¼ Polaków chciałaby pracować w firmie międzynarodowej
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_793077636,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Karolina Krzeska
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
To, co dla nas najważniejsze w pracy, to dobre relacje w zespole (80 proc. badanych), satysfakcjonujące zarobki (72 proc.) i zadowolenie z wykonywanych obowiązków (56 proc.). Dla Polaków ważna jest również relacja z szefem, ta odpowiedź znalazła się na czwartym miejscu - zaznaczyło ją 52 proc. badanych.
Kolejne ważne dla respondentów kwestie zawodowe to: elastyczne godziny pracy (48 proc.), możliwość rozwoju osobistego (47 proc.), dodatkowe świadczenia pracownicze (39 proc.), inwestowanie w rozwój zawodowy (31 proc.) i możliwość brania udziału w ciekawych projektach (26 proc.).
Już ¼ Polaków chce do IT, a 23 proc. badanych chciałoby pracować w firmie międzynarodowej
Blisko ¼ Polaków (24 proc.) deklaruje, że myśli o zmianie branży na IT, a 44 proc. nie ma zdania na ten temat. Tylko 32 proc. ankietowanych powiedziało jasno, że nie myśli o tej branży w kontekście swojej kariery zawodowej. Jednocześnie 23 proc. badanych powiedziało, że chciałoby znaleźć zatrudnienie w firmie międzynarodowej, 40 proc. osób nie chciałoby mieć za pracodawcę firmy zagranicznej, a 31 proc. nie ma zdania na ten temat.
– Coraz częściej stosowany przez firmy zdalny model pracy umożliwia wielu specjalistomw firmach zlokalizowanych w dowolnym zakątku Świata,. Już blisko co czwarty Polak chciałaby być zatrudniony w firmie stosującej taki model pracy,. Jako Evolution również zatrudniamy specjalistów z całego świata i widzimy, jak ogromny potencjał tkwi w takim układzie. ako pracodawca bez ograniczeń możemy ściągać najlepsze talenty do naszych zespołów, a nasi pracownicy mają dzięki temu okazję wymieniać się wiedzą z osobami z całego świata, a to bardzo cenne doświadczenie – komentuje Konrad Bromiński, Senior HR Manager w Evolution.
Praca w firmie skandynawskiej jest interesująca dla 24 proc. Polaków
Co ciekawe 23 proc. Polaków zadeklarowało, że chciałoby pracować w firmie międzynarodowej, natomiast kiedy doprecyzowano pytanie i wskazano w nim firmy skandynawskie już 24 proc. tej grupy ankietowanych wyraziło chęć pracy w takiej firmie.. Poza tym 37 proc. ankietowanych nie potrafiło określić, czy chciałoby znaleźć zatrudnienie w takiej firmie, a 35 proc. jasno powiedziało, że nie chciałoby.
Wśród firm międzynarodowych, firmy o korzeniach skandynawskich cieszą się bardzo dobrą opinią. Firma Evolution postanowiła sprawdzić, z czego to wynika i zapytała Polaków o to, z jakimi wartościami kojarzy się im praca w takiej firmie. Najwięcej osób (39 proc.) wskazało na przyjazną atmosferę. Kolejne odpowiedzi to: inwestowanie w rozwój pracowników (34 proc.), dążenie do równości płac (31 proc.), elastyczność pod względem wymiaru zatrudnienia oraz godzin pracy (29 proc.), skracanie czasu pracy dla rodziców małych dzieci (22 proc.), transparentny styl komunikacji (21 proc.), płaska hierarchia (19 proc.) oraz work-life balance (16 proc.).
Praca w zespole wielokulturowym dla 43 proc. Polaków ma więcej zalet niż wad
Jak wynika z raportu Evolution 40 proc. Polaków chciałoby pracować w firmie wielokulturowej. Niezdecydowanych w tej kwestii jest 37 proc. badanych, a 22 proc. jasno wskazuje, że nie pragnie pracować w takiej firmie. Dla 43 proc. Polaków praca w zespołach wielokulturowych ma więcej zalet niż wad, a 45 proc. osób odpowiedziało, że nie wie. Zaledwie 12 proc. Polaków uważa, że firma wielokulturowa ma więcej wad niż zalet.
Badanie zostało wykonane metodą CAWI przez niezależną agencję badawczą na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków/Polek. W badaniu udział wzięło 1001 osób, z czego 52,35 proc. to kobiety, a 47,65 proc. mężczyźni. Osoby w wieku 56+ stanowiły 38,36 proc. osób badanych, osoby w wieku 41-55 lat 25,77 proc., w wieku 25-40 lat 27,07 proc., a w wieku 18-24 8,79 proc. Mieszkańcy miejscowości do 5 tys. mieszkańców stanowią 36,46 proc. badanych, od 5 do 20 tys. mieszkańców – 12,49 proc., od 20 do 100 tys. mieszkańców – 20,78 proc., od 100 do 500 tys. mieszkańców – 18,28 proc., a powyżej 500 tys. mieszkańców – 11,99 proc.
Evolution - szwedzki międzynarodowy dostawca wysokiej jakości gotowych rozwiązań dla operatorów gier online, obecny na rynku od 15 lat, z 10. centrami inżynieryjnymi i zatrudniający na całym świecie przeszło 12 tysięcy pracowników, w tym ponad 1000 programistów. Firma tworzy koncepcje produktów, rozwija oprogramowanie, oferuje, wprowadza na rynek i integruje produkty z interfejsem operatora oraz dostarcza zarówno rozwiązania techniczne, jak i personel potrzebny do ich obsługi.
![SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2095741652,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
![Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1010668494,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego
![PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1673958395,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.