Komunikaty PR

Automatyzacja w contact center powoli staje się standardem

2022-12-15  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

Dla firm contact center największymi wyzwaniami są kwestie rekrutacji i utrzymania pracowników, gwałtowny wzrost liczby obsługiwanych połączeń, a także wysokie i wciąż rosnące koszty. Automatyzacja to najlepsze rozwiązanie tych problemów, a na różnym etapie wdrażania rozwiązań w tym obszarze jest już aż 95% centrów kontaktowych na świecie. Szczególnie duże nadzieje branża wiąże z automatyzacją w kanale głosowym – wynika z globalnych badań firmy Replicant.

Wgłębienie się strukturę korzystania z rozwiązań automatyzacyjnych przez centra kontaktowe pokazuje, że jest jeszcze za wcześnie na stwierdzenie, że call i contact center już w pełni zaadoptowały tego typu rozwiązania. Wynika to z faktu, że najwięcej firm jest dopiero na etapie testowania automatyzacji (35%) lub jej wdrażania (32%). Faktycznie korzysta z takich rozwiązań zaledwie 16% contact center, a na etapie planowania testów jest 12%.

Wśród firm contact center dominuje przekonanie, że największą wartość ma automatyzacja w kanale głosowym, na co wskazało aż 87% respondentów. Z tego powodu aż 83% wszystkich inwestycji w automatyzację w contact i call center dotyczy właśnie obsługi głosowej, a 76% menadżerów w branży określa ten kanał jako priorytet wdrożeń automatyzacji. Kierujący firmami contact center są też bardzo podekscytowani możliwościami oferowanymi przez automatyzację (66%) i spodziewają się po tej technologii rewolucyjnych wręcz efektów (54%).

W Polsce widać większy nacisk na automatyzacje wewnętrznych procesów

Jednym z liderów automatyzacji w branży contact center w Polsce jest firma Armatis, która należy do wiodących w skali globalnej outsourcerów usług związanych z obsługą klienta i sprzedaży. Armatis Polska zaczął na poważnie automatyzować wybrane procesy w swojej organizacji od 2021 roku, kiedy to powstał w firmie specjalny dział zajmujący się tym obszarem. Na początku automatyzacja dotyczyła głównie procesów wewnętrznych, jednak w ostatnim czasie firma dokonała także pierwszych wdrożeń automatyzacyjnych w projektach dla klientów. Nie dotyczą jednak kanału głosowego, tylko wsparcia pracy konsultantów wykonywanej podczas rozmów z klientami.

„Jak wynika z badań Armatis Customer Experience Index z października br., boty głosowe zdecydowanie nie należą do ulubionych przez Polaków metod obsług. W naszym badaniu obsługa przez boty została wskazana jako ulubiony sposób kontaktu przez zaledwie 1% respondentów, a najwyższe wyniki uzyskały telefoniczna rozmowa z człowiekiem (30%), kontakt twarzą w twarz (20%), czat (13%) lub e-mail (11%). Z tego powodu na razie kładziemy nacisk przede wszystkim na automatyzację wybranych procesów wspierających pracę agentów” – mówi Przemysław Paliszewski, który odpowiada za obszar inteligentnej automatyzacji w firmie Armatis Polska.

Tego typu wdrożenie zostało niedawno zakończone przez Armatis w jednym z projektów realizującym działania sprzedażowe. Przed wprowadzeniem automatyzacji konsultant musiał wszystkie dane z kontaktu z abonentami wprowadzać w wielu systemach. Większość tych czynności miała bardzo powtarzalny charakter i średnio zajmowała 5-15 minut.

„Po wprowadzeniu automatyzacji ok. 90% tych zadań jest obecnie wykonywanych przez robota, co oznacza bardzo wymierne oszczędności, bo takich danych z umów do przepisania jest kilka tysięcy na miesiąc. Jak łatwo policzyć, korzyść jest bardzo wymierna, a pracownicy mogą się skupić na swoich podstawowych zadaniach i sprzedaży. Niektóre najmniej standardowe czynności w tym procesie czasem nie opłaca się automatyzować, bo nakład pracy z tym związany jest większy niż oszczędność czasu” – skomentował Przemysła Paliszewski.

Kto zaczął inwestować w automatyzację, chce te działania kontynuować

Przedstawiciel Armatis zwraca też uwagę na reakcję pracowników firmy na to wdrożenie. Po uruchomieniu automatyzacji, kiedy konsultanci zobaczyli, że to faktycznie działa i odciąża ich od najbardziej frustrującej części pracy, sami zaczęli podsuwać pomysły, w jakich projektach i jakie procesy można by zautomatyzować. Stąd w Armatis są już kolejne poplanowane projekty automatyzacyjne i bardzo pozytywne nastawienie całej firmy do tej pracy.

Ten element wyraźnie łączy Armatis z innymi firmami contact center, które wzięły udział w badaniach Replicant. W gronie contact center, które już wdrożyły automatyzację w jakichś obszarach, aż 75% z nich planuje kontynuować inwestycje w te działania.

Coraz większa popularność rozwiązań RPA (Robotic Process Automation) w firmach contact center odzwierciedla to, co dzieje się we wszystkich branżach, które również coraz bardziej stawiają na automatyzację. Według niedawno upublicznionych badań firmy Gartner, wydatki na wdrażanie rozwiązań RPA wyniosą w bieżącym roku 2,9 miliardów dolarów, czyli o 19,5% więcej niż w 2021 roku. Gartner przewiduje, że w 2023 roku wydatki na automatyzację urosną o 17,5% do 3,4 miliarda dolarów.

Dodatkowe informacje o Armatis

Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle „Your customer first”. Ofertę Armatis wyróżnia przede wszystkim elastyczność, która umożliwia klientom łatwe i szybkie skalowanie zespołu obsługi klienta i sprzedaży stosowanie do potrzeb, ale także know-how wynikający z ponad 30 lat działalności na rynku, innowacyjność i wypracowane procesy zarządzania. Armatis aktualnie zatrudnia na całym świecie ok. 9000 osób, a w Polsce ok. 2000. Dodatkowe informacje na temat Armatis Polska są dostępne na stronie: https://www.armatis.com/pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.