Komunikaty PR

6 wskazówek jak chronić tożsamość w mediach społecznościowych

2022-07-19  |  01:00
Biuro prasowe

Użytkownicy mediów społecznościowych lubią chwalić się nowymi zakupami, wakacjami w tropikach, podbojami miłosnymi czy awansami w pracy. Tego typu informacje docierają zarówno do znajomych, jak i osób obcych, w tym również wszelkiej maści oszustów przeszukujących media społecznościowe. Ze statystyk Bitdefendera wynika, że konsumenci aktywni w mediach społecznościowych są o 30 proc. bardziej narażeni na kradzież tożsamości.

 

Obecność na Facebooku, Instagramie czy Twitterze nie jest niczym złym, aczkolwiek nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa online oraz obnoszenie się z bogactwem znacznie zwiększają ryzyko kradzieży tożsamości. Czasami mało istotne dane z punktu widzenia fejsbukowicza, są bardzo łakomym kąskiem dla hakerów. Niezależnie od tego czy jest to zdjęcie z ulubionej restauracji, data urodzenia, adres e-mail czy numer telefonu komórkowego. Cyberprzestępcy mogą wykorzystać tego typu informacje i naruszyć tożsamość użytkownika serwisu. Niestety, udostępnianie danych jest mieczem obosiecznym - z jednej strony wzbogaca profil, zaś z drugiej, zwiększa ryzyko cyberataku.

 

Bitdefender przygotował sześć wskazówek, które pomogą dokonywać lepszych wyborów i chronić tożsamość w Internecie.

 

  1. Chroń swoje konta w mediach społecznościowych silnymi, unikalnymi hasłami i włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Zmień hasła dla dowolnego konta z tymi samymi danymi logowania, jeśli jedno z kont zostało zhakowane.
  2. Uważaj na udostępniane i publikowane w mediach społecznościowych dane. W Internecie nic nie ginie. Nawet po usunięciu konta, informacje pozostaną w globalnej sieci. Dlatego warto dwa razy się zastanowić przed zamieszczeniem zdjęcia lub wpisu na Facebooku, Instagramie czy innym serwisie społecznościowym.
  3. Nigdy nie podawaj informacji umożliwiających identyfikację osoby za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zachowaj prywatność swojego adresu e-mail, listy znajomych, numeru telefonu, wykształcenia i doświadczenia zawodowego.
  4. Systematycznie sprawdzaj swoje ustawienia prywatności i upewnij się, że z nich korzystasz.  Dostosuj je w taki sposób, żeby mieć pewność, że Twój profil i udostępniane treści będą oglądane wyłącznie przez znajomych.
  5. Uważaj, z kim wchodzisz w interakcję i nie klikaj podejrzanych linków, bowiem mogą być częścią kampanii phishingowej mającej na celu kradzież danych uwierzytelniających.
  6. Korzystaj z rozwiązania zabezpieczającego i usługi ochrony przed kradzieżą tożsamości, aby chronić prywatność i otrzymywać powiadomienia, jeśli Twoje dane trafią w niepowołane ręce lub zostaną użyte do popełnienia oszustwa.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal
IT i technologie Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego
2024-07-22 | 14:00

Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego

TOUGHBOOK G2 firmy Panasonic został wyróżniony w konkursie Best of Industry Award – MM Poland, którego nominacje ogłoszono 8 lipca przez MM Magazyn Przemysłowy. Konkurs
IT i technologie PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta
2024-07-22 | 11:00

PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta

Marka PowerWalker ma w swojej ofercie wiele sprawdzonych zasilaczy awaryjnych. Najnowszy jej produkt skierowany jest dla tych, którzy wymagają nie tylko niezawodności, ale również

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.