ChargeEuropa po cichu buduje sieć darmowego ładowania aut elektrycznych
ChargeEuropa, firma z siedzibą w Polsce twierdzi, że ma patent na budowę i obsługę rentownych sieci ładowania aut elektrycznych w miastach, które dopiero zmierzają się z tym wyzwaniem. Po oficjalnym uruchomieniu w lipcu pilotażowej sieci w Warszawie, firma zapewniła sobie ponad 1000 lokalizacji na kolejne dwa lata i połączyła siły z największymi światowymi markami w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym BMW, Netflix, Bolt czy Opel.
Wyobraź sobie, że Twoje miasto w 2022 roku, aby promować zrównoważoną mobilność, przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia i zwiększenia atrakcyjności miasta, ma za zadanie zbudować sieć ładowania aut elektrycznych.
Nie jest to łatwe zadanie przy ograniczonym budżecie, a dodatkowo jeszcze pod presją czasu. Tradycyjnie aby zrealizować większą inwestycję, miasta potrzebowały sporego nakładu środków publicznych. Jednak ostatnimi czasy i ze znacznym sukcesem miasta zaczęły skłaniać się do współpracy z prywatnymi firmami przy tego rodzaju projektach. ChargeEuropa jest tego przykładem - po ukończeniu swojej pierwszej, pilotażowej sieci - firma jest gotowa powielać swój model i wdrażać go w kolejnych miastach w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej.
– Miasta nie potrzebują już inwestować dużych kwot z kieszeni podatników, aby z wyprzedzeniem tworzyć sieci ładowania elektryków - mówi Euan Wheatley, COO ChargeEuropa. –Wchodzimy na rynki z oryginalnym rozwiązaniem reklamowym, które umożliwia nam monetyzację naszych sieci ładowania i zapewnia zdrowe wzrosty już od pierwszego dnia – dodaje. ChargeEuropa projektuje i produkuje stacje ładowania aut elektrycznych z wbudowanymi 65-calowymi ekranami dotykowymi, które stanowią ciekawą platformę dla sponsoringu marek. Ich unikalny model biznesowy polega na tym, że aby generować dochody, nie muszą opierać się na opłatach za ładowanie aut - co w wielu miastach na świecie jest wciąż raczkującym rozwiązaniem.
Nasza koncepcja jest innowacyjną odpowiedzią na potrzeby miast o dużym potencjale wzrostu, bo umożliwia zbudowanie niezbędnej infrastruktury ładowania aut elektrycznych, bez której trudno mówić o czystym transporcie w danej społeczności – mówi CEO ChargeEuropa, Matt Tymowski. Niewiele miast ma zasoby na tworzenie od podstaw całej sieci średnio 200 punktów ładowania na swoim obszarze, zwłaszcza jeśli mowa o miastach na rynkach wschodzących, gdzie popyt zaczyna dopiero rosnąć. – My przychodzimy i budujemy sieć, aby miasta mogły przygotować się zawczasu na pierwszą falę wzrostu zapotrzebowania – dodaje Matt Tymowski.
Wraz z rozpoczęciem projektu pilotażowego w Warszawie, ChargeEuropa ogłosiło połączenie sił z takimi firmami jak Netflix, BMW, Bolt, Opel i OSHEE i udowodniło tym samym, że gdy zaoferuje się markom odpowiednie medium, będą chętnie wspierać rozwój infrastruktury. ChargeEuropa nawiązała również partnerstwo z firmami będącymi właścicielami obiektów komercyjnych - wśród nich z francuskim gigantem centrów handlowych Klepierre czy firmą Transgourmet, właścicielem europejskiej sieci Selgros Cash&Carry - w celu umieszczenia punktów ładowania na ich intensywnie użytkowanych parkingach.
– Teraz, gdy udowodniliśmy, że markom podoba się nasza koncepcja, a właściciele gruntów chcą widzieć u siebie nasze stacje ładowania, przygotowujemy się do przejścia do fazy komercyjnej- mówi Matt Tymowski. ChargeEuropa planuje w ciągu najbliższych 24 miesięcy uruchomić 1000 jednostek (300 w pierwszym roku, 700 w kolejnym) rozmieszczonych w kluczowych miastach w Polsce, Chorwacji, Bułgarii, Chile i na Filipinach.– Prawdziwy test nie będzie już polegał na sprawdzeniu czy nasza koncepcja działa, ale na tym jak szybko w ciągu najbliższych dwóch lat będziemy w stanie rozwinąć naszą sieć, aby sprostać ogromnemu wzrostowi popytu – dodaje Euan Wheatley.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.