Komunikaty PR

ChargeEuropa po cichu buduje sieć darmowego ładowania aut elektrycznych

2022-08-08  |  10:50
Biuro prasowe

ChargeEuropa, firma z siedzibą w Polsce twierdzi, że ma patent na budowę i obsługę rentownych sieci ładowania aut elektrycznych w miastach, które dopiero zmierzają się z tym wyzwaniem. Po oficjalnym uruchomieniu w lipcu pilotażowej sieci w Warszawie, firma zapewniła sobie ponad 1000 lokalizacji na kolejne dwa lata i połączyła siły z największymi światowymi markami w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym BMW, Netflix, Bolt czy Opel. 

Wyobraź sobie, że Twoje miasto w 2022 roku, aby promować zrównoważoną mobilność, przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia i zwiększenia atrakcyjności miasta, ma za zadanie zbudować sieć ładowania aut elektrycznych. 

 

Nie jest to łatwe zadanie przy ograniczonym budżecie, a dodatkowo jeszcze pod presją czasu. Tradycyjnie aby zrealizować większą inwestycję, miasta potrzebowały sporego nakładu środków publicznych. Jednak ostatnimi czasy i ze znacznym sukcesem miasta zaczęły skłaniać się do współpracy z prywatnymi firmami przy tego rodzaju projektach. ChargeEuropa jest tego przykładem - po ukończeniu swojej pierwszej, pilotażowej sieci - firma jest gotowa powielać swój model i wdrażać go w kolejnych miastach w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej.

– Miasta nie potrzebują już inwestować dużych kwot z kieszeni podatników, aby z wyprzedzeniem tworzyć sieci ładowania elektryków - mówi Euan Wheatley, COO ChargeEuropa. –Wchodzimy na rynki z oryginalnym rozwiązaniem reklamowym, które umożliwia nam monetyzację naszych sieci ładowania i zapewnia zdrowe wzrosty już od pierwszego dnia – dodaje. ChargeEuropa projektuje i produkuje stacje ładowania aut elektrycznych z wbudowanymi 65-calowymi ekranami dotykowymi, które stanowią ciekawą platformę dla sponsoringu marek. Ich unikalny model biznesowy polega na tym, że aby generować dochody, nie muszą opierać się na opłatach za ładowanie aut - co w wielu miastach na świecie jest wciąż raczkującym rozwiązaniem.

Nasza koncepcja jest innowacyjną odpowiedzią na potrzeby miast o dużym potencjale wzrostu, bo umożliwia zbudowanie niezbędnej infrastruktury ładowania aut elektrycznych, bez której trudno mówić o czystym transporcie w danej społeczności – mówi CEO ChargeEuropa, Matt Tymowski. Niewiele miast ma zasoby na tworzenie od podstaw całej sieci średnio 200 punktów ładowania na swoim obszarze, zwłaszcza jeśli mowa o miastach na rynkach wschodzących, gdzie popyt zaczyna dopiero rosnąć. – My przychodzimy i budujemy sieć, aby miasta mogły przygotować się zawczasu na pierwszą falę wzrostu zapotrzebowania – dodaje Matt Tymowski.

 

Wraz z rozpoczęciem projektu pilotażowego w Warszawie, ChargeEuropa ogłosiło połączenie sił z takimi firmami jak Netflix, BMW, Bolt, Opel i OSHEE i udowodniło tym samym, że gdy zaoferuje się markom odpowiednie medium, będą chętnie wspierać rozwój infrastruktury. ChargeEuropa nawiązała również partnerstwo z firmami będącymi właścicielami obiektów komercyjnych - wśród nich z francuskim gigantem centrów handlowych Klepierre czy firmą Transgourmet, właścicielem europejskiej sieci Selgros Cash&Carry - w celu umieszczenia punktów ładowania na ich intensywnie użytkowanych parkingach.

 – Teraz, gdy udowodniliśmy, że markom podoba się nasza koncepcja, a właściciele gruntów chcą widzieć u siebie nasze stacje ładowania, przygotowujemy się do przejścia do fazy komercyjnej- mówi Matt Tymowski. ChargeEuropa planuje w ciągu najbliższych 24 miesięcy uruchomić 1000 jednostek (300 w pierwszym roku, 700 w kolejnym) rozmieszczonych w kluczowych miastach w Polsce, Chorwacji, Bułgarii, Chile i na Filipinach.– Prawdziwy test nie będzie już polegał na sprawdzeniu czy nasza koncepcja działa, ale na tym jak szybko w ciągu najbliższych dwóch lat będziemy w stanie rozwinąć naszą sieć, aby sprostać ogromnemu wzrostowi popytu – dodaje Euan Wheatley. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal
IT i technologie realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
2024-07-23 | 06:00

realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży

Główny aparat realme 12 o rozdzielczości 50MP oraz matryca SONY LYT-600 z optyczną stabilizacją obrazu (OIS) zapewnia doskonałą jakość zdjęć, zwłaszcza w warunkach słabego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.