupy. Wykorzystując zaawansowaną technologię audio-wizualną Panasonic Connect, muzeum zrealizowało projekt, który wzbogaca doświadczenie wymagających odwiedzających. Dzięki temu nowatorskiemu podejściu, udało się zaprojektować przestrzeń, w której każdy detal jest dopracowany, aby zmaksymalizować doznania immersyjne i zwiększyć interaktywność ekspozycji.

Muzeum Gier Wideo OXO, rozmieszczone na pięciu piętrach, prezentuje bogatą kolekcję ponad 500 artefaktów, w tym klasyczne konsole i gry. Wśród ekspozycji warto wyróżnić zarówno stałe, jak i rotacyjne wystawy, takie jak pionierska ekspozycja słynnej serii Final Fantasy, zorganizowana przez Square Enix poza granicami Japonii. Centralnym punktem muzeum jest 40-metrowy kwadratowy pokój immersyjny o powierzchni 40 metrów kwadratowych, umiejscowiony w ramach stałej wystawy, który regularnie zmienia swoje projekcje, dostosowując je do bieżących tematów.

Od momentu przekroczenia drzwi naszego muzeum, odwiedzający zanurzają się w doświadczeniu, które redefiniuje postrzeganie rzeczywistości. Nasza sala immersyjna, umiejscowiona na początku trasy, stanowi pierwszy przystanek tej podróży i oferuje gościom wyjątkową niespodziankę. Dzięki nowoczesnej technologii, sala ta przenosi bezpośrednio do świata gier wideo, wywołując zdumienie i radość u osób w każdym wieku, tłumaczy Javier Arbós, General Director w OXO Video Game Muzeum.

OXO Museo wybrało technologię audio-wizualną Panasonic Connect, aby spełnić techniczne wymogi projektu, stosując wysokiej jakości projektory laserowe. Te urządzenia, pracujące z częstotliwością 60 klatek na sekundę, znacznie przewyższają standardy jakości, które muzeum stawia przed sobą. Wykorzystane modele projektorów z technologią 3LCD wyróżniają się kompaktowym i cichym działaniem, co zwiększa komfort użytkowania przestrzeni ekspozycyjnej.

Projektory Panasonic używane w muzeum OXO dysponują mocą 6,000 i 8,000 lumenów oraz oferują rozdzielczość WUXGA, co gwarantuje krystalicznie czysty obraz. Są one wyposażone w zaawansowane funkcje, takie jak mieszanie krawędzi, dostosowanie geometrii i zsynchronizowanie wartości dynamicznego kontrastu, co usprawnia jednolitość projekcji na wielu ekranach i zmniejsza efekty nakładania się obrazów, zapewniając finalny obraz wolny od zniekształceń. Dodatkowo, te urządzenia posiadają zoptymalizowane wyświetlanie światła RGB, które zapewnia doskonałą widoczność z każdego miejsca w sali. Dzięki zastosowaniu najkrótszych na rynku obiektywów ET-ELU20 typu ultra-short-throw, projektory umożliwiają wyświetlanie dużych obrazów z bliskiej odległości, co eliminuje powstawanie cieni i pozwala na stworzenie doświadczeń immersyjnych na najwyższym poziomie.

Dla nas jest przyjemnością współpracować przy tak interesującym projekcie o dużym potencjale jak Muzeum Gier Wideo OXO. To potwierdza nasze zaangażowanie w przemysł rozrywkowy i kulturalny, gdzie projekcje immersyjne zyskują na znaczeniu, mówi Daniel Collado, Partner Account Manager w Panasonic Connect. Projekt stanowił dla nas wyzwanie, ponieważ musieliśmy bardzo precyzyjnie koordynować działania z zespołem instalacyjnym. Projekcja była głównym elementem sali immersyjnej w OXO Video Game Muzeum, więc musieliśmy uwzględnić takie aspekty jak bliskość użytkownika do ściany i zapewnić, że nie powstaną żadne cienie. Wszystko to, aby przyczynić się do niezapomnianego doświadczenia dla użytkownika, dodaje Collado.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-05 | 15:00

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie Karty graficzne KFA2 z serii GeForce RTX 40 w promocyjnych cenach w x-kom. Nawet
2024-07-05 | 15:00

Karty graficzne KFA2 z serii GeForce RTX 40 w promocyjnych cenach w x-kom. Nawet

Wakacje w pełni, co oznacza więcej czasu na granie. To idealny moment na modernizację PC, a tak się składa, że nowe karty graficzne z serii GeForce RTX 40 możecie właśnie kupić w
IT i technologie Mobile work is a new black
2024-07-05 | 12:00

Mobile work is a new black

Praca mobilna to nowa rzeczywistość, a  smartfon i laptop znajdują się w jej centrum jako podstawowe narzędzia pracy. Pozostaje kwestia, czym kierować się w doborze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.