6 wskazówek jak chronić tożsamość w mediach społecznościowych
Użytkownicy mediów społecznościowych lubią chwalić się nowymi zakupami, wakacjami w tropikach, podbojami miłosnymi czy awansami w pracy. Tego typu informacje docierają zarówno do znajomych, jak i osób obcych, w tym również wszelkiej maści oszustów przeszukujących media społecznościowe. Ze statystyk Bitdefendera wynika, że konsumenci aktywni w mediach społecznościowych są o 30 proc. bardziej narażeni na kradzież tożsamości.
Obecność na Facebooku, Instagramie czy Twitterze nie jest niczym złym, aczkolwiek nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa online oraz obnoszenie się z bogactwem znacznie zwiększają ryzyko kradzieży tożsamości. Czasami mało istotne dane z punktu widzenia fejsbukowicza, są bardzo łakomym kąskiem dla hakerów. Niezależnie od tego czy jest to zdjęcie z ulubionej restauracji, data urodzenia, adres e-mail czy numer telefonu komórkowego. Cyberprzestępcy mogą wykorzystać tego typu informacje i naruszyć tożsamość użytkownika serwisu. Niestety, udostępnianie danych jest mieczem obosiecznym - z jednej strony wzbogaca profil, zaś z drugiej, zwiększa ryzyko cyberataku.
Bitdefender przygotował sześć wskazówek, które pomogą dokonywać lepszych wyborów i chronić tożsamość w Internecie.
- Chroń swoje konta w mediach społecznościowych silnymi, unikalnymi hasłami i włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Zmień hasła dla dowolnego konta z tymi samymi danymi logowania, jeśli jedno z kont zostało zhakowane.
- Uważaj na udostępniane i publikowane w mediach społecznościowych dane. W Internecie nic nie ginie. Nawet po usunięciu konta, informacje pozostaną w globalnej sieci. Dlatego warto dwa razy się zastanowić przed zamieszczeniem zdjęcia lub wpisu na Facebooku, Instagramie czy innym serwisie społecznościowym.
- Nigdy nie podawaj informacji umożliwiających identyfikację osoby za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zachowaj prywatność swojego adresu e-mail, listy znajomych, numeru telefonu, wykształcenia i doświadczenia zawodowego.
- Systematycznie sprawdzaj swoje ustawienia prywatności i upewnij się, że z nich korzystasz. Dostosuj je w taki sposób, żeby mieć pewność, że Twój profil i udostępniane treści będą oglądane wyłącznie przez znajomych.
- Uważaj, z kim wchodzisz w interakcję i nie klikaj podejrzanych linków, bowiem mogą być częścią kampanii phishingowej mającej na celu kradzież danych uwierzytelniających.
- Korzystaj z rozwiązania zabezpieczającego i usługi ochrony przed kradzieżą tożsamości, aby chronić prywatność i otrzymywać powiadomienia, jeśli Twoje dane trafią w niepowołane ręce lub zostaną użyte do popełnienia oszustwa.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl |
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.