Inwestorzy też dostają pomoc
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Nie tylko osoby kupujące mieszkania mogą liczyć na pomoc i działania specjalnie. Duże wsparcie dostają także nabywcy lokali inwestycyjnych, którzy korzystają z możliwości odliczenia podatku, pomocy doradców i wielowymiarowej opieki profesjonalnego operatora.
Nieruchomości to od lat jedna z najpewniejszych lokat kapitału. Rynek nie zareagował na sytuację niepewności tak szybko jak giełda, rynek surowców czy lokat bankowych. Obecna sytuacja pokazuje, że w portfelu warto mieć inwestycje odporne na kryzys, takie jak lokale inwestycyjne, które od kilku lat cieszą się coraz większym zainteresowaniem, nie tylko z tego powodu.
Doradzą, jak odzyskać podatek
Po pierwsze osoby zainteresowane tego rodzaju inwestycją mogą być objęte kompleksową opieką profesjonalnych doradców: kredytowego, podatkowego i księgowego. Ich doradztwo okazuje się bardzo korzystne, ponieważ wielu inwestorów nieprowadzących działalności gospodarczej nie wie, że po zakupie lokalu użytkowego można odliczyć 23% podatku VAT. – Taka możliwość sama w sobie jest ogromnym wsparciem, niedostępnym w przypadku zakupu mieszkania – zauważa Michał Płoucha, dyrektor zarządzający w grupie BY MADE, realizującej we Wrocławiu aparthotel Legnicka 60C. Inni nie wiedzą, jak to zrobić lub po prostu wolą nie zajmować się tym sami.
W obecnej sytuacji kontakt z doradcami odbywa się zdalnie. Porady są udzielane telefonicznie. Po podpisaniu umowy przedwstępnej doradca udziela rad w kwestii możliwość i procedury uzyskania zwrotu podatku. Inwestorzy mogą liczyć także na pomoc w skompletowaniu dokumentów i w zarejestrowaniu się w urzędzie. W dodatku co miesiąc przypomina im się o wystawieniu faktury oraz o złożeniu deklaracji.
Wirtualny spacer po apartamencie
Po drugie zdalnie można nie tylko zasięgnąć porady ekspertów, lecz również obejrzeć apartament pokazowy podczas wideorozmowy z pracownikiem biura sprzedaży. Apartament jest w pełni wyposażony i wykończony w wysokim standardzie, który będzie modelem przy aranżacji pozostałych lokali. W aparthotelu Legnicka 60C zaplanowano łącznie 129 mikroapartamentów. Ich powierzchnie zaczynają się od 12,5 mkw. i kończą na 30,3 mkw.
Wykończenie i wyposażenie lokalu pod klucz to jedna z form pomocy oferowanych inwestorom przez dewelopera. – Inwestorzy to doceniają, ponieważ zwykle nie mają czasu się tym zajmować. Cieszą się, gdy kupują lokal gotowy do wynajęcia – dostrzega Michał Płoucha. Wbrew pozorom w mikroapartamencie znajduje się wszystko, czego potrzeba do wygodnego korzystania z niego. Dzięki mobilnym meblom przestrzeń jest wykorzystana optymalnie. Dodatkowo optycznie powiększa ją duże lustro. W strefie dziennej są m.in. miejsca do pracy i dwuosobowe łóżko, które zmienia się w kanapę, a w kuchni niezbędny sprzęt do przygotowywania posiłków. Na wyposażeniu jest także pralko-suszarka i klimatyzacja.
Zarządzanie wynajmem
Po trzecie formą wsparcia jest zarządzanie wynajmem, które po podpisaniu stosownej umowy leży w gestii operatora. W takim przypadku inwestorzy nie muszą szukać najemców samodzielnie i zapewniają sobie roczną stopę zwrotu na stałym, wysokim poziomie. To daje inwestorom szereg korzyści: przede wszystkim pewność stałego dochodu oraz oszczędność czasu.
Z kolei w kwestii samodzielnego zarządzania wynajmem pomocny jest duży potencjał miejsca, w którym powstanie aparthotel, oraz elastyczność czasu wynajmu mikroapartamentów – na długi, średni lub krótki termin. Duże możliwości wynajmu daje położenie niedaleko centrum z dobrym dojazdem do innych części miasta, a także sąsiedztwo biurowców, uczelni wyższych, sklepów, galerii handlowej czy restauracji. – Nasza lokalizacja poszerza grupy potencjalnych najemców. Mikroapartament w takim miejscu można wynająć praktycznie na dowolny termin, co jest dużym plusem, który daje przewagę także w czasie, gdy na rynku panuje niepewność.
Dedykowana księgowa
Po czwarte jest jeszcze alternatywa dla doradców – możliwość skorzystania z usług osobistej księgowej, która zajmie się całą procedurą ewentualnego zwrotu podatku VAT oraz rozliczeniami podatkowymi przychodów z tytułu wynajmu lokalu. – W ramach niewielkiego abonamentu miesięcznego dedykowany księgowy zajmuje się wszelkimi formalnościami, związanymi z rozliczeniem przychodów i kosztów wynajmu – wyjaśnia Michał Płoucha.
Budowa kameralnego aparthotelu Legnicka 60C powinna zakończyć się w czwartym kwartale 2021 roku. Oprócz mikroapartamentów w budynku zaplanowano miejsce na kawiarnię lub restaurację, recepcję ze strefą co-workingu oraz taras na dachu. Przed obiektem znajdą się miejsca postojowe dla samochodów i rowerów. Projekt architektoniczny wykonała renomowana wrocławska pracownia AP Szczepaniak.
https://bymade.pl/
Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie
Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.
OHAUS wprowadza na rynek nową generacją mieszadeł z płytą grzejną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.