Komunikaty PR

Biznes nie jest gotowy na workation

2023-06-23  |  16:35
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksander Dobosz
dfusion communication

Al. Zdjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
aleksander.dobosz|dfusion.pl| |aleksander.dobosz|dfusion.pl
666216828
dfusion.pl

Dla firm przynosi to jednak zupełnie nowe zagrożenia w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego. Warto się na nie odpowiednio wcześniej przygotować.

Okres wakacyjny sprzyja częstszym niż zazwyczaj podróżom. Według badania Grant Thornton, aż 75 proc. pracowników chciałoby połączyć pracę zdalną z odpoczynkiem. W tym roku, polscy pracownicy zyskują nowe możliwości w tym zakresie. Nowelizacja Kodeksu pracy wprowadziła prawo do wykonywania okazjonalnej pracy zdalnej przez 24 dni w roku. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać całą tę pulę jednorazowo i zrealizować długo odkładane plany, np. podróży busem przez świat (dbając przy tym oczywiście o dobry Internet mobilny) czy popołudniowej nauki surfingu w Portugalii. Workation niesie jednak ze sobą nowe zagrożenia, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego pracowników i całych organizacji. Aż 80 proc. ankietowanych specjalistów ds. bezpieczeństwa cyfrowego w badaniu Cisco „Cybersecurity Index” wskazało, że zdalne logowanie do firmowych zasobów w trakcie pracy hybrydowej zwiększyło ryzyko cyberincydentów. Przedsiębiorcy powinni więc przygotować się na zupełnie nowe warunki pracy i wzmocnić swoje cyfrowe mury obronne.

Nie wszystkie sektory są gotowe na workation

Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację lekarza, który w ramach praktyki w prywatnej przychodni, zdecydował się na objazdowe „pracowakacje” po Europie. Popularyzacja e-konsultacji sprawia, że obecnie nawet przedstawiciel tego sektora może świadczyć usługi całkowicie zdalnie. Sprawa jest jeszcze łatwiejsza np. wśród pracowników IT. Praca zdalna w tej grupie zawodowej jest już czymś oczywistym. Jeśli jednak taka osoba zgubi podczas podróży swojego laptopa lub telefon służbowy, na którym zainstalowane były aplikacje dające dostęp do wrażliwych danych pacjentów lub poufnych informacji biznesowych, skutki mogą być katastrofalne. Wrażliwe dane osobowe i poufne informacje biznesowe, które trafią w niepowołane ręce wraz ze zgubionym urządzeniem mogą przynieść przedsiębiorstwu poważne szkody. Dodatkowo, firma naraża się na bolesne kary pieniężne związane z naruszeniem przepisów RODO, które mogą sięgnąć nawet 20 mln euro lub 4% rocznego całkowitego obrotu przedsiębiorstwa.

„Obserwujemy coraz większe zainteresowanie pracą zdalną i hybrydową, również tą wykonywaną niekoniecznie ze swojego miejsca zamieszkania i oczekujemy, że ten trend będzie się pogłębiał w przyszłości” – powiedział Sebastian Wąsik, Country Manager na Polskę w baramundi software. „Biznes stoi zatem przed sporym wyzwaniem zapewnienia bezpieczeństwa swoich niezwykle cennych zasobów cyfrowych. Musimy przyzwyczaić się do tego, że wrażliwe dane i dokumenty podróżują wraz z pracownikami. Firmy muszą zatem uzbroić się w nowe narzędzia, zwłaszcza te z zakresu ujednoliconego zarządzania urządzeniami końcowymi, które zabezpieczą dane przed przedostaniem się w niepowołane ręce w przypadku utraty urządzenia” – kontynuuje ekspert.

Jak przygotować się na kieszonkowców?

Co wobec tego zrobić, gdy pracownik, przebywając na drugim końcu Europy zorientuje się, że nie ma przy sobie komputera lub telefonu służbowego?

„Przede wszystkim, w takiej sytuacji nie można panikować” – mówi ekspert. „Fakt ten trzeba jak najszybciej zgłosić w organizacji. Jeśli dział IT posiada odpowiednie narzędzia i procedury, będzie mógł w sposób zdalny zablokować takie urządzenie, wylogować użytkownika ze wszystkich platform i aplikacji biznesowych oraz zainicjować procedurę zdalnego usunięcia danych, aby chronić informacje poufne lub przywrócić backup plików. Najważniejsze jednak jest, aby firmy zadziałały prewencyjnie i już dzisiaj przygotowały się na taką ewentualność” – kontynuuje ekspert.

Nie można jednak zapominać o codziennej profilaktyce w myśl zasady „lepiej zapobiegać, niż leczyć”. Do tego potrzebne jest regularne szkolenie pracowników z zakresu cyberhigieny i bezpiecznego zachowania w sieci. Ponadto, użytkownicy powinni stosować silne zabezpieczenia, takie jak podwójna weryfikacja, logowanie biometryczne i szyfrowanie danych.

„Obecnie każda firma, której pracownicy mogą wykonywać swoje obowiązki zdalnie, powinna wdrożyć odpowiednie narzędzia i procedury, pozwalające na zabezpieczenie zasobów firmowych. Warto więc przygotować się do tego zanim będzie za późno” – podsumował Sebastian Wąsik.

 

O baramundi software AG

Firma baramundi zapewnia wydajne, bezpieczne i międzyplatformowe zarządzanie wszystkimi punktami końcowymi znajdującymi się w sieci, takimi jak komputery i urządzenia mobilne. Przedsiębiorstwa każdej wielkości i z każdej branży cenią sobie jakość, którą otrzymują wraz z wdrożeniem produktów baramundi. Pakiet baramundi Management Suite to holistyczne, zorientowane na przyszłości rozwiązanie do ujednoliconego zarządzania punktami końcowymi (UEM), łączące zarządzanie klientami, urządzeniami mobilnymi i bezpieczeństwem punktów końcowych w spójnym, intuicyjnym interfejsie administratora i jednej bazie danych. 

Rozwiązania baramundi umożliwiają wysoki poziom automatyzacji rutynowych zadań związanych z utrzymaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa infrastruktury informatycznej oraz zapewniają kompleksowy przegląd punktów końcowych sieci w celu monitorowania, optymalizacji i ochrony komputerów PC, serwerów, notebooków, urządzeń mobilnych i przemysłowych systemów sterowania (ICS).

Siedziba firmy baramundi znajduje się w Augsburgu (Bawaria, Niemcy) i posiada biura sprzedaży, doradztwa i wsparcia oraz partnerów na całym świecie. Założona została w 2000 roku, a wszystkie oferowane przez nią produkty i usługi są zaprojektowane i produkowane w Niemczech.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.