Badanie: Ocena biznesowa jako pierwszy krok do udanej transformacji cyfrowej
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Kluczem do długoterminowego sukcesu przedsiębiorstwa są innowacje. Aby móc szybko reagować na wyzwania rynkowe, procesy i modele rozwoju produktów powinny zostać ucyfrowione, a to może się udać tylko pod warunkiem wprowadzenia właściwej strategii. Pomocą w znalezieniu odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób transformacja cyfrowa może przekształcić działalność przedsiębiorstwa, jest ocena biznesowa – kompleksowa analiza wszystkich procesów zachodzących w firmie.
Badanie, przeprowadzone przez IDC na zlecenie Dassault Systèmes, zatytułowane "Przedsiębiorstwa przemysłowe na drodze do biznesu opartego na danych"[1], analizuje postęp w zakresie cyfryzacji przedsiębiorstw produkcyjnych w Niemczech i Szwajcarii. Ogółem zostało przebadanych ponad 200 firm pod kątem stanu ich wysiłków na rzecz cyfryzacji oraz konkretnych potrzeb biznesowych.
Z badania wynika, że większość firm zdaje sobie sprawę ze znaczenia oceny biznesowej (ang. Business Assessments), czyli kompleksowej analizy istniejących struktur, jako pierwszego kroku w cyfrowej transformacji. 36 procent badanych podmiotów stwierdziło, że przeprowadziło już ocenę biznesową w ramach procesu cyfryzacji. 32 procent respondentów przeprowadza taką analizę obecnie, a kolejne 17 procent planuje jej przeprowadzenie. Ponad dwie trzecie firm oczekuje, że ocena biznesowa będzie źródłem informacji o mocnych i słabych stronach ich procesów i działań IT. Prawie 60 procent ma również nadzieję, że będzie w stanie sformułować konkretne zalecenia dotyczące dalszych działań.
Dla wykorzystania potencjału cyfrowego rozwoju produktów kluczową rolę odgrywa współpraca poszczególnych pionów firmy w oparciu o spójny model danych. Tutaj autorzy badania widzą potrzebę nadrobienia zaległości. O ile 59 procent badanych uznało znaczenie jednolitej bazy danych, o tyle mniej niż jedna czwarta ocenianych przedsiębiorstw przemysłowych wdrożyła współpracę cyfrową w kilku działach.
Za pomocą metodologii Value Engagement można przeprowadzić transformację cyfrową krok po kroku - od zdefiniowania celów biznesowych i KPI, poprzez wyznaczenie pól działania i niezbędnego wsparcia informatycznego, aż do wdrożenia. Pierwszym krokiem w tym procesie jest w ramach oceny biznesowej kompleksowa analiza sytuacji wyjściowej. Daje ona firmom decydującą przewagę nad konkurencją, tworząc możliwość opracowania własnej, indywidualnej strategii transformacji. Centralnym elementem wdrożenia jest platforma cyfrowa. Z badania wynika, że 85 proc. ankietowanych firm jest już zaangażowanych w tworzenie takiej platformy informatycznej. Prawie połowa przedsiębiorstw przemysłowych platformę już wprowadziła, a 35 procent planuje to zrobić w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Platforma cyfrowa stanowi również pomost pomiędzy wewnętrznym i zewnętrznym łańcuchem wartości rozwoju produktów i umożliwia firmom ciągłe dostosowywanie produktów do potrzeb klienta, nawet po zrealizowaniu sprzedaży.
Pełna wersja badania (w języku angielskim) jest dostępna na stronie: https://discover.3ds.com/pl/idc-paper-on-innovation-and-digitalization-potential
[1] White Paper IDC "PRZEDSIĘBIORSTWA PRZEMYSŁOWE NA DRODZE DO BIZNESU OPARTEGO NA DANYCH. JAK SZYBCIEJ WPROWADZAĆ INNOWACJE NA RYNEK", listopad 2019 r. Celem badania przeprowadzonego w lipcu i sierpniu 2019 r. wśród ponad 200 menedżerów w Niemczech i Szwajcarii było opracowanie opartej na faktach analizy najlepszych praktyk i zaleceń dotyczących wpływu cyfryzacji na rozwój produktów i zwiększenie innowacyjności.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.