Komunikaty PR

Indie Games Polska poszerza Hall of Fame branży gamingowej

2023-08-23  |  11:00
Biuro prasowe

Inicjatywy prowadzone przez Indie Games Polska są nieustannie rozwijane. Na Spotify
i ApplePodcasts wystartował nowy sezon cyklu podcastów „Polska w Grze”, które
przybliżają inwestorom i graczom branżę gamingową od strony biznesowej.
YouTubowa seria „Hall of Fame” powiększy się wkrótce o takie osobistości jak Maciej
Szcześnik, Tadeusz Zieliński, Aleksandra Cwelina i inni.


„Polska w Grze” to audycja, dzięki której można dowiedzieć się więcej o kondycji polskiej
branży gier wideo. Podcast spełnia również funkcję edukacyjną i szkoleniową,
w szczególności dla osób związanych z tą branżą i inwestorów.

Gospodarzem najnowszego sezonu jest Jakub Marszałkowski. W pierwszych odcinkach
można było usłyszeć rozmowę z prawnikiem Michałem Pękałą, który opowiedział o prawnej
stronie korzystania z AI. Gościem kolejnego odcinka był natomiast Jan Grochowski z Black
Eye Games, który podzielił się swoją wiedzą odnośnie tego, jak nad Wisłą robi się gry MMO.
Kolejny sezon dopiero nabiera rozpędu, a w przygotowaniu są już kolejne odcinki.

Fundacja Indie Games Polska zrealizowała również magazyn polskigamedev.pl, który w
formie papierowej dołączony został do magazynu “PIXEL”, otrzymali go również
prenumeratorzy „CD-Action”. Wersja cyfrowa dostępna jest na stronie polskigamedev.pl

Za sprawą inicjatywy Hall of Fame prezentowane są sylwetki czołowych polskich twórców
gier wideo i osób, które miały znaczący wpływ na rozwój branży. Grono docenionych postaci
stale się powiększa, a wkrótce dołączą do niego Aleksy Uchański, Tadeusz Zieliński, Maciej
Szcześnik, Adam Skorupa i Aleksandra Cwalina. Rozmowy w formie wideo będą
publikowane na łamach portalu PolskiGamedev.pl i w serwisie YouTube.
● Aleksy Uchański – dziennikarz związany z polską branżą gier od 1991 roku, między
innymi jako redaktor naczelny magazynów „Gambler” i „Komputer Świat Gry”, prezes
zarządu studia Movie Games, prokurent w Wydawnictwie Iskry i inwestor w branży
gier wideo, akcjonariusz m.in. spółki Ultimate Games oraz felietonista czasopism
„Pixel” i „CD-Action”.
● Tadeusz Zieliński – weteran branży z 28-letnim doświadczeniem. Zaczynał w
„Gamblerze”, sporą popularność przyniosła mu także telewizja Hyper. Zajmował się
zarówno projektowaniem, jak i samą produkcją gier wideo. Prowadzący programu
„Faux Paux” na antenie Polsat Games, dziennikarz, streamer, a także specjalista od
marketingu, PR i promocji.
● Maciej Szcześnik – twórca gier związany z branżą od 2004 roku. Entuzjasta gier
niezależnych, mający jednak w swoim portfolio prace nad projektami z segmentu
AAA, chociażby przy serii Wiedźmin. Ceniony i doświadczony twórca, któremu
niestraszne żadne wyzwanie.
● Adam Skorupa – kompozytor oraz autor muzyki do gier wideo. Z branżą związany
od lat 90., współtwórca formacji muzyki elektronicznej – Aural Planet. W jego
portfolio znajdziemy masę topowych produkcji, a 2007 roku redakcja portalu IGN
okrzyknęła go najlepszym twórcą muzyki za soundtrack do gry Wiedźmin.
● Aleksandra Cwalina – dziennikarka, redaktorka naczelna pism „Secret Service” i
„Click!”, tłumaczka, która współtworzyła wiele kultowych projektów i produkcji.
Odpowiadała chociażby na redakcję tłumaczeń przy takich produkcjach jak Gothic II,
Warcraft III: The Frozen Throne, Świątynia pierwotnego zła czy Neverwinter Nights.
Była prezes spółki Detalion Games SA.

Fundacja Indie Games Polska jest również wydawcą serwisu PolskiGamedev.pl, gdzie
publikowane są newsy oraz artykuły publicystyczne dotyczące polskiej branży gier wideo.
Znaleźć tam można również kalendarium nadchodzących premier i wydarzeń, a na
zainteresowanych kształceniem się w tym kierunku czekają wyselekcjonowane i
najciekawsze oferty od uczelni z całego kraju. Serwis współorganizuje również ważne
branżowe inicjatywy i patronuje im, służąc wsparciem merytorycznym ich organizatorom i
uczestnikom.

Nowe materiały fundacji Indie Games Polska są realizowane we współpracy z
partnerami, wśród których znajdują się: Totalizator Sportowy, Fundacja ARP, State of
Poland oraz PFR Fundacja.

O Fundacji Indie Games Polska:
Fundacja Indie Games Polska powstała w 2015 roku. Za swój cel przyjęła wsparcie rozwoju
branży gier wideo, ze szczególnym uwzględnieniem twórców niezależnych, oraz promocji
gier wideo jako równoprawnego uczestnika rynku kultury. Przez lata pracy udało się jej
zorganizować niezliczoną liczbę wydarzeń, w tym polskie stoiska targowe podczas imprez
branżowych na całym świecie, szkolenia w wersjach stacjonarnych oraz online, jamy,
przyjęcia networkingowe, system doradztwa prawnego i konferencje. Fundacja stara się
pełnić funkcję przedstawiciela i jednego z głosów branży w kontaktach z instytucjami
rządowymi, samorządowymi i międzynarodowymi.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.