Komunikaty PR

Innowacyjne technologie w budownictwie - wyniki raportu PropTech 2022

2022-05-31  |  13:20

Polska branża budowlana plasuje się na stosunkowo niskiej pozycji pod względem integracji cyfrowych technologii. Sytuacja ta się jednak szybko zmienia, a już co trzecia polska firma z sektora MŚP deklaruje, że digitalizacja jest dla niej priorytetem o wysokim, a nawet najwyższym znaczeniu. Tak wynika z badań przeprowadzonych przy współpracy konsultantów ConQuest z BauApp, wiodącym dostawcą rozwiązań cyfrowych dla branży budowlanej w Europie Środkowo-Wschodniej. Raport PropTech 2022 jasno wskazuje również, że wdrożenie określonych cyfrowych rozwiązań jest szansą na optymalizację wciąż rosnących kosztów realizacji projektów, które wynikają m.in. z wysokiej inflacji, rosnących cen materiałów budowlanych i braku siły roboczej.

Ostatnie lata to trwający boom na rynku budowlanym w Polsce, którego wartość, pomimo pandemii COVID-19, utrzymuje się na wysokim poziomie. Tylko w 2020 roku, polskie spółki z sektora budownictwa odnotowały ponad 48 mld zł przychodów. Wraz ze wzrostem przychodów rynek budowlany musi stawiać czoła spotykającym go wyzwaniom, jak wysoka i wciąż rosnąca inflacja, ograniczona dostępność oraz rosnące ceny materiałów budowlanych, a także brak siły roboczej. I tu z pomocą przychodzi digitalizacja procesów budowlanych, która jest jednym ze sposobów na optymalizację ryzyka i utrzymanie rentowności inwestycji.

Nie inaczej wynika z Raportu PropTech 2022 - „Innowacyjne technologie w polskim przemyśle budowlanym” opracowanego przez ConQuest dla BauApp, wiodącego dostawcy rozwiązań cyfrowych dla branży budowlanej w Europie Środkowo-Wschodniej. Autorzy raportu postanowili przeanalizować różne przeznaczone dla sektora budowlanego cyfrowe rozwiązania z całego świata. W ramach metodologii badań przedstawiciele ConQuest i BauApp spotkali się z liderami opinii i ekspertami polskiej branży budowlanej, aby wysłuchać ich opinii na temat dostępnych technologii. Raport jest podsumowaniem przeprowadzonych wywiadów i zawiera najważniejsze wnioski dotyczące kluczowych wyzwań i dalszego kierunku rozwoju polskiego budownictwa w zakresie i przy pomocy digitalizacji.

 – Cieszę się słysząc od deweloperów, generalnych wykonawców, inspektorów nadzoru, że digitalizacja procesów w ich organizacjach jest jednym z priorytetów. W ciągu ostatnich lat wielu z nich testowało różne narzędzia i systemy. Dziś, w oparciu o te doświadczenia, zaczynają budować własne standardy w zakresie digitalizacji. Wierzę, że liderzy branży budowlanej wezmą na siebie odpowiedzialność i wesprą swoich partnerów,
i podwykonawców w tej cyfrowej transformacji. Dlatego zdecydowaliśmy się ponownie przeprowadzić badanie, które bazuje na doświadczeniach największych firm budowlanych w Polsce mówi Paweł Smolarek, Dyrektor
ds. Nowych Technologii w BauApp.

Jakie kluczowe wnioski płyną z raportu ConQuest i BaupApp? Polska branża budowlana plasuje się na stosunkowo niskiej pozycji pod względem integracji cyfrowych technologii. Sytuacja ta się jednak szybko zmienia, a już co trzecia polska firma z sektora MŚP deklaruje, że digitalizacja jest dla niej priorytetem o wysokim, a nawet najwyższym znaczeniu. Konkretnie - aplikacje służące do zarządzania dokumentacją i procesami na budowie (rozwiązania typu CDE – Common Data Environment), prefabrykacja oraz big data to zdecydowanie najcześciej wskazywane przez top management i liderów opinii cyfrowe rozwiązania, które, ich zdaniem, mają wysoki wpływ na marżę i zyski oraz powinny być wdrożone jeszcze w tym roku.

Spośród wszystkich respondentów, którzy zdecydowali się wziąć udział w badaniu, większość dostrzega intratność wprowadzania do codziennego użytku nowych rozwiązań takich jak systemy BIM, zaawansowana analityka danych czy całkowita rezygnacja z dokumentacji w formie papierowej. Można stwierdzić, że na rynku rośnie świadomość w zakresie rozwoju technologicznego i staje się on jednym z priorytetów podsumowuje Mateusz Trybalski z ConQuest Consulting.

Więcej informacji na: https://bauapp.pl/proptech-raport-2022/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.