Komunikaty PR

Avenga: Recesja to czas na zwinne IT

2022-02-09  |  13:40

W bardzo dobrym dla całej branży IT 2022 roku przychody firmy Avenga w Polsce wyniosły 456 457 mln zł. W porównaniu z  2021 rokiem oznacza to rekordowy w historii firmy wzrost o niemal 25%. Mimo spowolnienia na rynku IT, obserwowanego już od połowy zeszłego roku, Avenga planuje na 2023 rok dalsze wzrosty przychodów i zatrudnienia.

Tegoroczne plany Avenga w Polsce zakładają wzrost przychodów do 507 950 mln zł, czyli o ponad 11%. W tym samym czasie zyski firmy mają wzrosnąć o 12% do 125 241 mln zł. 

W 2022 roku wzrosty w równym stopniu dotyczyły usług projektowych i  staffingowych. Rekordowym zainteresowaniem cieszyły się kompetencje popularne już w poprzednich latach, czyli przede wszystkim development (Java, .NET, Front-end, Mobile), usługi chmurowe, czy szeroko rozumiane cyberbezpieczeństwo.

W biznesie Avenga widać też wyraźny wzrost liczby projektów z obszaru Data, zarówno Data Engineering jak i Business Intelligence oraz Data Science. – Prezentacje danych, czy podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie raportów Power BI są coraz mocniejszym trendem w IT, a my wspieramy klientów w implementacji takich systemów – mówi Piotr Bałys, Co-Managing Director Avenga w Polsce. Znacząco rosło też zainteresowanie usługami związanymi z platformą Microsoft 365 i projektami migracyjnymi. 

– W szczytowym momencie 2022 roku zapotrzebowanie na usługi IT było trzykrotnie większe niż obecnie. Te rosnące potrzeby zgłaszali przede wszystkim nasi stali klienci. Udział nowych klientów w całościowym wyniku za zeszły rok wynosi zaledwie 15% – szacuje Anna Szyperek, Co-Managing Director Avenga w Polsce.

Bardzo duży udział we wzrostach mieli klienci z sektora finansowego, którzy inwestują w IT chociażby ze względu na uwarunkowania regulacyjne oraz bezpieczeństwo danych. Tradycyjnie za znacznymi inwestycjami w IT stoi też sektor farmaceutyczny, któremu wsparcie najnowszych technologii pomaga w prowadzeniu badań i rozwoju oraz analizie i ochronie danych. 

– Większość branż systematycznie udoskonala swoje biznesy dzięki IT. Ciekawym przykładem jest kierunek rozwoju sektora automotive, który w mojej ocenie więcej teraz inwestuje w inteligentne rozwiązania IT niż w mechanikę – uważa Piotr Bałys.

Sposobem na utrzymanie wzrostu w 2023 roku ma być przede wszystkim skupienie się na rozwoju kompetencji, z których Avenga już jest znana w obszarach Fintech, Pharma i Automotive. Firma cały czas rozwija swoje partnerstwo z Microsoft, dodaje usługi w zakresie bezpieczeństwa informacji, poszerza kompetencje chmurowe. Między innymi w tym celu w 2022 roku ponad 50 specjalistów z Avenga przeszło proces certyfikacji AWS. Klienci coraz częściej traktują te certyfikaty jako warunek konieczny do rozpoczęcia współpracy. 

– Jeszcze w ubiegłym roku można było liczyć na napływ zapytań, ale w tym roku do rozwoju usług IT potrzeba znacznie więcej zwinności i elastyczności, możliwości szybkiego dostosowania się do oczekiwań i celów klientów – uważa Anna Szyperek. 

Jej zdaniem obserwowana już od połowy 2022 roku obawa przed inwestowaniem w nowe projekty IT nie będzie trwać długo. – Biznes cały czas stawia przed nami nowe wymagania, rynek jest bardzo konkurencyjny, a zwiększanie efektywności wyłącznie w oparciu o aktualne projekty rzadko pozwala za tymi potrzebami i wyzwaniami nadążyć – dodaje.

Rosnąca w zeszłym roku liczba projektów i klientów sprawiła, że Avenga w Polsce zatrudnia już ponad 1700 specjalistów. Przez cały 2022 rok firma zrekrutowała ponad 580 osób. Tegoroczne plany rekrutacyjne zakładają zatrudnienie 400 osób. 

– Analizy zapotrzebowania po stronie naszych Klientów pokazują, że nadal aktywnie poszukiwać będziemy programistów popularnej Javy, C# czy .NET. Rozbudowywać chcemy także zespoły QA i DevOps. Na pewno będziemy również szukać specjalistów od rozwiązań chmurowych i cyberbezpieczeństwa – wylicza Justyna Wroniak, Talent Aquisition & HR Director Avenga w Polsce. W zeszłym roku zatrudnienie w Avenga znalazły osoby posiadające kompetencje w ponad 30 specjalnościach. 

Z doświadczeń firmy wynika, że w utrzymywaniu i pozyskiwaniu specjalistów IT na rozgrzanym do czerwoności rynku kluczowe znaczenie mają partnerskie relacje. W Avenga nazywa się to stworzeniem warunków do pracy „na własnych zasadach”. Ale pojawiają się nowe wyzwania. – W IT coraz głośniej mówi się o wypaleniu zawodowym. Dlatego w relacjach ze specjalistami zawczasu stawiamy na well-being: darmowe wsparcie psychologiczne, webinary o zdrowiu psychicznym, sport, zachęty do dbania o swój dobrostan – wyjaśnia Justyna Wroniak.
 
Avenga to globalna platforma inżynieryjna i konsultingowa z ponad 20-letnim doświadczeniem, szczególnie w branży farmaceutycznej, ubezpieczeniowej, finansowej i zaawansowanej produkcji. Specjaliści Avenga pracują w ramach struktury 31 biur zlokalizowanych w Europie, Azji, Ameryce Łacińskiej i USA. Przede wszystkim wspierają globalne korporacje oraz złożone organizacje w procesach cyfrowej transformacji, od doradztwa po projektowanie i wdrażanie rozwiązań, tworzenie oprogramowania i outsourcing specjalistów IT. Wśród kluczowych klientów firmy są tak znane marki jak: ABB, Allianz, GSK, Santander i Volvo.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.