61 proc. kierowców uważa wyszukiwarki warsztatów samochodowych za wiarygodne
- Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego w styczniu br. przez Kantar dla platformy Motointegrator.com, już co czwarty kierowca przynajmniej raz w życiu korzystał z wyszukiwarki warsztatów samochodowych (28 proc.), a ponad połowa (61 proc.) z nas uważa je za wiarygodne źródło informacji na ich temat. Widać jednak, że nadal większą wagę ma dla nas bezpośrednie polecenie zaufanej osoby. Aż 95 proc. badanych odpowiedziało, że z miejsca uwierzyłoby informacjom na temat danego serwisu przekazywanym przez rodzinę czy przyjaciół.
- Dla respondentów badania najważniejszymi cechami wyszukiwarek warsztatów - zachęcającymi do skorzystania z ich pomocy – były m.in. możliwość zapoznania się z rzetelnymi opiniami innych użytkowników (44 proc.), łatwość i szybkość znalezienia serwisu (42 proc.) i opcja łatwego umówienia wizyty (29 proc.).
W badaniu przeprowadzonym przez Kantar na zlecenie platformy Motointegrator.com, już co czwarty respondent przyznał, że zdarzyło mu się korzystać z wyszukiwarek warsztatów samochodowych (28 proc.). Ponadto aż 61 proc. kierowców uważa je za wiarygodne źródło informacji, chociaż nadal przegrywają one w starciu z bezpośrednimi poleceniami zaufanej osoby. 95 proc. uczestników badania stwierdziło, że to właśnie opinia członka rodziny czy przyjaciela o danym serwisie samochodowym byłaby dla nich bardziej przekonująca. Z kolei 81 proc. zaufałoby poleceniu znajomego mechanika.
– Widać, że opinia innych ma dla nas duże znaczenie. Aż 40 proc. uczestników naszego badania przyznało, że przed oddaniem auta do warsztatu, na różne sposoby szukało w Internecie opinii na temat różnych serwisów. Warto przy tym pamiętać, że rozwiązania takie jak wyszukiwarki warsztatów umożliwiają łatwe i szybkie zapoznanie się z doświadczeniami innych klientów na temat danego serwisu, i często mogą dać nam bardziej obiektywną perspektywę niż opinia jednego znajomego czy mechanika zaprzyjaźnionego z danym zakładem – mówi Dariusz Wójcicki, ekspert platformy Motointegrator.com
Zapytani o to, jakie cechy wyszukiwarek warsztatów samochodowych są dla nich najistotniejsze, a co za tym idzie mogłyby zachęcić do skorzystania z nich, ankietowani w pierwszej kolejności wskazywali właśnie na możliwość zapoznania się z rzetelnymi opiniami innych użytkowników (44 proc.). Znaczenie miała również łatwość i szybkość znalezienia serwisu bez konieczności przeglądania licznych stron poszczególnych firm w Internecie (42 proc.) oraz opcja umówienia wizyty bezpośrednio przez platformę (29 proc.). Badani zwracali również uwagę na aktualność bazy warsztatów i informacji o nich w wyszukiwarce - o czym często zapominają właściciele serwisów w przypadku ich stron internetowych - oraz na duży wybór i możliwość odfiltrowania rzeczy, które ich nie interesują (w obu przypadkach 31 proc.). Co szósty ankietowany odpowiedział, że istotna wydaje mu się opcja podejrzenia aktualnego grafiku dostępności mechaników oraz szeroka baza warsztatów (kolejno 17 i 16 proc.).
- Korzystanie z wyszukiwarek warsztatów samochodowych ma wiele plusów, co zauważyła część ankietowanych, która miała już okazję z nich skorzystać. Ta grupa badanych wspominała, że zrobiła to zwłaszcza z uwagi na możliwość znalezienia warsztatu blisko domu lub miejsca pracy (41 proc.) oraz zapoznania się z opiniami innych klientów (40 proc.). Co trzeci wspomniał, że dzięki temu mógł szybko znaleźć interesujący go serwis bez wychodzenia w domu (27 proc.) – dodaje Dariusz Wójcicki z platformy Motointegrator.com – Po tym możemy wnioskować, że wyszukiwarki warsztatów samochodowych odpowiadają na najważniejsze potrzeby klientów, takie jak oszczędność czasu, możliwość szybkiej weryfikacji jakości usług i prostota procesów. To, co wcześniej wymagałoby długiego wyszukiwania w sieci i wykonywania wielu telefonów, niebawem będzie można załatwić w jednym miejscu bez wychodzenia z domu.
Nota metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2022 roku przez Kantar na zlecenie platformy Motointegrator.com na polskich kierowcach (osobach odpowiedzialnych lub współodpowiedzialnych za zajmowanie się kwestiami związanymi z naprawą auta) metodą ankiet elektronicznych (CAWI). N = 400.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motointegrator.com jest jedną z największych w Polsce internetową wyszukiwarką warsztatów, dzięki której kierowcy mogą nie tylko w łatwy sposób znaleźć odpowiadający im warsztat, ale także skontaktować się z nim bezpośrednio przez stronę, a w przypadku niektórych mechaników także umówić się na wizytę online. Obecnie w serwisie zarejestrowanych jest ponad 13 000 warsztatów samochodowych z całego kraju. Każdego miesiąca strona odwiedzana jest ponad 600 000 razy, co czyni ją idealnym narzędziem do promocji serwisu samochodowego.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.