ID Logistics po I kwartale 2022
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumowuje działalność i przychody za I kwartał 2022 roku.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Pierwszy kwartał 2022 roku potwierdził wzrost dynamiki Grupy, zarówno we Francji, jak i na rynkach międzynarodowych. Oprócz szybkiego tempa sprzedaży, finalizujemy integrację dwóch przejęć dokonanych pod koniec ubiegłego roku i rozpoczynamy integrację z Kane Logistics, przejętą z końcem marca 2022 r.”.
DOBRY POCZĄTEK ROKU Z DYNAMICZNYM WZROSTEM W I KWARTALE
Grupa ID Logistics dobrze rozpoczęła 2022 rok, osiągając w I kwartale wzrost sprzedaży o 23,7% (15,1% w ujęciu like-for-like) do 539 mln euro.
- We Francji ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 12,9% do 204,2 mln euro. Wynik ten uwzględnia konsolidację Colisweb. Po skorygowaniu jej wpływu, wzrost w I kwartale wyniósł 7,9%. ID Logistics odnosi korzyści zarówno z realizacji projektów rozpoczętych w 2021 r., jak i z pozytywnego wpływu cenowego i wolumenowego tych uruchomionych wcześniej.
- Na rynkach międzynarodowych Grupa utrzymała dynamiczny wzrost przychodów, o 31,3% do 334,8 mln euro. Wynik uwzględnia sprzedaż GVT, firmy przejętej w krajach Beneluksu pod koniec 2021 r., oraz korzystne kursy walut, zwłaszcza w odniesieniu do dolara amerykańskiego i brazylijskiego reala. Po skorygowaniu o te kwoty, wzrost utrzymuje się na stałym poziomie +20,3% w ujęciu like-for-like, z czego ok. dwie trzecie wygenerowały całoroczne wyniki projektów rozpoczętych w 2021 r., a jedna trzecia wynika z pozytywnego efektu cenowego i wolumenowego.
W I kwartale ID Logistics uruchomił cztery nowe magazyny. Jednocześnie Grupa przypomina, że nie prowadzi działalności na Ukrainie, a jej przychody w Rosji stanowią mniej niż 1% przychodów ogółem. Nowe inwestycje w tym kraju zostały wstrzymane.
NOWE KONTRAKTY
W I kwartale ID Logistics otrzymał zaproszenia do wzięcia udziału w wielu przetargach. Przykładowo, w tym czasie Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów, takich jak:
• We Francji ID Logistics po raz kolejny został uwzględniony w planie optymalizacji Grupy Adeo i uruchomił nowy magazyn o powierzchni 48 tys. mkw. w Loudéac w Bretanii, współdzielony przez Leroy Merlin i Weldom. Projekt ma wspierać rozwój Weldom i Leroy Merlin, jednocześnie promując współpracę między markami.
• W Holandii ID Logistics rozpocznie współpracę z oddziałem Electronic Components japońskiej grupy Omron. W magazynie o powierzchni 13 tys. mkw., położonym na południu kraju, ma być zarządzanych 45 tys. referencji. Obiekt zostanie wyposażony w zmechanizowany system AutoStore Goods to Person, opracowany przy współpracy ze Swisslog.
• W Hiszpanii ID Logistics rozpocznie realizację pierwszego kontraktu podpisanego ze światowym liderem mody na zarządzanie magazynem o powierzchni 15 tys. mkw. w Barcelonie.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
W najbliższym czasie priorytetem dla ID Logistics będzie sfinalizowanie integracji firm GVT w krajach Beneluksu i Colisweb we Francji, przejętych pod koniec 2021 r. W Stanach Zjednoczonych integracja z Kane Logistics, której przejęcie zostało sfinalizowane pod koniec marca 2022 r., zostanie zakończona przed latem 2022 r.
Jednocześnie ID Logistics planuje kontynuację rozwoju biznesu i skoncentruje się na zwiększaniu wydajności już rozpoczętych projektów oraz zarządzaniu tymi, które będą uruchamiane w tym roku.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.