Komunikaty PR

Axis wprowadza funkcję time in area w Axis Object Analytics

2022-11-17  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Axis Communications informuje o premierze funkcji time in area*, w wersji beta, dostępnej w ramach najnowszego wydania AXIS Object Analytics. To inteligentne rozwiązanie może być wykorzystywane do wyzwalania zdarzenia za każdym razem, gdy obiekt pozostaje w monitorowanym obszarze dłużej niż zdefiniowany przez operatora czas — na przykład w celu wykrywania gapiów.

 

Zadaniem AXIS Object Analytics jest wykrywanie obiektów w obrazie, takich jak pojazd lub człowiek. Dzięki temu możliwe jest definiowanie scenariuszy zdarzeń wykorzystujących wykrycie wybranych typów obiektów. Najnowsza funkcja w aplikacji – time in area – pozwala na mierzenie czasu przebywania danego obiektu (pojazdu lub człowieka) w strzeżonej strefie. Możliwe jest zatem wyzwalanie specjalnie skonfigurowanych alarmów np. w przypadku, gdy pojazd został zaparkowany zbyt długo, w miejscu, gdzie zatrzymywanie się dozwolone jest tylko na kilka minut. Funkcja ta może również przeciwdziałać aktom wandalizmu w przestrzeni miejskiej, a także być wsparciem dla branży handlu detalicznego, poprawiając jakość obsługi klienta.

 

Scenariusze zdarzeń są łatwo konfigurowalne do konkretnych potrzeb zaledwie za pomocą kilku kliknięć. Możliwe jest również uruchomienie wielu scenariuszy jednocześnie. Aplikacja inteligentnie monitoruje scenę, aby określić, czy i kiedy powinno zostać wyzwolone zdarzenie po wykryciu wybranych obiektów.

 

Aplikacja jest preinstalowana w zgodnych kamerach sieciowych Axis. Wykorzystuje ona oparte na sztucznej inteligencji algorytmy i warunki behawioralne do analizy sceny i zachowań przestrzennych znajdujących się w niej obiektów, ignorując typowe, nieistotne źródła niepożądanych zdarzeń. Zaprojektowana została w taki sposób, by operatorzy kamer mogli skupić się wyłącznie na obiektach będących przedmiotem zainteresowania i sytuacjach wymagających większej uwagi. Pozwala to na odpowiednią reakcję na zdarzenia w czasie rzeczywistym.

 

Kluczowe cechy obejmują:

 

  • Analitykę na brzegu sieci
  • Klasyfikację ludzi i pojazdów
  • Wykrywanie czasu przebywania obiektu w scenie
  • Jednoczesne uruchamianie wielu scenariuszy zdarzeń
  • Elastyczną i łatwą konfigurację
  • Preinstalację bez ponoszenia dodatkowych kosztów

 

* Dostępne w oprogramowaniu sprzętowym 10.12.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.