Bitdefender o atakach ransomware: cybergangi biorą na cel najbogatszych
W 2021 roku operatorzy ransomware wykazywali się bardzo dużą aktywnością. Solar Winda, Colonial Pipeline, Kaseya czy Brenntag - to najbardziej znane ofiary ubiegłorocznych ataków. Departament Skarbu Stanów Zjednoczonych wycenił, że straty finansowe spowodowane działaniami gangów ransomware wyniosły 5,2 miliarda dolarów.
Według Bitdefendera napastnicy najczęściej uderzali w bogate regiony geograficzne. Gangi brały na cel terytoria z dużymi koncernami i rozbudowaną infrastrukturą krytyczną. Nie ma w tym żadnego przypadku. Zdaniem cyberprzestępców, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że ofiary pochodzące z wysoko rozwiniętych regionów zapłacą okup.
Ulubionym państwem gangów ransomware są Stany Zjednoczone, gdzie skierowano 33 proc. ataków spośród wszystkich cyberataków. Kolejne miejsca zajęły Niemcy z 12 proc. udziałem, a następnie Ameryka Łacińska (11 proc). Włochy (11 proc.), Wielka Brytania (8 proc.). Należy przypomnieć, że we wcześniejszych latach ataki ransomware był niemal równomiernie rozłożone po całym świecie.
Napastnicy szczególnie upodobali sobie sektor telekomunikacyjny. W 2021 r. rozwiązania Bitdefender zablokowały 48 proc. globalnych ataków ransomware w samej branży telekomunikacyjnej. Media zajmują drugie miejsce (19 proc.), a za nimi uplasowały się takie branże jak: edukacja i badania (9 proc.), administracja (8 proc.), technologia i usługi (1 proc.). Powodem, dla którego branża telekomunikacyjna przyciąga gangi ransomware, jest dostęp telekomów do skarbnic danych korporacyjnych, finansowych i osobowych miliardów klientów na całym świecie. Nawet jeśli operator sieci bezprzewodowej odmówi zapłaty okupu, dane skradzione podczas ataku mogą zostać wykorzystane w darknecie pod kątem phishingu, oszustw, kradzieży tożsamości i innych przestępstw.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl |

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.