Ciągłość biznesowa dzięki szybkiemu przejściu na “home office”
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Obecnie wiele firm w Polsce i na świecie wymaga od swoich pracowników przejścia na pracę z domu, ze względu na koronawirus COVID-19. Boom na “home office” może okazać się tymczasowy, ale znaczne zwiększenie liczby pracowników pracujących poza tradycyjnymi biurami staje się faktem. Ma również wpływ na wybór narzędzi, używanych do koordynowania zadań i komunikowania się. W tym kontekście wyzwaniem zdalnej pracy jest „pozostawanie w kontakcie”, a także planowanie działań i raportowanie.
Trend ten niedawno podkreśliła firma Zoom w swoim raporcie finansowym. Zauważyła nagły wzrost popytu na swój komunikator wideo do konferencji i spotkań online, nawet jeśli większość tego zainteresowania dotyczyła bezpłatnej usługi. Eric Yuan, dyrektor generalny Zoom, powiedział, że w świetle rozprzestrzeniania się koronawirusa wiele firm szybko zrozumiało, że potrzebuje narzędzi do zdalnej pracy i trend ten będzie się rozwijał.
Wsparcie w pracy zdalnej pracowników...
Wiele firm technologicznych obecnie wspiera swoich klientów i pracowników w pracy zdalnej. W ostatnich dniach Twitter zachęcał pracowników do pracy w domu. Podobnie postąpiły firmy takie jak Amazon, Google, LinkedIn i Microsoft, doradzając pracownikom zdalną pracę w celu ograniczenia ryzyka zarażenia wirusem.
Współzałożyciel firmy Box, Aaron Levie, opublikował tweet z oświadczeniem w którym pisze pisze, że wprowadził w życie plan działań aby zapewnić funkcjonowanie firmy i jej technologii w przypadku ewentualnych zakłóceń. „Od dawna zdajemy sobie sprawę z potencjalnego ryzyka związanego z przerwami w świadczeniu usług z powodu zdarzeń niepożądanych, takich jak trzęsienie ziemi, przerwa w dostawie prądu lub kryzys zdrowia publicznego, taki jak COVID-19. Właśnie dlatego wprowadziliśmy program ciągłości działania, który zapewnia zasady i plany niezbędne do ochrony działalności firmy i jej kluczowych funkcji biznesowych ”, pisze Levie.
W tym kontekście wiele firm technologicznych zauważa, że praca w domu jest normalną częścią ich działalności biznesowej, ale teraz rozszerzają tę opcję na wszystkich swoich pracowników, niezależnie od biura lub lokalizacji, z której zwykle pracują.
Obecna sytuacja pokazuje, że gotowość do szybkiego przejścia na pracę zdalną ma bardzo duże znaczenie biznesowe, jeśli chodzi o zachowanie ciągłości operacyjnej. Dziś, w okolicznościach wyjątkowych widać, że bez nowych technologii czy rozwiązań chmurowych, tak szybkie dostosowanie nie byłoby możliwe.
…. i klientów
Podobnie działania obserwujemy także u rodzimych firm z branży IT. Na przykład w Oktawave podjęto, wzorem międzynarodowych gigantów IT, szereg działań związanych z funkcjonowaniem firmy. Już w ubiegłym tygodniu wprowadzono przejście na pracę zdalną, zawieszono wszystkie podróże międzynarodowe i krajowe oraz udział w wydarzeniach i spotkaniach.
W liście do swoich klientów firma zapewniła o ciągłości działania swoich usług, dzięki korzystaniu z szeregu narzędzi dostępnych w chmurze, których rutynowo używa do wspierania mobilności i pracy zdalnej (np. Skype, Slack, Teams czy wspomniany Zoom). Dzięki sprawnej regorganizacji Biuro Obsługi Klienta Oktawave nadal pracuje w trybie 24/7, podobnie jak inżynierowie odpowiedzialni za utrzymanie infrastruktury i obsługę centrów danych.
W razie potrzeby firma gwarantuje także możliwość przyjęcia większego obciążenia w związku wdrożeniami pracy zdalnej u klientów lub dalsze lub dłużej trwające utrudnienia. Oferuje też firmom w Polsce pomoc w zapewnieniu ciągłości działania biznesu i uruchomienia usług wspierających pracę zdalną (np. Office365, GSuite, Zoom, Hangouts, Slack), a także błyskawicznie przeniesienie dodatkowych serwerów do chmury.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.