ID Logistics finalizuje przejęcie Kane Logistics
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił zakończenie procesu przejęcia 100% udziałów amerykańskiej firmy Kane Logistics.
Przejęcie Kane Logistics
Kane Logistics to firma wyspecjalizowana w logistyce kontraktowej i usługach magazynowych z wartością dodaną, założona w 1930 r. w Stanach Zjednoczonych przez rodzinę Kane. Od 2019 r. Kane Logistics przyspieszył proces transformacji, tak aby stać się głównym graczem w amerykańskiej logistyce kontraktowej, współpracującym głównie ze znanymi producentami dóbr konsumpcyjnych, żywności i napojów oraz specjalistami handlu detalicznego.
Za przeprowadzenie zmian odpowiadał zespół menadżerów, z solidnym doświadczeniem operacyjnym zdobytym w dużych firmach zajmujących się logistyką kontraktową, tj. Ryder czy Jacobson Companies (firma logistyczna z siedzibą w USA, przejęta w 2014 r. przez Norbert Dentressangle).
Od 2019 r. Kane Logistics odnotowywał rocznie wzrost przychodów o 20%, osiągając poziom 235 mln USD w 2021 r. Obecnie posiada 20 centrów logistycznych w całym kraju (szczególnie w Pensylwanii, Georgii, Ohio, Illinois i Kalifornii) o powierzchni 725 tys. m².
Przejęcie Kane Logistics ma duże znaczenie ze względu na bliskość kultur korporacyjnych, uzupełniające się portfolio klientów oraz szerokie możliwości współpracy biznesowej z ID Logistics. Kane Logistics prezentuje model biznesowy bardzo podobny do modelu ID Logistics: „asset light", dedykowane magazyny, rozwiązania dostosowane do specyficznych potrzeb każdego klienta. To samo podejście do obsługi klientów w oparciu o zasadę „key account” umożliwi oferowanie wspólnych rozwiązań w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Po połączeniu z dotychczasową działalnością ID Logistics w Stanach Zjednoczonych, nowy oddział w 2021 r. osiągnie obroty na poziomie 350 mln USD pro forma. Jego zróżnicowane portfolio klientów obejmie firmy z branży dóbr konsumpcyjnych, retail i e-commerce. Obecnie ID Logistics US zatrudnia blisko 3 tys. pracowników w 26 oddziałach, zlokalizowanych na terenie całego kraju.
Stan Schrader nowym dyrektorem generalnym ID Logistics US
ID Logistics powierza zespołom Kane Logistics zarządzanie całą swoją działalnością w Stanach Zjednoczonych.
Stan Schrader, dyrektor handlowy Kane Logistics, został mianowany dyrektorem generalnym ID Logistics US. Jego celem ma być utrzymanie wysokiego poziomu wzrostu organicznego i wdrożenie synergii biznesowych wynikających z fuzji. Stan Schrader przywiązuje dużą wagę do jakości usług świadczonych klientom i zapewnia:
„Jestem bardzo zadowolony i zmotywowany do zarządzania nową jednostką biznesową w Ameryce Północnej. ID Logistics oferuje nam wyjątkową możliwość kontynuacji rozwoju na naszym rynku i wnosi uzupełniające know-how do działalności Kane Logistics. Bliskość kultury i strategii naszych firm jest po prostu niesamowita i stanowi prawdziwą gwarancję przyszłego sukcesu".
Duże ambicje ID Logistics w Stanach Zjednoczonych
Dwa lata po wejściu na rynek amerykański, po przejęciu operacji logistycznych Nespresso, Grupa ID Logistics zapewniła sobie nowe możliwości i środki do realizacji ambicji w regionie o tak dużym potencjale. Wielkość ID Logistics po akwizycji, sposób zarządzania i organizacja powinny umożliwić wypracowanie synergii biznesowych. Zapewnią też silny wzrost w rejonie, który w perspektywie średnioterminowej będzie stanowić znaczącą część działalności Grupy.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, zapewnia:
„Przejęcie Kane Logistics stanowi nowy, strategiczny krok w historii naszej Grupy. Otwiera przed nami nowe, obiecujące możliwości rozwoju, szczególnie w zakresie obsługi klientów z branży przemysłowej i dóbr konsumpcyjnych. Zyskaliśmy zespół doświadczonych i dynamicznych menedżerów, którzy są oddani naszym wartościom".

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.