IKEA z Polską od 60 lat na dobre i na… lepsze – nowa kampania IKEA
15 lutego 2021 roku wystartowała nowa kampania IKEA, przedstawiająca jej 60-letnią relację z Polską. Celem akcji jest przybliżenie historii tej wyjątkowej współpracy oraz pokazanie jej pozytywnego wpływu na gospodarkę w Polsce i dalszy rozwój w duchu zrównoważonego rozwoju.
Mimo że IKEA wywodzi się ze Szwecji, tworzona jest w dużej mierze przez Polaków, a kraj nad Wisłą ma znaczący wpływ na rozwój firmy nie tylko na swoim terytorium, ale także na wielu innych rynkach. Serdeczna współpraca rozpoczęła się dokładnie 27 stycznia 1961 roku, kiedy Ingvar Kamprad złożył pierwsze zamówienie w polskiej fabryce na dostawę 500 krzeseł ÖGLA z drewna bukowego. Niezmiennie od tamtego momentu jesteśmy istotnym partnerem marki na różnych płaszczyznach. Począwszy od sprzedaży, zarządzania Centrami Handlowymi, poprzez produkcję własną i współpracę z zewnętrznymi dostawcami, dystrybucję, usługi księgowe, finansowe, wsparcie IT, aż po realizację projektów komercyjnych i deweloperskich oraz produkcję energii.
IKEA w swojej kampanii przypomina, że już od 60 lat współpracuje z Polską, wspólnie dbając o lepsze życie na co dzień. Zaopatruje swoje sklepy na całym świecie w produkty, wywodzące się z Polski, takie jak kultowy fotel STRANDMON czy stolik LACK i setki innych. Jednak współpraca marki z Polakami to nie tylko sklepy IKEA i produkcja. W ramach akcji powstały materiały video z udziałem pracowników ośmiu spółek z korzeniami IKEA, działającymi w Polsce. Pokazują one, jak szeroka jest działalność i rola firmy jako pracodawcy i poprzez sylwetki pracowników wskazują na istotne wartości, jakimi kieruje się firma.
Ważne miejsce w komunikacji zajmuje również zrównoważony rozwój, wyznaczając kierunek rozwoju i współpracy z Polską na przyszłość. IKEA od lat inspiruje konsumentów do dokonywania świadomych i odpowiedzialnych decyzji zakupowych, wyboru zrównoważonych materiałów czy prowadzenia przyjaznego dla planety domu. Pokazuje klientom, że kupując produkty pochodzące z jej sklepów, wspierają polskie przedsiębiorstwa oraz gospodarkę. W kampanii zwraca uwagę na aspekty zrównoważonego rozwoju w działaniu samej firmy na rynku polskim, wskazując np. na produkcję energii przez farmy wiatrowe.
Działania w ramach kampanii rozpoczęły się 15 lutego 2021 roku, a kolejne materiały będą się pojawiały sukcesywnie do końca marca. Obejmują komunikację wizerunkową oraz produktową. Treści dystrybuowane są poprzez kanały Digital i kierują ruch na stronę, gdzie bliżej można zapoznać się z historią i działalnością IKEA w Polsce. Do udziału w akcji zaproszeni zostali również influencerzy, których zadaniem będzie przybliżenie Polakom historii IKEA w ich kraju. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej oraz produkcję kampanii odpowiedzialna była agencja VMLY&R. Zakupem i planowaniem mediów zajął się Wavemaker, a za komunikację PR odpowiada agencja Garden od Words.
Klient: IKEA Retail
Agencja: VMLY&R
Dom mediowy: Wavemaker
Komunikacja PR: Garden of Words

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.