Komunikaty PR

Badanie Canalys i Schneider Electric: zrównoważony rozwój na czele priorytetów

2022-10-26  |  12:10

Schneider Electric, lider w dziedzinie cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, ogłosił wyniki nowego, niezależnego badania przeprowadzonego we współpracy z firmą analityczną Canalys. Dotyczy ono dojrzałości inicjatyw zrównoważonego rozwoju w kanałach IT oraz wpływu kwestii środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego (ESG) na decyzje zakupowe klientów. Realizując badanie, firma analityczna Canalys starała się zrozumieć poziom gotowości globalnego ekosystemu kanałów IT w dążeniu do zrównoważonego rozwoju oraz określić rolę partnerów w szerszym ekosystemie.

Nowy raport Canalys, w którym przebadano 120 firm partnerskich Schneider Electric z regionu EMEA, wykazał, że firmy działające w kanale partnerskim inwestują w swoje strategie zrównoważonego rozwoju, a 75 proc. partnerów posiada dedykowane zasoby ESG. Niemniej wiele organizacji nadal ma problemy z przełożeniem tego na konkretne działania. Klienci coraz bardziej koncentrują się na ESG, szczególnie w odniesieniu do kwestii środowiskowych – 69 proc. partnerów stwierdziło, że uwarunkowania związane ze środowiskiem naturalnym ich klientów wpływają na decyzje dotyczące inwestycji w IT. Dodatkowo, rozmowy z partnerami podkreśliły znaczące różnice w dojrzałości w tym zakresie, w zależności od wielkości przedsiębiorstw i szerokości geograficznej, na której się znajdują.

Badanie wykazało ponadto, że większość partnerów już zidentyfikowała korzyści płynące ze świadczenia usług odbioru i recyklingu sprzętu, a prawie 65 proc. badanych przedsiębiorstw oferuje programy ponownego wykorzystania i recyklingu.

Regulacje prawne stanowią z kolei wyzwanie dla większości partnerów, ze względu na złożoność strategii ESG i potrzebę zróżnicowanych lokalnych inicjatyw regulacyjnych. Było to szczególnie widoczne w wywiadach z mniejszymi partnerami, którym brakuje zasobów do efektywnego wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju. Badanie rynku potwierdza potrzebę stosowania zrównoważonych praktyk i rozwiązań dostarczanych przez wiodących dostawców IT i technologii w całym łańcuchu wartości (end-to-end).

Nasze badanie pokazuje, że partnerzy coraz chętniej inwestują w strategie zrównoważonego rozwoju. Są zaangażowani w minimalizowanie wpływu zarówno swojego, jak i swoich klientów, na środowisko naturalne – powiedziała Rachel Brindley, Senior Director, Channels w Canalys. – Partnerzy oczekują od swoich sprzedawców wsparcia w podejmowaniu tych wyzwań i chętnie pokazują, że czynią znaczące postępy w kierunku redukcji emisji dwutlenku węgla.

Współpraca w ramach zrównoważonego kanału

Schneider Electric nie tylko kontynuuje przyspieszanie realizacji zobowiązań firmy dotyczących ESG, ale też umożliwia kanałowi partnerskiemu IT realizację ich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Wykorzystując doświadczenie w zakresie praktyk z obszaru sustainability w przedsiębiorstwach, w tym zarządzania energią, automatyzacji, elektryfikacji i cyfryzacji, firma angażuje się w tworzenie zrównoważonego, wpływowego i zyskownego biznesu, który pomaga klientom oraz partnerom osiągnąć zero netto poprzez trzy kluczowe obszary:

  1. Na poziomie strategicznym – poprzez strategiczne i proaktywne działania firma pomaga partnerom oraz klientom zdefiniować ich priorytety w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także stworzyć z nich konkretne plany za pomocą m.in. ocen energetycznych, narzędzi i usług doradczych.
  2. Na poziomie cyfryzacji – dzięki oprogramowaniu Schneider Electric w ramach platformy EcoStruxure, klienci i partnerzy mogą wykorzystać moc danych i cyfryzacji, aby realizować przejrzystą sprawozdawczość energetyczną, zoptymalizować wydajność, operacje i konserwację dzięki analityce predykcyjnej oraz zaoszczędzić koszty operacyjne.
  3. Na poziomie dekarbonizacji – wykorzystując cztery filary dekarbonizacji Schneider Electric, firma wspiera partnerów we wspólnym budowaniu bardziej zielonej oraz zrównoważonej przyszłości:
    1. Elektryfikacja operacji dzięki działalności Schneider Electric w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym rozwiązań w zakresie mobilności (EV) i zarządzania mikrosieciami;
    2. Zmniejszenie zużycia energii i ilości odpadów poprzez wykorzystanie oferty Schneider Electric oznaczonej etykietą Green Premium™, jej wiodących narzędzi projektowych oraz poprzez programy recyklingu i odbioru baterii;
    3. Zastąpienie źródeł energii opartych na paliwach kopalnych poprzez wykorzystanie mocy energii odnawialnej;
    4. Zaangażowanie wszystkich uczestników łańcucha wartości poprzez programy dekarbonizacji łańcucha dostaw, które pomagają w realizacji celów ESG.

Wraz z rosnącym naciskiem na zobowiązania kanału IT wobec ESG nadszedł czas, aby partnerzy zwiększyli swoje wysiłki dotyczące zrównoważonego rozwoju oraz odegrali istotną rolę w redukcji emisji dwutlenku węgla i odpadówpowiedział David Terry, wiceprezes ds. kanałów IT w Schneider Electric Europe. – Optymalizacja zużycia energii, efektywność energetyczna i zarządzane usługi energetyczne stanowią dla partnerów kluczowe możliwości wyróżnienia się i zwiększenia udziału w rynku. Schneider Electric, jako jedna z najbardziej zrównoważonych organizacji na świecie, jest przygotowany do wspierania swoich partnerów na każdym etapie ich podróży w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.