Komunikaty PR

Bezpieczne zakupy bez portfela

2020-04-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Płatności mobilne i zbliżeniowe szturmem podbiły nasz rodzimy rynek. W 2019 roku Polska została pierwszym krajem na świecie, w którym 100% terminali POS akceptuje transakcje zbliżeniowe. Jest to odpowiedź na oczekiwania stale rosnącej grupy konsumentów, którzy stawiają na nowoczesne, wygodne, a przede wszystkim bezpieczne płatności bezdotykowe. Polacy nie płacą wyłącznie kartami – coraz częściej za codzienne zakupy płacą także zegarkami, telefonami czy innymi urządzeniami wykorzystującymi technologię NFC.

NFC, czyli co

NFC (z ang. Near Field Communication) to bezdotykowa i bezprzewodowa technologia, która umożliwia przesyłanie danych między urządzeniami na odległość do 20 centymetrów. Smartfony wyposażone w ten moduł mogą nie tylko szybko łączyć się z innymi urządzeniami, jak np. słuchawkami czy głośnikami bezprzewodowymi, ale także pełnić funkcję karty płatniczej.

Bezpieczne płatności z NFC

Zgodnie z danymi przedstawionymi w raporcie „Płatności Cyfrowe 2019” wydanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej rośnie popularność płatności zbliżeniowych urządzeniami elektronicznymi w Polsce – w ubiegłym roku aż 30% badanych zadeklarowało, że dokonuje transakcji mobilnych przy pomocy smartfonu lub tabletu, to o 7% więcej niż przed rokiem[i]. Obecnie na popularność transakcji, wykonywanych w tej formie, ma i będzie miała wpływ pandemia koronawirusa oraz zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Według WHO obrót gotówką może być źródłem przenoszenia bakterii i wirusów. Dlatego lepiej płacić zbliżeniowo, nie podając nikomu do ręki banknotów i monet czy klasycznej karty płatniczej. Aby zwiększyć bezpieczeństwo transakcji, w Polsce od 20 marca br. limit płatności bezdotykowych bez konieczności podawania kodu PIN został podniesiony z 50 do 100 złotych – potwierdzenie jest wymagane dopiero przy większych kwotach. Dotyczy to zarówno kart, jak i urządzeń mobilnych wyposażonych w moduł NFC.

Jak wykonać płatność smartfonem z NFC

Wykonywanie płatności mobilnych wymaga przede wszystkim urządzenia z wbudowanym modułem NFC. Obecnie w tę technologię uzbrojone są nie tylko smartfony premium, ale także – za sprawą najnowszego Alcatela 1S (2020), który deklasuje bezpośrednią konkurencję również potrójnym aparatem głównym i wydajnymi podzespołami – telefony budżetowe. Aby zmienić smartfon w kartę do płatności zbliżeniowych, należy pobrać aplikację Google Pay lub odpowiednią bankową, służącą do płatności mobilnych, aktywować ją zgodnie z instrukcją i włączyć funkcję NFC. Po dodaniu do aplikacji danych z karty kredytowej czy debetowej, telefon przekształca się w “elektroniczny portfel”. Przy płatności wystarczy zbliżyć urządzenie do terminala i zaakceptować transakcję w telefonie. Dla większego bezpieczeństwa finansów, nowe smartfony są wyposażone w szereg zabezpieczeń. Przykładowo, wspomniany wcześniej Alcatel 1S (2020) posiada system rozpoznawania twarzy Face Key i czytnik linii papilarnych – po włączeniu takich zabezpieczeń nie trzeba się martwić, że po utracie telefonu ktoś zapłaci nim np. za zakupy w sklepie.

„Coraz więcej osób wybiera telefony umożliwiające płatności zbliżeniowe. Nie mniej ważne są dla nich także inne kwestie – świetny aparat, obszerna pamięć, szybkie i bezproblemowe działanie, wydajna bateria czy  dobry i duży wyświetlacz. Takimi cechami może pochwalić się nasz najnowszy Alcatel 1S (2020). Ten model oferuje najlepsze rozwiązania technologiczne w przystępnej cenie” – powiedział Adam Bialic, Marketing and PR Manager TCL Communications Poland.

Telefon wypiera portfel

Większość z nas praktycznie codziennie dokonuje płatności. Dawniej obracaliśmy tylko gotówką, później normą stały się transakcje wykonywane za pomocą plastikowych kart płatniczych. Obecnie coraz większą popularnością cieszą się bezdotykowe płatności mobilne. Zgodnie z najnowszymi danymi NBP w III kwartale 2019 roku w Polsce przeprowadzono dokładnie 1 mld 241 mln transakcji zbliżeniowych dokonanych m.in. przy użyciu smartfonów wyposażonych w moduł NFC. Co więcej, w formie zbliżeniowej zrealizowano aż 88,8% płatności bezgotówkowych[ii]. Dlatego dziś wybierając model telefonu, warto postawić na taki, który sprosta wymogom rzeczywistości i umożliwi płatności bezgotówkowe.


[i] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2019/11/PLATNOSCI_CYFROWE_2019.pdf

[ii] https://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_03_2019.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą
IT i technologie TomTom i East View Geospatial łączą siły
2024-07-11 | 17:40

TomTom i East View Geospatial łączą siły

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, oraz East View Geospatial (EVG) ogłosili dziś współpracę w zakresie dostarczania globalnych danych mapowych dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.