Axis wprowadza funkcję time in area w Axis Object Analytics
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Axis Communications informuje o premierze funkcji time in area*, w wersji beta, dostępnej w ramach najnowszego wydania AXIS Object Analytics. To inteligentne rozwiązanie może być wykorzystywane do wyzwalania zdarzenia za każdym razem, gdy obiekt pozostaje w monitorowanym obszarze dłużej niż zdefiniowany przez operatora czas — na przykład w celu wykrywania gapiów.
Zadaniem AXIS Object Analytics jest wykrywanie obiektów w obrazie, takich jak pojazd lub człowiek. Dzięki temu możliwe jest definiowanie scenariuszy zdarzeń wykorzystujących wykrycie wybranych typów obiektów. Najnowsza funkcja w aplikacji – time in area – pozwala na mierzenie czasu przebywania danego obiektu (pojazdu lub człowieka) w strzeżonej strefie. Możliwe jest zatem wyzwalanie specjalnie skonfigurowanych alarmów np. w przypadku, gdy pojazd został zaparkowany zbyt długo, w miejscu, gdzie zatrzymywanie się dozwolone jest tylko na kilka minut. Funkcja ta może również przeciwdziałać aktom wandalizmu w przestrzeni miejskiej, a także być wsparciem dla branży handlu detalicznego, poprawiając jakość obsługi klienta.
Scenariusze zdarzeń są łatwo konfigurowalne do konkretnych potrzeb zaledwie za pomocą kilku kliknięć. Możliwe jest również uruchomienie wielu scenariuszy jednocześnie. Aplikacja inteligentnie monitoruje scenę, aby określić, czy i kiedy powinno zostać wyzwolone zdarzenie po wykryciu wybranych obiektów.
Aplikacja jest preinstalowana w zgodnych kamerach sieciowych Axis. Wykorzystuje ona oparte na sztucznej inteligencji algorytmy i warunki behawioralne do analizy sceny i zachowań przestrzennych znajdujących się w niej obiektów, ignorując typowe, nieistotne źródła niepożądanych zdarzeń. Zaprojektowana została w taki sposób, by operatorzy kamer mogli skupić się wyłącznie na obiektach będących przedmiotem zainteresowania i sytuacjach wymagających większej uwagi. Pozwala to na odpowiednią reakcję na zdarzenia w czasie rzeczywistym.
Kluczowe cechy obejmują:
- Analitykę na brzegu sieci
- Klasyfikację ludzi i pojazdów
- Wykrywanie czasu przebywania obiektu w scenie
- Jednoczesne uruchamianie wielu scenariuszy zdarzeń
- Elastyczną i łatwą konfigurację
- Preinstalację bez ponoszenia dodatkowych kosztów
* Dostępne w oprogramowaniu sprzętowym 10.12.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.