Komunikaty PR

Co zrobić, aby praca w modelu hybrydowym była naprawdę efektywna?

2022-11-09  |  11:00
Biuro prasowe

11% z nich pracuje wyłącznie stacjonarnie, 6% w domu, 70% od dwóch do czterech dni w biurze1 a resztę roboczego tygodnia wykonuje swoje obowiązki zdalnie.

Najnowsze badanie firmy HP (HP Global Hybrid Working Survey) na temat pracy hybrydowej ewidentnie pokazuje, że wszyscy teraz znajdujemy się w przełomowym momencie, zarówno pracodawcy jak i pracownicy. Nie możemy już dłużej postrzegać pracy hybrydowej jako chwilowej mody, czy intrygującej nowości. Musimy przyjąć ją za stały element naszej rzeczywistości.

Lepszy model pracy dla milionów, ale…jednak nie dla wszystkich

Z najnowszych badań firmy HP jasno wynika, że miliony ludzi na całym świecie cieszy się z możliwości pracy hybrydowej. Dwie trzecie z nich (63%) twierdzi, że dzięki pracy zdalnej są bardziej produktywni, a 89% uważa, że znacznie poprawia ich samopoczucie2.

Są też jednak minusy i pewne niebezpieczeństwa wynikające z pracy zdalnej, o których trzeba głośno mówić. Przykładowo, wielu młodych ludzi biorących udział w badaniu HP mówiło o poczuciu „zepchnięcia na margines”, ponieważ nie czują się oni częścią zespołu. Co więcej, jedna na sześć osób (16%) poniżej 30 roku życia uważa, że ich komputer lub laptop nie jest wystarczająco szybki lub dostatecznie niezawodny, aby w pełni uczestniczyć w spotkaniach online, podczas gdy jedna trzecia (30%) badanych doświadczyła pewnego rodzaju wykluczenia i wstydu, ponieważ ich sprzęt nie spełniał specyficznych warunków połączeń zdalnych3.

Chociaż doświadczenia młodych ludzi związane z pracą hybrydową wydają się być najbardziej polaryzujące, nie są oni osamotnieni. Jeden na sześciu (15%) ze wszystkich pracowników biorących udział w badaniu nadal czuje się pomijany w procesach decyzyjnych, gdy nie jest fizycznie obecny w biurze4. Jak zatem możemy mówić o idealnej pracy zdalnej, skoro nie spełnia ona jednak oczekiwań wszystkich?

Co należy zrobić, aby praca hybrydowa była przyjazna dla każdego?

Sukces nowej, hybrydowej kultury pracy zależy od wdrożenia 3 kluczowych zasad – komunikacji, transparentności i współpracy.

  • Komunikacja, dlaczego jest najważniejsza?

Aby dobrze czuć się w pracy, którą wykonujemy wszyscy musimy czuć się przede wszystkim widziani i słyszani. Jak pokazują badania HP mniej niż 10 milionów (z 90 milionów) sal konferencyjnych na całym świecie jest wyposażonych w odpowiednie urządzenia do wideokonferencji,5 które pozwalają na swobodną rozmowę sprzyjającą budowaniu relacji.

Nie dziwi więc fakt, że jeden na pięciu pracowników (20%) uważa, że nie jest w stanie właściwie śledzić przebiegu spotkań online, a jedna trzecia (37%) jest zdania, że odbiór ich pomysłów jest zdecydowanie skuteczniejszy przy osobistym kontakcie.6 Prawda jest taka, że podczas spotkań na Teamsach czy Zoomie bardzo łatwo jest zagłuszyć i zepchnąć na boczny tor osoby, które nie mają aż takie siły przebicia. Jeśli więc pracodawcom zależy na tym, aby praca zdalna przynosiła wymierne korzyści wszystkim, inwestowanie w technologię umożliwiającą pracownikom poczucie prawdziwej łączności – niezależnie od tego, gdzie się aktualnie znajdują – musi być dla nich absolutnym priorytetem. Technologia HP Presence dla przestrzeni konferencyjnych i komputerów PC rozwiązuje problem marginalizacji pracowników. Jest to możliwe dzięki wysokiej jakości funkcjom wideo i audio, a także inteligentnym rozwiązaniom sprawiającym, że pracownicy czują się tak samo widoczni, słyszalni i zintegrowani z innymi. Funkcja HP Speaker Frame wyróżnia osoby mówiące, dzięki czemu każdy czuje się słyszany podczas rozmowy, a zaawansowany system wyrównywania dźwięku zapewnia, że to właśnie rozmowa podczas spotkania jest zawsze w centrum uwagi, a nie hałas czy szumy w tle.

