Komunikaty PR

Bezpieczne zakupy bez portfela

2020-04-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Płatności mobilne i zbliżeniowe szturmem podbiły nasz rodzimy rynek. W 2019 roku Polska została pierwszym krajem na świecie, w którym 100% terminali POS akceptuje transakcje zbliżeniowe. Jest to odpowiedź na oczekiwania stale rosnącej grupy konsumentów, którzy stawiają na nowoczesne, wygodne, a przede wszystkim bezpieczne płatności bezdotykowe. Polacy nie płacą wyłącznie kartami – coraz częściej za codzienne zakupy płacą także zegarkami, telefonami czy innymi urządzeniami wykorzystującymi technologię NFC.

NFC, czyli co

NFC (z ang. Near Field Communication) to bezdotykowa i bezprzewodowa technologia, która umożliwia przesyłanie danych między urządzeniami na odległość do 20 centymetrów. Smartfony wyposażone w ten moduł mogą nie tylko szybko łączyć się z innymi urządzeniami, jak np. słuchawkami czy głośnikami bezprzewodowymi, ale także pełnić funkcję karty płatniczej.

Bezpieczne płatności z NFC

Zgodnie z danymi przedstawionymi w raporcie „Płatności Cyfrowe 2019” wydanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej rośnie popularność płatności zbliżeniowych urządzeniami elektronicznymi w Polsce – w ubiegłym roku aż 30% badanych zadeklarowało, że dokonuje transakcji mobilnych przy pomocy smartfonu lub tabletu, to o 7% więcej niż przed rokiem[i]. Obecnie na popularność transakcji, wykonywanych w tej formie, ma i będzie miała wpływ pandemia koronawirusa oraz zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Według WHO obrót gotówką może być źródłem przenoszenia bakterii i wirusów. Dlatego lepiej płacić zbliżeniowo, nie podając nikomu do ręki banknotów i monet czy klasycznej karty płatniczej. Aby zwiększyć bezpieczeństwo transakcji, w Polsce od 20 marca br. limit płatności bezdotykowych bez konieczności podawania kodu PIN został podniesiony z 50 do 100 złotych – potwierdzenie jest wymagane dopiero przy większych kwotach. Dotyczy to zarówno kart, jak i urządzeń mobilnych wyposażonych w moduł NFC.

Jak wykonać płatność smartfonem z NFC

Wykonywanie płatności mobilnych wymaga przede wszystkim urządzenia z wbudowanym modułem NFC. Obecnie w tę technologię uzbrojone są nie tylko smartfony premium, ale także – za sprawą najnowszego Alcatela 1S (2020), który deklasuje bezpośrednią konkurencję również potrójnym aparatem głównym i wydajnymi podzespołami – telefony budżetowe. Aby zmienić smartfon w kartę do płatności zbliżeniowych, należy pobrać aplikację Google Pay lub odpowiednią bankową, służącą do płatności mobilnych, aktywować ją zgodnie z instrukcją i włączyć funkcję NFC. Po dodaniu do aplikacji danych z karty kredytowej czy debetowej, telefon przekształca się w “elektroniczny portfel”. Przy płatności wystarczy zbliżyć urządzenie do terminala i zaakceptować transakcję w telefonie. Dla większego bezpieczeństwa finansów, nowe smartfony są wyposażone w szereg zabezpieczeń. Przykładowo, wspomniany wcześniej Alcatel 1S (2020) posiada system rozpoznawania twarzy Face Key i czytnik linii papilarnych – po włączeniu takich zabezpieczeń nie trzeba się martwić, że po utracie telefonu ktoś zapłaci nim np. za zakupy w sklepie.

„Coraz więcej osób wybiera telefony umożliwiające płatności zbliżeniowe. Nie mniej ważne są dla nich także inne kwestie – świetny aparat, obszerna pamięć, szybkie i bezproblemowe działanie, wydajna bateria czy  dobry i duży wyświetlacz. Takimi cechami może pochwalić się nasz najnowszy Alcatel 1S (2020). Ten model oferuje najlepsze rozwiązania technologiczne w przystępnej cenie” – powiedział Adam Bialic, Marketing and PR Manager TCL Communications Poland.

Telefon wypiera portfel

Większość z nas praktycznie codziennie dokonuje płatności. Dawniej obracaliśmy tylko gotówką, później normą stały się transakcje wykonywane za pomocą plastikowych kart płatniczych. Obecnie coraz większą popularnością cieszą się bezdotykowe płatności mobilne. Zgodnie z najnowszymi danymi NBP w III kwartale 2019 roku w Polsce przeprowadzono dokładnie 1 mld 241 mln transakcji zbliżeniowych dokonanych m.in. przy użyciu smartfonów wyposażonych w moduł NFC. Co więcej, w formie zbliżeniowej zrealizowano aż 88,8% płatności bezgotówkowych[ii]. Dlatego dziś wybierając model telefonu, warto postawić na taki, który sprosta wymogom rzeczywistości i umożliwi płatności bezgotówkowe.


[i] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2019/11/PLATNOSCI_CYFROWE_2019.pdf

[ii] https://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_03_2019.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.