Komunikaty PR

121% wzrost liczby wycieków danych w Polsce

2022-11-29  |  11:00
Biuro prasowe

Według badania eksperta od cyberbezpieczeństwa - firmy Surfshark, Polska znalazła się na 20. miejscu listy krajów z największą liczbą skompromitowanych kont. Aż jedna piąta w tym okresie pochodziła z Rosji. W trzecim kwartale 2022 odnotowano 108 mln 900 tys. skompromitowanych kont globalnie.

 

Rosja niechlubnym liderem wycieków

Raport wskazuje, że najwięcej wycieków danych w trzecim kwartale 2022 (lipiec – wrzesień) miało miejsce w Rosji, która utrzymała miejsce na najwyższym stopniu podium. Cyberprzestępcy uzyskali informacje dotyczące ponad 22 mln 407 tys. kont użytkowników. Tuż za Rosją znalazła się Francja z 13 mln 817 tys. skompromitowanych kont, a ostatnia na podium jest Indonezja z 13 mln 260 tys. Białoruś znalazła się na 19. miejscu z 539 tys. wycieków (ponad trzykrotny wzrost względem poprzedniego kwartału). Ukraina natomiast odnotowała 14-procentowy spadek w porównaniu do poprzedniego kwartału, co dało jej 17. lokatę na globalnej liście.

 

Dramatyczny wzrost liczby wycieków w Polsce

W trzecim kwartale 2022 Polska znalazła się na 20. miejscu na świecie (534 tys. skompromitowanych kont). Jest to wzrost o alarmujące 121% względem poprzedniego kwartału (wtedy ofiarą padło 241 tys. kont).

 

Globalny wzrost liczby wycieków

Według badania Surfshark w tym kwartale odnotowano aż 108 mln 900 tys. wycieków globalnie.

Interaktywna mapa przygotowana przez ekspertów pokazuje, w jakim stopniu ten problem dotyka każdego kraju na świecie. Dziesięć najbardziej dotkniętych tym problemem krajów to w kolejności: Rosja, Francja, Indonezja, USA, Hiszpania, Chiny, Brazylia, Tajwan, Portugalia i Indie. Najwyższe wzrosty odnotowały Zambia (3886%), Boliwia (1913%), Chile (1852%), Francja (1710%) i Nigeria (1616%).

 

Europa najbardziej dotkniętym wyciekami regionem w trzecim kwartale

52 miliony skompromitowanych w trzecim kwartale kont należało do europejskich użytkowników, co czyni Europę numerem jeden w rankingu, wśród kontynentów. 47% tej liczby to wycieki w Rosji, a 27%  we Francji. Raport pokazuje, że statystyczny Europejczyk w ciągu ostatnich 18 lat doświadczył średnio 6 wycieków danych.

 

METODOLOGIA BADANIA

Mapa Światowych Wycieków Danych opracowana została we współpracy z niezależnymi badaczami cyberbezpieczeństwa, którzy zebrali dane użytkowników z 27 tys. baz danych, które wyciekły i zostały opublikowane online. Badacze sortują dane według krajów i przeprowadzają analizę statystyczną. Narodowości użytkowników określono na podstawie nazwy domeny adresów e-mail lub stron www, miasta, kraju, współrzędnych geograficznych, adresów IP, waluty lub numeru telefonu.

Mapa Światowych Wycieków Danych aktualizowana jest co miesiąc o najbardziej aktualne dane od niezależnych partnerów. Podczas tego badania pod uwagę były brane dane za okres do pierwszego października 2022. Kraje z populacją mniejszą niż milion mieszkańców nie zostały uwzględnione w badaniu. Pełna metodologia znajduje się pod linkiem https://surfshark.com/research/data-breach-monitoring/methodology

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.