Aplikacja Stepler, z której korzysta już ponad 1 mln Szwedów podbija Polskę
- Użytkownicy aplikacji ruszają się o 20% więcej niż wcześniej
- Im więcej chodzisz, tym więcej nagród otrzymujesz jak np. 40-dniowy darmowy trail na BookBeat
- W gronie partnerów aplikacji Stepler są już m.in. Decathlon, BookBeat, LYKO, ICIW, JAYS, EGMONT, Albert
W zdrowym ciele zdrowy duch. W Polsce koszty ograniczonej aktywności fizycznej wynoszą rocznie około 10 mld zł, zaś w całej Unii Europejskiej – 80 mld euro.[1] Szacuje się, że około 67 procent Polaków nie praktykuje żadnej aktywności fizycznej choćby w trakcie przemieszczania się z miejsca na miejsce, a mając do wyboru przejść się o własnych siłach lub skorzystać z windy czy schodów ruchomych, chętniej wybierają te ostatnie. W Szwecji na ratunek przyszła aplikacja Stepler. Jej mechanizm jest bardzo prosty: ruszasz się i wygrywasz, nie tylko lepszą kondycję i zdrowie, ale również zniżki, karty prezentowe czy długoterminowy i bezpłatny abonament na BookBeat. Czy aplikacja Stepler równie ciepło zostanie przyjęta w Polsce?
Szwedzka aplikacja Stepler, która powstała w odpowiedzi na rosnący zwłaszcza w pandemii społeczny problem braku ruchu, została stworzona z myślą o mobilizowaniu ludzi do aktywności fizycznej. Jej mechanizm jest bardzo prosty i opiera się na zdobywaniu nagród za osiągnięte wyniki. Obecnie korzysta z niej co 10 Szwed, a po 1,5 roku działalności “wprawiła w ruch” w sumie 1,6 mln osób w Szwecji, Norwegii, Niemczech i w Polsce. Badania firmy wskazują, że użytkownicy aplikacji zaczęli ruszać się o 20% więcej.
“Pandemia i wprowadzane lockdowny zmieniły stare i wykształciły nowe nawyki. Home office sprawił, że codzienna aktywność zaczęła ograniczać się do osiedla czy dzielnicy, w której mieszkamy, a nie miasta, jak miało to miejsce wcześniej. W konsekwencji ruszamy się coraz mniej, co przekłada się na gorszą kondycję zdrowotną, samopoczucie, większą zapadalność na choroby, w tym przewlekłe, i inne schorzenia. Z perspektywy krajowej gospodarki generuje to ogromne straty dla budżetu państwa i miliardowe koszty związane z nakładami na leczenie.” - powiedział Filip Syta, Country Manager Stepler w Polsce.
Zasiedziały tryb życia rozleniwia i z czasem coraz trudniej podjąć kroki do zrobienia czegoś dla siebie, potrzebna jest dodatkowa motywacja. To dlatego mechanizm Stepler uwzględnia system premiowania. Im więcej się ruszamy tym więcej wygrywamy. Przypomina to trochę grę, w której przechodzimy z jednego etapu do drugiego, nie tylko bogacąc się o zdobyte nagrody, ale przede wszystkim zyskując zdrowie.
"W dobie pandemii zdrowie jest wyjątkowo aktualnym tematem, a sukces Stepler jest tego niezaprzeczalnym dowodem. Ogromny rozwój i rola jaką Stepler odgrywa w naszym zdrowiu oznacza, że moja inwestycja jest długoterminowa. To będzie ekscytująca podróż." - Filip Tysander, Prezes i Założyciel marki Daniel Wellington, która jest jednym z inwestorów aplikacji.
Czy Stepler przekona Polaków?
W ciągu zaledwie 3-miesięcznej obecności w Polsce aplikacja zyskała sobie grono już ponad 400 tysięcy użytkowników, które stale rośnie. System nagradzania i premiowania to skuteczna metoda na zmianę nawyków, wykształcenie nowych, tych zdrowszych.
“W naszym przekonaniu system premiowania użytkowników za włożony wysiłek i chęć zmiany dotychczasowego stylu życia na lepszy i zdrowszy, nie musi opierać się na spektakularnie drogich nagrodach. Chcemy podarować zdrowie, lepsze samopoczucie, a także rzeczy i wartości niematerialne, które będą inspirować, bawić, poszerzać horyzonty, umilą wolny czas w gronie przyjaciół czy rodziny. Aplikacja Stepler to wielowymiarowe korzyści. Widzimy, że użytkownicy są bardziej skłonni cieszyć się czymś, w co włożyli pracę - w przypadku Stepler chodzą i są nagradzani. ” - dodaje Filip Syta.
