Britenet otworzył w Lublinie największe biuro w historii firmy
3 piętra, 2800 m2, miejsce dla 400 osób, nowoczesne przestrzenie i zaskakujące aranżacje – to wszystko czeka na pracowników Britenet w Lublinie w nowo otwartym, łączącym dwa oddziały biurze. Chciałbym państwu bardzo serdecznie podziękować za to, że jesteście i wybraliście Lublin. Życzę Britenet wielu sukcesów, które przyczyniają się także do rozwoju naszego miasta – mówił podczas eventu otwarcia Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
Nowa siedziba Britenet w Lublinie jest największą w historii firmy. Znajduje się w nowym biurowcu na ul. Wojciechowskiej 9a i jest połączeniem dwóch lubelskich oddziałów – z ul. Morwowej i ul. Hamleta. – Przez blisko 16 lat działania firmy wiele się zmieniło. Rozwijamy się, realizujemy cele strategiczne, jesteśmy w coraz większej liczbie lokalizacji w Polsce, otwieramy zagraniczne oddziały, ale nie zapominamy przy tym o naszych początkach i o miejscach, w których jesteśmy od wielu lat. Jednym z nich jest właśnie Lublin, w którym działamy od 2008 roku. – mówi Michał Borny, CEO.
W nowym biurze na Wojciechowskiej znajdziemy m.in. chilloutroomy, game roomy, przestronne sale konferencyjne, open space, rotacyjne hot deski, coffee pointy czy wyciszone miejsca do rozmów. Pierwszym skojarzeniem, na którym oparliśmy wstępną koncepcję nowego biura Britenet, było słowo "bright", wywodzące się z nazwy firmy. Tutaj nie mieliśmy wątpliwości co do efektu, jaki chcemy uzyskać: doświetlone wnętrze, jasne podłogi i drewno, bielona cegła, wysokie przeszklenia okien i ścianek działowych – wspomina architekt biura Mateusz Kunkiewicz, z Kunkiewicz Architekci i LuCreate. Tym, co wyróżnia nową siedzibę Britenet, są z pewnością artystyczne murale autorstwa Dawida Ryskiego, Eliasza Goli i Daniela Jarosza (graphic designera Britenetu). Gości w recepcji wita natomiast prawie dwumetrowa figura BriteMana – symbolicznego bohatera IT.
Nowe biuro powstało z myślą o naszych pracownikach. Chcemy być bliżej nich, a także bliżej klientów. Priorytetowo traktujemy relacje, a nowe, największe jak dotychczas biuro Britenet, tu, w Lublinie, jedynie podkreśla tę potrzebę. Mimo realizowanych ostatnio planów rozwojowych firmy, ekspansji na rynki zagraniczne, dotarcia do kolejnych miast Polski, nie zapomnieliśmy o naszym sentymencie do Lublina, w którym jest nas coraz więcej. – podkreśla Michał Zieńkowski, Head of Technology, związany z Britenet od 2012 roku.
Nowa siedziba to nie tylko korzyści dla obecnych pracowników, ale i dla nowych. Britenet cały czas rekrutuje m.in. w technologiach Java, PHP, .NET, Frontend. Britenet jest spółką od wielu lat obecną w Lublinie, ale też spółką, która uczyła inne spółki – stąd też wyszło sporo osób, które zasiliły lubelski ekosystem informatyczny. [...] Nawet nie wyobrażamy sobie, jak mocno branża informatyczna i jej rozwój, jak w ogóle outsourcing zmieniły Lublin – to 10 tysięcy nowych pracowników przez ostatnie 10 lat. – zauważał podczas otwarcia dr Mariusz Sagan, Dyrektor Wydziału Strategii i Przedsiębiorczości Miasta Lublin. Zatrudnienie mogą znaleźć tu również osoby, które stawiają dopiero pierwsze kroki w IT, np. w autorskich programach szkoleniowych Campus czy Force Academy, przygotowujących do pracy w technologii Salesforce.
