Komunikaty PR

6 wskazówek jak chronić tożsamość w mediach społecznościowych

2022-07-19  |  01:00
Biuro prasowe

Użytkownicy mediów społecznościowych lubią chwalić się nowymi zakupami, wakacjami w tropikach, podbojami miłosnymi czy awansami w pracy. Tego typu informacje docierają zarówno do znajomych, jak i osób obcych, w tym również wszelkiej maści oszustów przeszukujących media społecznościowe. Ze statystyk Bitdefendera wynika, że konsumenci aktywni w mediach społecznościowych są o 30 proc. bardziej narażeni na kradzież tożsamości.

 

Obecność na Facebooku, Instagramie czy Twitterze nie jest niczym złym, aczkolwiek nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa online oraz obnoszenie się z bogactwem znacznie zwiększają ryzyko kradzieży tożsamości. Czasami mało istotne dane z punktu widzenia fejsbukowicza, są bardzo łakomym kąskiem dla hakerów. Niezależnie od tego czy jest to zdjęcie z ulubionej restauracji, data urodzenia, adres e-mail czy numer telefonu komórkowego. Cyberprzestępcy mogą wykorzystać tego typu informacje i naruszyć tożsamość użytkownika serwisu. Niestety, udostępnianie danych jest mieczem obosiecznym - z jednej strony wzbogaca profil, zaś z drugiej, zwiększa ryzyko cyberataku.

 

Bitdefender przygotował sześć wskazówek, które pomogą dokonywać lepszych wyborów i chronić tożsamość w Internecie.

 

  1. Chroń swoje konta w mediach społecznościowych silnymi, unikalnymi hasłami i włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Zmień hasła dla dowolnego konta z tymi samymi danymi logowania, jeśli jedno z kont zostało zhakowane.
  2. Uważaj na udostępniane i publikowane w mediach społecznościowych dane. W Internecie nic nie ginie. Nawet po usunięciu konta, informacje pozostaną w globalnej sieci. Dlatego warto dwa razy się zastanowić przed zamieszczeniem zdjęcia lub wpisu na Facebooku, Instagramie czy innym serwisie społecznościowym.
  3. Nigdy nie podawaj informacji umożliwiających identyfikację osoby za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zachowaj prywatność swojego adresu e-mail, listy znajomych, numeru telefonu, wykształcenia i doświadczenia zawodowego.
  4. Systematycznie sprawdzaj swoje ustawienia prywatności i upewnij się, że z nich korzystasz.  Dostosuj je w taki sposób, żeby mieć pewność, że Twój profil i udostępniane treści będą oglądane wyłącznie przez znajomych.
  5. Uważaj, z kim wchodzisz w interakcję i nie klikaj podejrzanych linków, bowiem mogą być częścią kampanii phishingowej mającej na celu kradzież danych uwierzytelniających.
  6. Korzystaj z rozwiązania zabezpieczającego i usługi ochrony przed kradzieżą tożsamości, aby chronić prywatność i otrzymywać powiadomienia, jeśli Twoje dane trafią w niepowołane ręce lub zostaną użyte do popełnienia oszustwa.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.