Komunikaty PR

IKEA wspiera Polski Czerwony Krzyż w walce z pandemią

2021-03-02  |  16:30
Biuro prasowe

W ramach walki z pandemią koronawirusa IKEA przekazała Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi w ramach darowizny środki ochrony bezpośredniej. Do pracowników i wolontariuszy PCK opiekujących się m.in. seniorami oraz osobami chorymi i z niepełnosprawnościami trafiło łącznie kilkadziesiąt tysięcy fartuchów, masek i przyłbic.

Polski Czerwony Krzyż to najstarsza polska organizacja humanitarna, która dociera z pomocą do potrzebujących w całym kraju. Na wsparcie może liczyć każdy, bez względu na narodowość, przynależność do grupy etnicznej, pochodzenie społeczne, płeć, religię, język i poglądy polityczne.

W dobie pandemii koronawirusa pracownicy i wolontariusze PCK pełnią szczególnie ważną rolę. Opiekują się m.in. seniorami, którzy z powodu ryzyka zakażenia powinni pozostać w domach. Dostarczają im z paczki z żywnością, a także pomagają w robieniu zakupów i kupowaniu leków. Osoby samotne, chore i z niepełnosprawnościami codziennie otrzymują pomoc od ponad 5700 pracowników PCK. Świadczą oni usługi pielęgnacyjne, poza tym pomagają w codziennych domowych obowiązkach, takich jak sprzątanie czy robienie zakupów. Niezależnie od tego PCK codziennie dostarcza pomoc żywnościową do 100 tysięcy osób.

Realizacja powyższych zadań wymaga bezpośredniego kontaktu z osobami, które otrzymują pomoc. Aby ograniczyć ryzyko zakażenia koronawirusem beneficjentów, a także pracowników i wolontariuszy, IKEA przekazała Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi w ramach darowizny 48 800 jednorazowych fartuchów foliowych oraz 16 000 masek medycznych i tyle samo przyłbic. W pomoc zaangażowane były różne podmioty IKEA, zarówno te z Grupy Ingka, prowadzące w Polsce sklepy IKEA, jak te z Grupy Inter IKEA, odpowiadające m.in. za produkcję.

PCK to organizacja, która działa w całej Polsce, dlatego środki ochrony trafią do oddziałów we wszystkich 16 województwach.   

- Serdecznie dziękujemy IKEA za wsparcie. Bezpieczeństwo naszych pracowników i osób, którym udzielamy pomocy traktujemy priorytetowo, dlatego mamy naprawdę duże potrzeby, jeśli chodzi o fartuchy, maseczki czy przyłbice. Te pochodzące z darowizny IKEA przekażemy pracownikom i wolontariuszom odpowiedzialnym za wydawanie m.in. żywności i produktów higienicznych, a także siostrom PCK, które każdego dnia pomagają w tym trudnym czasie seniorom – mówi Małgorzata Szukała, Kierownik Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów z Polskiego Czerwonego Krzyża.

- Jako IKEA jesteśmy w Polsce od 60 lat. Staramy się być dobrym sąsiadem dla lokalnych społeczności, w których żyją osoby potrzebujące szczególnej opieki w tych trudnych czasach pandemii. Właśnie do wielu z nich każdego dnia docierają ze wsparciem pracownicy oraz wolontariusze Polskiego Czerwonego Krzyża.  Cieszymy się, że dzięki naszemu wsparciu zwiększy się bezpieczeństwo ich pracy. Bardzo dziękujemy wszystkim zaangażowanym w niesienie pomocy potrzebującym za serce, z jakim podchodzą do swoich działań – mówi Magdalena Betin, Liderka zrównoważonego rozwoju z IKEA Retail Polska.

Poza Polską, środki ochrony bezpośredniej otrzymały w ramach darowizny od IKEA także organizacje charytatywne z Serbii, Chorwacji i Rumunii. Całkowita wartość przekazanych towarów wyniosła ponad 1 mln euro.

Darowizna dla PCK to kontynuacja programu pomocowego IKEA w walce z konsekwencjami rozprzestrzeniania się koronawirusa. Na ten cel firma postanowiła przeznaczyć w Polsce 4,5 miliona złotych.

W ramach akcji #PomagamyRazem IKEA wraz z partnerami udzieliła wsparcia rzeczowego m.in. Obiektom Infrastruktury Krytycznej, Gminnym Centrom Kwarantanny, osobom w kryzysie bezdomności, ubogim, rodzicom samotnie wychowującym dzieci oraz dzieciom i młodzieży. Pomoc miała na celu ochronę zdrowia oraz zapewnienie środków niezbędnych do życia osobom dotkniętym pandemią COVID-19. W ramach ogólnopolskiej inicjatywy #WzywamyPosiłki, pracownicy IKEA Food przygotowali 40 tysięcy posiłków dla szpitali, placówek ratowniczych i laboratoriów. Sklepy IKEA przekazały do lokalnych szpitali pomoc w postaci naszych produktów.

W lipcu 2020 roku IKEA przekazała meble i akcesoria 37 stacjonarnym oddziałom psychiatrycznym dla dzieci i młodzieży w 34 szpitalach w całym kraju. Z kolei w grudniu 2020 roku wspólnie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i Fundacją Ocalenie firma uruchomiła program „Razem w Trosce o Dom”, którego celem jest wsparcie w tworzeniu lepszego i bezpiecznego domu dla tych, którzy go nie mają lub go stracili.

W 2021 roku IKEA kontynuuje politykę wsparcia. W styczniu przekazała stacjom pogotowia w 10 miastach w Polsce łóżka, materace, artykuły wyposażenia kuchni i łazienek, a także kołdry i poduszki oraz koce. Do ratowników trafiło łącznie prawie 9 tysięcy produktów IKEA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.