Innowacje na rynku reklamy: Transformacja i nowoczesne rozwiązania
Rynek reklamy przeżywa okres dynamicznych zmian, które pozwalają markom na szersze dotarcie do swojej publiczności. Oto przegląd 3 ciekawych innowacji, które obecnie kształtują branżę.
AI influencerzy - Przypadek Aitany López
Aitana López, wykreowana przez sztuczną inteligencję influencerka, to przykład innowacji, która zmienia oblicze marketingu w mediach społecznościowych. Stworzona przez hiszpańską agencję Aitana zyskała dużą popularność na Instagramie, generując przychody przekraczające 10 000 euro miesięcznie. Dzięki kontroli nad każdym aspektem jej wizerunku, agencja unika typowych problemów związanych z ludzkimi influencerami, takich jak nieprzewidywalność czy osobiste kryzysy. Aitana, z charakterystycznymi różowymi włosami i nieskazitelną cerą, prezentuje się jako niezależna i dynamiczna kobieta, dzięki temu jest atrakcyjna dla marek poszukujących efektywnego przekazu.
Banner tekstylny- Rewolucja w reklamie zewnętrznej
Banner tekstylny to w dużym skrócie plakat wydrukowany na tkaninie. Innowacyjne rozwiązanie, które jest ekologiczne, mobilne i zapewnia najwyższą jakość druku. Ta technologia, wykorzystująca tusze wodne i materiały z recyklingu, pozwala na minimalizację wpływu na środowisko. Nie wpływa to jednak na trwałość i odporność na warunki atmosferyczne. System montażu z wykorzystaniem silikonowych taśm i kedrów ułatwia instalację i demontaż, co przekłada się na większą elastyczność w zakresie wykorzystania przestrzeni reklamowej. Jak tłumaczy Robert Dąbrowski, CEO Recevent – firmy, która dostarcza bannery tekstylne na rynek: Od lat dbamy o ekologiczne rozwiązania- „zielona produkcja” dla nas to nie tylko puste słowa. Nadruk tuszami wodnymi to najbardziej ekologiczny sposób nadruku w przeciwieństwie do innych dostępnych opcji na rynku jest przyjazny dla środowiska. Tym samym produkt nie zawiera szkodliwych substancji chemicznych i jest bezpieczny dla otoczenia. Technologia cyfrowego nadruku umożliwia uzyskanie wysokiej jakości produktu. Dzięki temu kolory i detale odwzorowane są precyzyjnie, tworząc komunikat atrakcyjnym dla odbiorcy.
Streetboard - Lokalna reklama o dużym zasięgu
Streetboard to nowatorskie rozwiązanie w reklamie outdoorowej, które umożliwia szybkie i skuteczne dotarcie do lokalnych konsumentów. Tablice składają się z modułów o wymiarach 1,2 metra na 1,8 metra. Co ważne, Streetboard dostępny jest w kilku wariantach składających się od jednego do trzech modułów, które mogą być zagospodarowane w dowolny sposób. Dzięki mniejszemu formatowi nośniki są montowane na ścianach, ogrodzeniach czy jako elementy wolnostojące. Reklama przy pomocy Streetboard jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które chcą bezpośrednio komunikować się z klientami w trudnodostępnych lokalizacjach.
Te trzy innowacje demonstrują, jak technologia i kreatywne podejście mogą wspierać firmy w efektywniejszym dotarciu do odbiorców i budowaniu trwałej relacji z klientami. W erze cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju, te nowe metody pozwalają na bardziej strategiczne i świadome wykorzystanie możliwości, jakie oferuje rynek reklamy.
Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu
Elektro-Partner Kraków z ofertą bezpłatnych konsultacji elektrycznych
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Ochrona środowiska
Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji
Jedną z pierwszych decyzji drugiej kadencji Donalda Trumpa było wycofanie się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Oficjalnie nastąpi to 27 stycznia 2026 roku. Eksperci oceniają, że decyzja ta może pozostać w sferze negatywnej narracji politycznej, ponieważ względy ekonomiczne będą jednak wskazywać na wprowadzanie zielonych rozwiązań, a Trump i jego otoczenie to przede wszystkim biznesmeni. Negatywne stanowisko USA wobec walki z kryzysem klimatycznym może się jednak przełożyć na globalną debatę publiczną.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.