6 wskazówek jak chronić tożsamość w mediach społecznościowych
Użytkownicy mediów społecznościowych lubią chwalić się nowymi zakupami, wakacjami w tropikach, podbojami miłosnymi czy awansami w pracy. Tego typu informacje docierają zarówno do znajomych, jak i osób obcych, w tym również wszelkiej maści oszustów przeszukujących media społecznościowe. Ze statystyk Bitdefendera wynika, że konsumenci aktywni w mediach społecznościowych są o 30 proc. bardziej narażeni na kradzież tożsamości.
Obecność na Facebooku, Instagramie czy Twitterze nie jest niczym złym, aczkolwiek nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa online oraz obnoszenie się z bogactwem znacznie zwiększają ryzyko kradzieży tożsamości. Czasami mało istotne dane z punktu widzenia fejsbukowicza, są bardzo łakomym kąskiem dla hakerów. Niezależnie od tego czy jest to zdjęcie z ulubionej restauracji, data urodzenia, adres e-mail czy numer telefonu komórkowego. Cyberprzestępcy mogą wykorzystać tego typu informacje i naruszyć tożsamość użytkownika serwisu. Niestety, udostępnianie danych jest mieczem obosiecznym - z jednej strony wzbogaca profil, zaś z drugiej, zwiększa ryzyko cyberataku.
Bitdefender przygotował sześć wskazówek, które pomogą dokonywać lepszych wyborów i chronić tożsamość w Internecie.
- Chroń swoje konta w mediach społecznościowych silnymi, unikalnymi hasłami i włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Zmień hasła dla dowolnego konta z tymi samymi danymi logowania, jeśli jedno z kont zostało zhakowane.
- Uważaj na udostępniane i publikowane w mediach społecznościowych dane. W Internecie nic nie ginie. Nawet po usunięciu konta, informacje pozostaną w globalnej sieci. Dlatego warto dwa razy się zastanowić przed zamieszczeniem zdjęcia lub wpisu na Facebooku, Instagramie czy innym serwisie społecznościowym.
- Nigdy nie podawaj informacji umożliwiających identyfikację osoby za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zachowaj prywatność swojego adresu e-mail, listy znajomych, numeru telefonu, wykształcenia i doświadczenia zawodowego.
- Systematycznie sprawdzaj swoje ustawienia prywatności i upewnij się, że z nich korzystasz. Dostosuj je w taki sposób, żeby mieć pewność, że Twój profil i udostępniane treści będą oglądane wyłącznie przez znajomych.
- Uważaj, z kim wchodzisz w interakcję i nie klikaj podejrzanych linków, bowiem mogą być częścią kampanii phishingowej mającej na celu kradzież danych uwierzytelniających.
- Korzystaj z rozwiązania zabezpieczającego i usługi ochrony przed kradzieżą tożsamości, aby chronić prywatność i otrzymywać powiadomienia, jeśli Twoje dane trafią w niepowołane ręce lub zostaną użyte do popełnienia oszustwa.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl |

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.