Jednak nie tylko jakości połączenia jest istotna. Możliwość nawiązywania kontaktów jest równie ważna, ponieważ spośród tych, którzy czują się mniej wydajni w hybrydowej strukturze, 45% uważa, że nawiązywanie kontaktów z stało się jednym z największych wyzwań7.

  • Transparentność, co tak naprawdę oznacza?

Jak można pokonać barierę na drodze do skutecznej komunikacji w swojej organizacji? Prawie dwie trzecie pracowników na całym świecie uważa, że wszystko sprowadza się do transparentności. 62% ankietowanych twierdzi, że statusy pracy w aplikacjach służących do komunikacji i efektywności nie odzwierciedlają już w pełni dzisiejszego, elastycznego stylu pracy.8

Wielu uważa, że możliwość sygnalizowania współpracownikom zróżnicowanych statusów pracy jest kluczem do wspierania się i większej solidarności. Dwóch na pięciu (42%) badanych twierdzi, że wiadomość „wolny do" pomogłaby w nawiązaniu kontaktu z kolegami, podczas gdy jedna trzecia (36%) jest zdania, że z zadowoleniem przyjęłaby przejrzystą wiadomość, jaką dałby status „gotowy do współpracy".9

  • Współpraca, jak stworzyć zdalny, zgrany zespół?

Współpraca zawsze była motorem napędowym innowacji i sukcesu. Jednak w dzisiejszych, hybrydowych modelach pracy nie tylko zapewnia ona dynamikę rozwoju, ale jest również ważnym „spoiwem", dzięki któremu rozproszeni lokalizacyjnie współpracownicy mogą czuć, że „grają do jednej bramki.”

Jak można mieć zatem pewność, że współpraca pozostanie w centrum pracy hybrydowej, skoro dwie trzecie (63%) pracowników na świecie twierdzi, że nadal najłatwiej pracuje im się z innymi osobami przebywającymi bezpośrednio w biurze?10? Ostatecznie chodzi wyłącznie o to, aby szefowie zespołu/ managerowie wysyłali jasny sygnał do swoich pracowników, że tzw. „team-work” jest dla nich kwestią absolutnie priorytetową i podkreślali to na każdym kroku.

W związku z tym, że ponad połowa (56%) pracowników na całym świecie uważa, że łatwiej jest interpretować mowę ciała na żywo11, istotne jest umożliwienie intuicyjnej, zorientowanej na ludzi współpracy. Przykładowo, wysokiej jakości obraz wideo, jaki zapewnia kamera HP 965 4K Streaming Webcam, pozwala współpracownikom wyraźnie widzieć innych i rozumieć swoje reakcje.

Podsumowując, „hybrydowy” to termin o szalenie różnych konotacjach. Może sugerować kompromisowy rezultat, ale może również symbolizować połączenie tego, co najlepsze w pracy stacjonarnej, jaki i zdalnej. Tylko od ludzi zarządzającymi organizacjami zależy jak tym kompromisem pokierują i jak będą wsłuchiwać się w potrzeby swoich pracowników.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal
IT i technologie realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
2024-07-23 | 06:00

realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży

Główny aparat realme 12 o rozdzielczości 50MP oraz matryca SONY LYT-600 z optyczną stabilizacją obrazu (OIS) zapewnia doskonałą jakość zdjęć, zwłaszcza w warunkach słabego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.