ID LOGISTICS URUCHAMIA CENTRA LOGISTYCZNE DLA DIAGEO I YPÊ
ID Logistics, międzynarodowy lider logistyki kontraktowej, rozszerzył portfolio strategicznych klientów w Brazylii, podpisując nowe umowy z Diageo, światowym liderem branży alkoholowej oraz Ypê, znaną brazylijską marką artykułów higienicznych i środków czystości.
MOCNA POZYCJA NA RYNKU USŁUG LOGISTYCZNYCH
Ceniony za doskonałość operacyjną, technologie i innowacyjność, dostosowane do potrzeb lokalnych rynków, ID Logistics ugruntował swoją pozycję lidera na rynku usług logistycznych w Brazylii dla sektora dóbr konsumpcyjnych (kosmetyki, art. higieniczne, napoje alkoholowe), dystrybucji i e-commerce. Teraz, z zespołem ponad 4 tys. pracowników, zarządzając magazynami o powierzchni 1 mln mkw., operator planuje rozszerzenie zasięgu działalności operacyjnej na cały kraj.
TRZY MAGAZYNY POŁĄCZONE W JEDNO CENTRUM LOGISTYCZNE DLA DIAGEO
Diageo, światowy lider branży alkoholowej, skonsolidował trzy magazyny w jedno centrum logistyczne dedykowane obsłudze rynku brazylijskiego. W działającym od początku 2023 r. obiekcie o powierzchni 18 tys mkw. obsługiwanych jest blisko 200 referencji produktowych i 27 mln przesyłek rocznie. ID Logistics odpowiada za kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi.
Operator, aby sprostać oczekiwaniom Diageo co do wydajności i monitorowania procesów, wdrożył różne rozwiązania technologiczne. Należą do nich: system WMS gwarantujący optymalne i precyzyjne zarządzanie zapasami, elektroniczne listy kontrolne zapewniające widoczność wolumenów przychodzących i wychodzących, cyfrowy monitoring aktywności z udostępnieniem informacji w czasie rzeczywistym czy drony do przeprowadzania inwentaryzacji. W magazynie stosowane są też baterie litowo-jonowe, co dodatkowo ogranicza emisję CO2.
NOWY MAGAZYN Ypê O POWIERZCHNI 12 TYS. MKW.
O wyborze ID Logistics przez Ypê zadecydowała przede wszystkim doskonała znajomość regionu Extrema i możliwość uruchomienia nowego magazynu w bardzo krótkim czasie.
Obiekt o powierzchni 12 tys. mkw. ma być otwarty do kwietnia 2023 r. Odpowiadać będzie za obsługę 320 referencji i dystrybucję 650 tys. przesyłek rocznie. Wśród wdrożonych tu rozwiązań wymienić można system WMS, opracowany przez ID Logistics dla Ypê oraz technologie do monitorowania aktywności magazynu w czasie rzeczywistym i zwiększające niezawodność zarządzania zapasami.
LOKALNIE NA RZECZ CSR I ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Kluczowe znaczenie dla wyboru ID Logistics przez dwóch nowych partnerów miał niski poziom rotacji zespołów, wykwalifikowana kadra specjalistów oraz możliwość zrekrutowania w krótkim czasie ponad 200 pracowników, odpowiedzialnych za obsługę nowych kontraktów.
Brazylijski oddział ID Logistics wprowadza różne inicjatywy, które wspierają pracowników. Wśród nich wymienić można pomoc w zakupie artykułów pierwszej potrzeby czy wdrożenie specjalnego systemu transportu publicznego, umożliwiającego pracownikom ID Logistics łatwy i szybki dojazd do miejsca pracy.
Tym, co wyróżnia ID Logistics na tym rynku, jest dążenie do zwiększenia w zespole udziału kobiet i pracowników należących do mniejszości etnicznych. Firma skupia się na realizacji programów dedykowanych edukacji i integracji dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji, szczególnie w ramach projektu IDEBRA, rozpoczętego w 2006 r. (organizacja pozarządowa wspierająca edukację młodzieży w fawelach).
Zgodnie z celami globalnej strategii CRS Grupy ID Logistics, zespół w Brazylii przykłada też dużą wagę do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Swoim partnerom oferuje wdrożenie rozwiązań mających na celu oszczędność wody, recykling odpadów oraz preferowanie odnawialnych źródeł energii w zarządzanych centrach logistycznych.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.