Komunikaty PR

Bezpieczne zakupy bez portfela

2020-04-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Płatności mobilne i zbliżeniowe szturmem podbiły nasz rodzimy rynek. W 2019 roku Polska została pierwszym krajem na świecie, w którym 100% terminali POS akceptuje transakcje zbliżeniowe. Jest to odpowiedź na oczekiwania stale rosnącej grupy konsumentów, którzy stawiają na nowoczesne, wygodne, a przede wszystkim bezpieczne płatności bezdotykowe. Polacy nie płacą wyłącznie kartami – coraz częściej za codzienne zakupy płacą także zegarkami, telefonami czy innymi urządzeniami wykorzystującymi technologię NFC.

NFC, czyli co

NFC (z ang. Near Field Communication) to bezdotykowa i bezprzewodowa technologia, która umożliwia przesyłanie danych między urządzeniami na odległość do 20 centymetrów. Smartfony wyposażone w ten moduł mogą nie tylko szybko łączyć się z innymi urządzeniami, jak np. słuchawkami czy głośnikami bezprzewodowymi, ale także pełnić funkcję karty płatniczej.

Bezpieczne płatności z NFC

Zgodnie z danymi przedstawionymi w raporcie „Płatności Cyfrowe 2019” wydanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej rośnie popularność płatności zbliżeniowych urządzeniami elektronicznymi w Polsce – w ubiegłym roku aż 30% badanych zadeklarowało, że dokonuje transakcji mobilnych przy pomocy smartfonu lub tabletu, to o 7% więcej niż przed rokiem[i]. Obecnie na popularność transakcji, wykonywanych w tej formie, ma i będzie miała wpływ pandemia koronawirusa oraz zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Według WHO obrót gotówką może być źródłem przenoszenia bakterii i wirusów. Dlatego lepiej płacić zbliżeniowo, nie podając nikomu do ręki banknotów i monet czy klasycznej karty płatniczej. Aby zwiększyć bezpieczeństwo transakcji, w Polsce od 20 marca br. limit płatności bezdotykowych bez konieczności podawania kodu PIN został podniesiony z 50 do 100 złotych – potwierdzenie jest wymagane dopiero przy większych kwotach. Dotyczy to zarówno kart, jak i urządzeń mobilnych wyposażonych w moduł NFC.

Jak wykonać płatność smartfonem z NFC

Wykonywanie płatności mobilnych wymaga przede wszystkim urządzenia z wbudowanym modułem NFC. Obecnie w tę technologię uzbrojone są nie tylko smartfony premium, ale także – za sprawą najnowszego Alcatela 1S (2020), który deklasuje bezpośrednią konkurencję również potrójnym aparatem głównym i wydajnymi podzespołami – telefony budżetowe. Aby zmienić smartfon w kartę do płatności zbliżeniowych, należy pobrać aplikację Google Pay lub odpowiednią bankową, służącą do płatności mobilnych, aktywować ją zgodnie z instrukcją i włączyć funkcję NFC. Po dodaniu do aplikacji danych z karty kredytowej czy debetowej, telefon przekształca się w “elektroniczny portfel”. Przy płatności wystarczy zbliżyć urządzenie do terminala i zaakceptować transakcję w telefonie. Dla większego bezpieczeństwa finansów, nowe smartfony są wyposażone w szereg zabezpieczeń. Przykładowo, wspomniany wcześniej Alcatel 1S (2020) posiada system rozpoznawania twarzy Face Key i czytnik linii papilarnych – po włączeniu takich zabezpieczeń nie trzeba się martwić, że po utracie telefonu ktoś zapłaci nim np. za zakupy w sklepie.

„Coraz więcej osób wybiera telefony umożliwiające płatności zbliżeniowe. Nie mniej ważne są dla nich także inne kwestie – świetny aparat, obszerna pamięć, szybkie i bezproblemowe działanie, wydajna bateria czy  dobry i duży wyświetlacz. Takimi cechami może pochwalić się nasz najnowszy Alcatel 1S (2020). Ten model oferuje najlepsze rozwiązania technologiczne w przystępnej cenie” – powiedział Adam Bialic, Marketing and PR Manager TCL Communications Poland.

Telefon wypiera portfel

Większość z nas praktycznie codziennie dokonuje płatności. Dawniej obracaliśmy tylko gotówką, później normą stały się transakcje wykonywane za pomocą plastikowych kart płatniczych. Obecnie coraz większą popularnością cieszą się bezdotykowe płatności mobilne. Zgodnie z najnowszymi danymi NBP w III kwartale 2019 roku w Polsce przeprowadzono dokładnie 1 mld 241 mln transakcji zbliżeniowych dokonanych m.in. przy użyciu smartfonów wyposażonych w moduł NFC. Co więcej, w formie zbliżeniowej zrealizowano aż 88,8% płatności bezgotówkowych[ii]. Dlatego dziś wybierając model telefonu, warto postawić na taki, który sprosta wymogom rzeczywistości i umożliwi płatności bezgotówkowe.


[i] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2019/11/PLATNOSCI_CYFROWE_2019.pdf

[ii] https://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_03_2019.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.