Innowacje na rynku reklamy: Transformacja i nowoczesne rozwiązania
Rynek reklamy przeżywa okres dynamicznych zmian, które pozwalają markom na szersze dotarcie do swojej publiczności. Oto przegląd 3 ciekawych innowacji, które obecnie kształtują branżę.
AI influencerzy - Przypadek Aitany López
Aitana López, wykreowana przez sztuczną inteligencję influencerka, to przykład innowacji, która zmienia oblicze marketingu w mediach społecznościowych. Stworzona przez hiszpańską agencję Aitana zyskała dużą popularność na Instagramie, generując przychody przekraczające 10 000 euro miesięcznie. Dzięki kontroli nad każdym aspektem jej wizerunku, agencja unika typowych problemów związanych z ludzkimi influencerami, takich jak nieprzewidywalność czy osobiste kryzysy. Aitana, z charakterystycznymi różowymi włosami i nieskazitelną cerą, prezentuje się jako niezależna i dynamiczna kobieta, dzięki temu jest atrakcyjna dla marek poszukujących efektywnego przekazu.
Banner tekstylny- Rewolucja w reklamie zewnętrznej
Banner tekstylny to w dużym skrócie plakat wydrukowany na tkaninie. Innowacyjne rozwiązanie, które jest ekologiczne, mobilne i zapewnia najwyższą jakość druku. Ta technologia, wykorzystująca tusze wodne i materiały z recyklingu, pozwala na minimalizację wpływu na środowisko. Nie wpływa to jednak na trwałość i odporność na warunki atmosferyczne. System montażu z wykorzystaniem silikonowych taśm i kedrów ułatwia instalację i demontaż, co przekłada się na większą elastyczność w zakresie wykorzystania przestrzeni reklamowej. Jak tłumaczy Robert Dąbrowski, CEO Recevent – firmy, która dostarcza bannery tekstylne na rynek: Od lat dbamy o ekologiczne rozwiązania- „zielona produkcja” dla nas to nie tylko puste słowa. Nadruk tuszami wodnymi to najbardziej ekologiczny sposób nadruku w przeciwieństwie do innych dostępnych opcji na rynku jest przyjazny dla środowiska. Tym samym produkt nie zawiera szkodliwych substancji chemicznych i jest bezpieczny dla otoczenia. Technologia cyfrowego nadruku umożliwia uzyskanie wysokiej jakości produktu. Dzięki temu kolory i detale odwzorowane są precyzyjnie, tworząc komunikat atrakcyjnym dla odbiorcy.
Streetboard - Lokalna reklama o dużym zasięgu
Streetboard to nowatorskie rozwiązanie w reklamie outdoorowej, które umożliwia szybkie i skuteczne dotarcie do lokalnych konsumentów. Tablice składają się z modułów o wymiarach 1,2 metra na 1,8 metra. Co ważne, Streetboard dostępny jest w kilku wariantach składających się od jednego do trzech modułów, które mogą być zagospodarowane w dowolny sposób. Dzięki mniejszemu formatowi nośniki są montowane na ścianach, ogrodzeniach czy jako elementy wolnostojące. Reklama przy pomocy Streetboard jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które chcą bezpośrednio komunikować się z klientami w trudnodostępnych lokalizacjach.
Te trzy innowacje demonstrują, jak technologia i kreatywne podejście mogą wspierać firmy w efektywniejszym dotarciu do odbiorców i budowaniu trwałej relacji z klientami. W erze cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju, te nowe metody pozwalają na bardziej strategiczne i świadome wykorzystanie możliwości, jakie oferuje rynek reklamy.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.