Komunikaty PR

¼ Polaków chciałaby pracować w firmie międzynarodowej

2022-07-19  |  09:40
Biuro prasowe

To, co dla nas najważniejsze w pracy, to dobre relacje w zespole (80 proc. badanych), satysfakcjonujące zarobki (72 proc.) i zadowolenie z wykonywanych obowiązków (56 proc.). Dla Polaków ważna jest również relacja z szefem, ta odpowiedź znalazła się na czwartym miejscu - zaznaczyło ją 52 proc. badanych.

Kolejne ważne dla respondentów kwestie zawodowe to: elastyczne godziny pracy (48 proc.), możliwość rozwoju osobistego (47 proc.), dodatkowe świadczenia pracownicze (39 proc.), inwestowanie w rozwój zawodowy (31 proc.) i możliwość brania udziału w ciekawych projektach (26 proc.).

Już ¼ Polaków chce do IT, a 23 proc. badanych chciałoby pracować w firmie międzynarodowej

Blisko ¼ Polaków (24 proc.) deklaruje, że myśli o zmianie branży na IT, a 44 proc. nie ma zdania na ten temat. Tylko 32 proc. ankietowanych powiedziało jasno, że nie myśli o tej branży w kontekście swojej kariery zawodowej. Jednocześnie 23 proc. badanych powiedziało, że chciałoby znaleźć zatrudnienie w firmie międzynarodowej, 40 proc. osób nie chciałoby mieć za pracodawcę firmy zagranicznej, a 31 proc. nie ma zdania na ten temat.

Coraz częściej stosowany przez firmy zdalny model pracy umożliwia wielu specjalistomw firmach zlokalizowanych w dowolnym zakątku Świata,. Już blisko co czwarty Polak chciałaby być zatrudniony w firmie stosującej taki model pracy,. Jako Evolution również zatrudniamy specjalistów z całego świata i widzimy, jak ogromny potencjał tkwi w takim układzie. ako pracodawca bez ograniczeń możemy ściągać najlepsze talenty do naszych zespołów, a nasi pracownicy mają dzięki temu okazję wymieniać się wiedzą z osobami z całego świata, a to bardzo cenne doświadczenie – komentuje Konrad Bromiński, Senior HR Manager w Evolution.

Praca w firmie skandynawskiej jest interesująca dla 24 proc. Polaków

Co ciekawe 23 proc. Polaków zadeklarowało, że chciałoby pracować w firmie międzynarodowej, natomiast kiedy doprecyzowano pytanie i wskazano w nim firmy skandynawskie już 24 proc. tej grupy ankietowanych wyraziło chęć pracy w takiej firmie.. Poza tym 37 proc. ankietowanych nie potrafiło określić, czy chciałoby znaleźć zatrudnienie w takiej firmie, a 35 proc. jasno powiedziało, że nie chciałoby.

Wśród firm międzynarodowych, firmy o korzeniach skandynawskich cieszą się bardzo dobrą opinią. Firma Evolution postanowiła sprawdzić, z czego to wynika i zapytała Polaków o to, z jakimi wartościami kojarzy się im praca w takiej firmie. Najwięcej osób (39 proc.) wskazało na przyjazną atmosferę. Kolejne odpowiedzi to: inwestowanie w rozwój pracowników (34 proc.), dążenie do równości płac (31 proc.), elastyczność pod względem wymiaru zatrudnienia oraz godzin pracy (29 proc.), skracanie czasu pracy dla rodziców małych dzieci (22 proc.), transparentny styl komunikacji (21 proc.), płaska hierarchia (19 proc.) oraz work-life balance (16 proc.).

Praca w zespole wielokulturowym dla 43 proc. Polaków ma więcej zalet niż wad

Jak wynika z raportu Evolution 40 proc. Polaków chciałoby pracować w firmie wielokulturowej. Niezdecydowanych w tej kwestii jest 37 proc. badanych, a 22 proc. jasno wskazuje, że nie pragnie pracować w takiej firmie. Dla 43 proc. Polaków praca w zespołach wielokulturowych ma więcej zalet niż wad, a 45 proc. osób odpowiedziało, że nie wie. Zaledwie 12 proc. Polaków uważa, że firma wielokulturowa ma więcej wad niż zalet.

Badanie zostało wykonane metodą CAWI przez niezależną agencję badawczą na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków/Polek. W badaniu udział wzięło 1001 osób, z czego 52,35 proc. to kobiety, a 47,65 proc. mężczyźni. Osoby w wieku 56+ stanowiły 38,36 proc. osób badanych, osoby w wieku 41-55 lat 25,77 proc., w wieku 25-40 lat 27,07 proc., a w wieku 18-24 8,79 proc. Mieszkańcy miejscowości do 5 tys. mieszkańców  stanowią 36,46 proc. badanych, od 5 do 20 tys. mieszkańców – 12,49 proc., od 20 do 100 tys. mieszkańców – 20,78 proc., od 100 do 500 tys. mieszkańców – 18,28 proc., a powyżej 500 tys. mieszkańców – 11,99 proc.

Evolution - szwedzki międzynarodowy dostawca wysokiej jakości gotowych rozwiązań dla operatorów gier online,  obecny na rynku od 15 lat, z 10. centrami inżynieryjnymi i zatrudniający na całym świecie przeszło 12 tysięcy pracowników, w tym ponad 1000 programistów. Firma tworzy koncepcje produktów, rozwija oprogramowanie, oferuje, wprowadza na rynek i integruje produkty z interfejsem operatora oraz dostarcza zarówno rozwiązania techniczne, jak i personel potrzebny do ich obsługi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie F5 Networks wzmacnia zespół liderów Biuro prasowe
2024-04-27 | 10:30

F5 Networks wzmacnia zespół liderów

Firma F5, Inc. (NASDAQ: FFIV), globalny lider w dziedzinie bezpieczeństwa i dostarczania aplikacji wielochmurowych, powołuje dwóch nowych członków zespołu kierowniczego. Lyra
IT i technologie Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
2024-04-26 | 15:00

Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI

Świat goni za AI, prywatne firmy prześcigają się w kolejnych osiągnięciach, a na polskich uczelniach w kwestii edukacji w zakresie sztucznej inteligencji wciąż pozostaje wiele do
IT i technologie Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
2024-04-26 | 13:00

Strategiczna współpraca AWS i Deloitte

AWS (Amazon Web Services) i Deloitte, wiodący dostawca usług consultingowych, zawarły nową wieloletnią umowę o strategicznej współpracy, aby pomóc organizacjom na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.