Aplikacja-asystent Facebookowych sprzedawców z milionem złotych na rozwój
Startup Selmo.io pozyskał 1 mln złotych na rozwój platformy ułatwiającej prowadzenie sprzedaży przez Facebooka. Aplikacja Selmo oferuje szereg funkcjonalności, które zmieniają komunikator Messenger w efektywny kanał sprzedaży, przyspieszają proces zbierania zamówień i pomagają zwiększyć liczbę sfinalizowanych transakcji. Korzystają z niej między innymi sprzedawcy działający w modelu live commerce, których jest już w Polsce ponad 10 tysięcy. W pierwszy tego typu produkt w Polsce zainwestował Tar Heel Capital Pathfinder.
Live commerce to jeden z trendów rozwijających się od kilku lat w branży ecommerce. W transmisjach prowadzonych na żywo na popularnych platformach internetowych, takich jak Facebook czy TikTok, sprzedawcy i sklepy internetowe łączą pokaz mody z interakcją z użytkownikami. Kupujący deklarują chęć zakupu w komentarzach w trakcie wydarzenia lub bezpośrednio w wiadomościach prywatnych wysyłanych do sklepu, który następnie w ten sam sposób finalizuje zamówienie.
Dla klientów tzw. „lajwy sprzedażowe” są nie tylko wygodnym kanałem zakupowym, pozwalającym robić zakupy z kanapy, obejrzeć ubranie na modelce lub manekinie i szybko dopytać o szczegóły lub skorzystać ze specjalnych rabatów, ale także formą rozrywki.
- Transmisje sprzedażowe stale zyskują na popularności zarówno wśród kupujących, jak i sprzedawców. Z perspektywy tych ostatnich są świetną metodą reklamy i prezentacji produktów, a także sposobem na organizację działań marketingowych. Ten kanał sprzedaży niesie ze sobą jednak również konkretne wyzwania, takie jak nieformalna komunikacja na czacie, bałagan w zamówieniach i niedokończone transakcje. Tu właśnie z pomocą przychodzi Selmo - opowiada Filip Szczepanik, współzałożyciel i CEO startupu.
Aplikacja Selmo.io działa jak asystent sprzedaży: poprzez połączenie z facebookowym Messengerem pozwala częściowo zautomatyzować rozmowę z klientem, ułatwia zebranie danych potrzebnych do realizacji zamówienia i wysyłki, a także sfinalizowanie transakcji z wykorzystaniem metod szybkich płatności. Usprawnia zbieranie i realizację zamówień składanych w trakcie transmisji na żywo lub posty na fanpage sklepu. Daje też lepszą kontrolę nad zamówieniami i stanem magazynowym oraz usprawnia wysyłkę towaru, m.in. poprzez automatyczne generowanie etykiet. Selmo ułatwia więc działalność nie tylko sprzedawcom prowadzącym transmisje na żywo, ale również sklepom sprzedającym za pomocą Facebooka bez modelu live commerce.
- Wiele sklepów funkcjonujących online powstaje jako proste odzwierciedlenie sklepów tradycyjnych. Sprzedawcy rozpoczynają działalność na mediach społecznościowych i platformach streamingowych, korzystając z najbardziej podstawowych narzędzi, które przy wzroście wolumenu sprzedaży przestają się sprawdzać. Pomagamy usprawnić ich działalność i wspieramy w procesach po-sprzedażowych, dzięki czemu oszczędzają czas i mogą skupić się na tym, w czym są najlepsi, czyli promocji i sprzedaży - dodaje Kuba Karyś, drugi z założycieli Selmo.
Założyciele Selmo.io szacują, że w Polsce funkcjonuje ponad 10 tys. sklepów prowadzących transmisje sprzedażowe na Facebooku. Ich liczba ciągle rośnie. Z perspektywy globalnej „lajwy sprzedażowe” już teraz są jednym z kluczowych kanałów sprzedaży zarówno dla małych sklepów, jak i dużych marek. Szczególną popularnością cieszą się w Chinach, gdzie w 2020 roku wartość rynku live commerce szacowana była na 171 mld USD, a prognozy przewidują, że do 2022 roku wzrośnie do 423 mld USD. Na live commerce otwierają się kolejne platformy: do Facebooka i Tik Toka dołączyły lub planują dołączyć m.in. Amazon, YouTube, Pinterest czy Twitter, nie licząc platform streamingowych stworzonych pod sprzedaż na żywo.
- Potencjał tego kanału jest ogromny, nic więc dziwnego, że w sprzedaż na żywo wchodzi coraz więcej sklepów, w tym IKEA, Douglas, Tommy Hilfiger, CCC, Sephora czy AVON. Pierwsze reakcje klientów pokazują, że Selmo świetnie rozwiązuje problemy przedsiębiorców prowadzących transmisje sprzedażowe i upraszcza prowadzenie takiej działalności firmom z obszaru MŚP. Wierzymy, że użyteczność platformy spowoduje, że w niedługim czasie stanie się narzędziem pierwszego wyboru dla sklepów prowadzących sprzedaż w formie transmisji live - komentuje Maciej Kosuń, Investment Associate w funduszu Tar Heel Capital Pathfinder, który zainwestował w spółkę.
Selmo działa w Polsce od początku 2021 r. i już planuje wyjść ze swoim produktem za granicę. W pierwszej kolejności chce wziąć na celownik rynki hiszpańskojęzyczne, gdzie transmisje sprzedażowe na żywo cieszą się dużą popularnością. Startup będzie również wprowadzał swoje narzędzia na nowe platformy, m.in. Instagram, oraz uruchamiał nowe funkcjonalności opracowane z myślą o klientach z sektora e-commerce, dla których transmisje sprzedażowe nie są podstawowym kanałem sprzedaży.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
Rząd pracuje nad skróceniem tygodnia pracy, a szefowa resortu pracy Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zadeklarowała, że zmiana miałaby wejść w życie jeszcze w obecnej kadencji Sejmu. Choć eksperci i pracodawcy są w tej kwestii podzieleni, to przykłady z innych rynków, m.in. Islandii, Wielkiej Brytanii i Portugalii, pokazują, że taki model ma wiele korzyści, zarówno po stronie pracowników, jak i firm.
Bankowość
Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.
Handel
Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.