Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana Motherson International, która jest światowym liderem w zakresie rozwoju i produkcji komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego. Dokonała ona właśnie zakupu terenów inwestycyjnych o powierzchni ponad 9 hektarów w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Powstanie tu nowoczesny zakład produkcyjny, który będzie specjalizował się w wytwarzaniu plastikowych elementów wnętrz samochodów, takich jak deski rozdzielcze, dla wiodących marek motoryzacyjnych.
- Budowa zakładu w Żaganiu to ważny krok nie tylko dla inwestora, ale także dla lokalnej społeczności żagańskiej. Realizowane przedsięwzięcie jest dowodem na profesjonalizmu i atrakcyjność Żagania jako miejsca inwestycji - podkreśla Sławomir Kowal, burmistrz Żagania.
W pierwszym etapie od uruchomienia zakładu, spółka planuje zatrudnić 250 pracowników. Docelowo zatrudnienie w firmie znajdzie nawet 400 osób. To kluczowy krok w rozszerzaniu działalności firmy w Europie, która już teraz jest istotnym graczem branży motoryzacyjnej, oferując zaawansowane technologicznie rozwiązania oparte na technologii wtryskiwania tworzyw sztucznych. Co czwarty samochód wyprodukowany w Hiszpani zawiera komponenty firmy CEFA.
Grupa Motherson, której częścią jest CEFA, działa w 44 krajach, zarządzając ponad 400 obiektami i zatrudniając ponad 190 000 profesjonalistów. Dzięki globalnej obecności i zaangażowaniu w innowacje, firma zdobyła uznanie klientów oraz liczne nagrody, w tym prestiżową Company Excellence Award. Nowy zakład w Żaganiu umocni pozycję grupy w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Warto podkreślić, że to nie pierwsza inwestycja indyjskiego potentata w naszym kraju. Koncern Samvardhana Motherson poprzez swoją spółkę zależną Samvardhana Motherson Automotive Systems Group BV, w zeszłym roku przejął jednego z największych pracodawców w Jeleniej Górze i Dolnym Śląsku - Dr. Schneider Group.
Przypomnijmy, na początku września 2022 roku firma Dr. Schneider została zmuszona do ogłoszenia upadłości z powodu przeprowadzenia nieudanej restrukturyzacji finansowej i operacyjnej.
- Żagań - pancerna stolica Polski, jest najbezpieczniejszym miejscem do inwestowania. Profesjonalizm obsługi inwestora, pełne zrozumienie jego potrzeb to obecne DNA współpracy biznes-samorząd, jakie zaszczepiliśmy w naszym mieście. Ogromnie cieszę się z inwestycji Grupy Motherson poprzez spółkę CEFA. Nie ukrywam, że rozmowy były trudne, ale zakończyły się pełnym sukcesem - podsumowuje Sławomir Kowal.
Źródło informacji: Gmina Żagań

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.