Ogromną wagę przykładamy do rozwoju kompetencji i możliwości uczenia się od współpracowników, doceniają to też nasi klienci. Bardzo cenimy studentów i absolwentów lubelskich szkół wyższych, którzy już dziś zasilają szeregi Britenet, zdobywając pierwsze doświadczenia zawodowe – mówi Wioletta Bykas-Darnowska, Head of Human Resources. Otwarcie nowego biura w Lublinie połączy dwa lubelskie oddziały. Chcieliśmy stworzyć przestrzeń kreatywną, otwartą, dopasowaną do potrzeb i oczekiwań. Naszym celem było zapewnienie pracownikom komfortu pracy i przyjaznej atmosfery, a także możliwość integracji – dodaje.
Britenet już od blisko 16 lat funkcjonuje na polskim i zagranicznym rynku IT i zatrudnia obecnie ponad 1000 doświadczonych specjalistów i ekspertów IT. Posiada doświadczenie w budowaniu centrów kompetencyjnych dla międzynarodowych firm i zapewnia szerokie wsparcie w postaci outsourcingu ekspertów, tworzenia systemów informatycznych, rozwoju aplikacji mobilnych, utrzymywania istniejących systemów oraz rozwiązań BI i Salesforce.
Wiemy, że branża IT jest tym, co rozwija nasze miasto. Możemy śmiało powiedzieć, że Lublin może konkurować z Wrocławiem, Poznaniem i innymi miastami Polski. Widzimy też migrację specjalistów z Warszawy do Lublina. – zauważał prof. dr hab. Zbigniew Pastuszak, Prorektor ds. rozwoju i współpracy z gospodarką Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Jako środowisko akademickie chcemy włączać się we wsparcie różnych inicjatyw biznesowych, które w naszym mieście są realizowane. Mamy obecnie wielu studentów kierunków informatycznych oraz około informatycznych. Jesteśmy bardzo otwarci i zainteresowani współpracą. W grę wchodzi nie tylko kształcenie stricte informatycznych kompetencji, ale również na przykład językowych, czy też każdej innej sfery wiedzy i umiejętności, które Państwo jako przedsiębiorcy uznacie za przydatne. – dodał prof. dr hab. Zbigniew Pastuszak.
Britenet posiada dziś oddziały w Warszawie, Poznaniu, Kielcach, Białymstoku, Katowicach, Łodzi i Gdańsku, szykuje się też do otwarć we Wrocławiu i Krakowie. W Lublinie firma jest obecna od 2008 roku. Ponadto to właśnie w stolicy województwa ulokowane są departamenty administracyjno-biurowe i kadrowe obsługujące biura w całej Polsce.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża materiałów budowlanych ostrzega przed rosnącym importem ze Wschodu. Rząd zapowiada działania w tym kierunku
Polscy przedstawiciele branży materiałów budowlanych są zaniepokojeni skalą importu wyrobów spoza Unii Europejskiej. Postępujące uzależnienie europejskiego rynku od dostaw z krajów o niższych standardach środowiskowych, pracowniczych i jakościowych skutkuje nie tylko osłabieniem jego konkurencyjności, spadkiem krajowej produkcji i redukcją miejsc pracy, ale również ucieczką emisji CO2. Branża apeluje więc o wprowadzenie zmian w zakresie handlu, w tym o wyrównanie stawek celnych na materiały budowlane. Rząd zapowiada podjęcie działań, które będą wspierać krajową branżę.
Ochrona środowiska
Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]

Wystartowały prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Inwestycja będzie zapleczem dla obsługi morskiej farmy wiatrowej, którą PGE buduje na Bałtyku wraz z duńską firmą Ørsted. Uruchomienie Baltica 2 zaplanowane jest na 2027 rok. Baza ma także potencjał, by obsługiwać kolejne projekty morskie PGE. Będzie mieć znaczenie nie tylko dla rozwoju offshore w Polsce, lecz także dla samego regionu.
Handel
Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.