Komunikaty PR

6 wskazówek jak chronić tożsamość w mediach społecznościowych

2022-07-19  |  01:00
Biuro prasowe

Użytkownicy mediów społecznościowych lubią chwalić się nowymi zakupami, wakacjami w tropikach, podbojami miłosnymi czy awansami w pracy. Tego typu informacje docierają zarówno do znajomych, jak i osób obcych, w tym również wszelkiej maści oszustów przeszukujących media społecznościowe. Ze statystyk Bitdefendera wynika, że konsumenci aktywni w mediach społecznościowych są o 30 proc. bardziej narażeni na kradzież tożsamości.

 

Obecność na Facebooku, Instagramie czy Twitterze nie jest niczym złym, aczkolwiek nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa online oraz obnoszenie się z bogactwem znacznie zwiększają ryzyko kradzieży tożsamości. Czasami mało istotne dane z punktu widzenia fejsbukowicza, są bardzo łakomym kąskiem dla hakerów. Niezależnie od tego czy jest to zdjęcie z ulubionej restauracji, data urodzenia, adres e-mail czy numer telefonu komórkowego. Cyberprzestępcy mogą wykorzystać tego typu informacje i naruszyć tożsamość użytkownika serwisu. Niestety, udostępnianie danych jest mieczem obosiecznym - z jednej strony wzbogaca profil, zaś z drugiej, zwiększa ryzyko cyberataku.

 

Bitdefender przygotował sześć wskazówek, które pomogą dokonywać lepszych wyborów i chronić tożsamość w Internecie.

 

  1. Chroń swoje konta w mediach społecznościowych silnymi, unikalnymi hasłami i włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Zmień hasła dla dowolnego konta z tymi samymi danymi logowania, jeśli jedno z kont zostało zhakowane.
  2. Uważaj na udostępniane i publikowane w mediach społecznościowych dane. W Internecie nic nie ginie. Nawet po usunięciu konta, informacje pozostaną w globalnej sieci. Dlatego warto dwa razy się zastanowić przed zamieszczeniem zdjęcia lub wpisu na Facebooku, Instagramie czy innym serwisie społecznościowym.
  3. Nigdy nie podawaj informacji umożliwiających identyfikację osoby za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zachowaj prywatność swojego adresu e-mail, listy znajomych, numeru telefonu, wykształcenia i doświadczenia zawodowego.
  4. Systematycznie sprawdzaj swoje ustawienia prywatności i upewnij się, że z nich korzystasz.  Dostosuj je w taki sposób, żeby mieć pewność, że Twój profil i udostępniane treści będą oglądane wyłącznie przez znajomych.
  5. Uważaj, z kim wchodzisz w interakcję i nie klikaj podejrzanych linków, bowiem mogą być częścią kampanii phishingowej mającej na celu kradzież danych uwierzytelniających.
  6. Korzystaj z rozwiązania zabezpieczającego i usługi ochrony przed kradzieżą tożsamości, aby chronić prywatność i otrzymywać powiadomienia, jeśli Twoje dane trafią w niepowołane ręce lub zostaną użyte do popełnienia oszustwa.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.