Paulina Sawicki, Country Manager Poland, BookBeat, dodaje: "Aktywność fizyczna i poszerzanie horyzontów, poprzez słuchanie audiobooków, dosłownie idą w parze. Dzięki Stepler mogliśmy trafić z naszą ofertą do osób, które z pewnością mają czas na korzystanie z naszej usługi. Pierwsze wyniki zdecydowanie przekroczyły nasze oczekiwania, co nas bardzo cieszy." - Paulina Sawicki, Country Manager Poland, BookBeat.
Aktywny rodzic to aktywne i zdrowsze dziecko
Aktywność fizyczna rodziców czy dziadków ogromnie rzutuje na postawę dzieci w tym zakresie. Dorośli są przykładem i inspiracją dla dzieci - im będą aktywniejsi i bardziej zachęcali dzieci do poruszania się czy uprawiania sportu, tym większa szansa, że młode pokolenie nie zalegnie na kanapie, a także nie zapadnie na jedną z najpowszechniejszych chorób cywilizacyjnych - otyłość. Według danych Instytutu Żywienia i Żywności z 2018 r. polskie dzieci są zaliczane do najszybciej tyjących w Europie. W latach 70. ubiegłego wieku nadmierną masę ciała notowano w Polsce u mniej niż 10% uczniów, podczas gdy w ostatnich latach u ponad 22%. Z kolei z raportów opracowanych na zlecenie ministra zdrowia wynika, że w 2018 r. nadwagę miało nawet 30,5% dzieci w wieku szkolnym.
“W Szwecji z aplikacji Stepler korzysta już ponad 1 mln ludzi co odpowiada 10% społeczeństwa. Przeprowadzone badania pokazały, że po zainstalowaniu aplikacji Szwedzi ruszają się o 20% więcej niż wcześniej. To ogromny sukces! Warto pamiętać, że wśród wielowymiarowych korzyści, jakie oferuje Stepler jest budowanie prawidłowych i zdrowych nawyków również u dzieci. Aktywni rodzice czy dziadkowie mają większe szansę na zachęcenie dzieci i wnuki do zdrowego ruchu niż osoby bierne. To ma ogromne znaczenie zwłaszcza dzisiaj, kiedy otyłość jest jedną z najgroźniejszych chorób cywilizacyjnych, która dotyka już najmłodsze pokolenia.” - mówi Filip Syta, Country Manager w Stepler.
Nie lubimy dostawać za darmo
Polacy lubią korzystać z wszelkich zniżek i rabatów, ale mają obawy przed dostawaniem czegoś za darmo. Charakteryzuje nas ogólny brak zaufania i tendencja do węszenia podstępów i ukrytych haczyków.
“Polski odbiorca i użytkownik aplikacji jest dość specyficzny. Z naszego doświadczenia wynika, że Polaków charakteryzuje dosyć ograniczone zaufanie do otrzymywania czegoś w ramach prezentu, za darmo, ale chętnie korzystają ze wszelkiego rodzaju rabatów, zniżek i promocji. Zdobyta na promocji rzecz zyskuje znaczenie trofea, a otrzymana za darmo jest postrzegana, jako podstęp. W Stepler dołożymy wszelkich starań, aby obalić ten stereotyp i udowodnić, że tak jak na innych rynkach, tak i w Polsce można połączyć przyjemne z pożytecznym: chodzić i wygrywać zdrowie i nagrody.” - dodaje Filip Syta.
O aplikacji Stepler:
- Stepler to darmowa aplikacja, która liczy kroki i przelicza je na punkty, które możesz wymienić na produkty, zniżki lub usługi u naszych partnerów.
- Celem jest budowanie zdrowych nawyków ruchowych, bardziej zrównoważonego społeczeństwa Wśród partnerów inicjatywy są takie firmy jak BookBeat, LYKO, ICIW, JAYS, EGMONT, Albert
- Aplikacja do pobrania na system operacyjny iOS i Android, obecnie dostępna jest na rynku w Szwecji, Norwegii, Niemczech i w Polsce
[1] Raport „Koszty ekonomiczne braku aktywności fizycznej w Europie” zrealizowany dla Międzynarodowego Stowarzyszenia Sportu i Kultury ISCA przez Centrum Badań Ekonomicznych i Biznesowych (Cebr)

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.