Komunikaty PR

Codeaddict inwestuje w nowe technologie i planuje wzrosty

2022-01-31  |  13:00
Biuro prasowe

Codeaddict, notowana na NewConnect spółka technologiczna, poszerza działalność o obszary, które są komplementarne względem dotychczasowych aktywności i wpisują się w koncepcje ekosystemu dóbr cyfrowych. Spółka angażuje się technologicznie i kapitałowo w nowe projekty: MyForce, Shvalnia Sp. z o. o. (shvalnia.com) oraz narzędzie dla emitentów NFT. Wzrost skali biznesu przełoży się także na dwukrotne zwiększenie zespołu programistycznego (do 24 osób) do końca roku.

Podstawą a zarazem gwarancją płynności i bezpieczeństwa spółki są projekty realizowane dla klientów zewnętrznych w modelu „software house” (w związku z sytuacją na rynku IT, spółka odnotowuje wzmożone zapotrzebowanie na usługi tego typu). Codeaddict jest również współtwórcą oraz głównym partnerem technologicznym i udziałowcem platformy crowdfundingowej Raisemana korzystającej z technologii blockchain.

 

- Poszerzenie spektrum działalności Codeaddict pozwoli na stworzenie spójnego ekosystemu dystrybucji, finansowania i oferowania rozwiązań czy też produktów cyfrowych jak i hardware’owych. Nowe projekty, które zamierzamy dewelopować lub aktualnie dewelopujemy są komplementarne do dotychczas rozwijanych obszarów działalności, natomiast nasze kompetencje technologiczne pozwalają na rozwój projektów takich jak MyForce, w którym łączymy software i hardware. Moce produkcyjne dla tej inicjatywy zabezpiecza nasz nowy nabytek czyli Shvalnia, która już teraz jest rentowna i pozyskuje klientów w środowisku IT oraz marketingowym. Jednocześnie chcemy, aby Shvalnia realizowała zlecenia dla firm pozyskujących kapitał na Raisemana oraz innych platformach crowdfundingowych, zarówno w Polsce jak i zagranicą.  – komentuje Sebastian Goliński, CEO Codeaddict. Dodaje, że stworzenie tego ekosystemu pozwoli zdywersyfikować źródła przychodów i istotnie poprawić wyniki finansowe Codeaddict.

 

My Force to odzież typu wear-tech kierowana do odbiorców z branży gamingowej, esportowej  oraz muzycznej. Produkt dzięki zestawowi silników wibracyjnych pozwala rozszerzyć zakres doznań podczas wirtualnej rozgrywki, jak również konsumpcji innych mediów. To pozwoli jeszcze mocniej niż dotychczas zanurzyć się w świecie rozszerzonej rzeczywistości (AR). W tym kwartale Codeaddict zaprezentuje sposób działania My Force wraz z przedstawieniem planu crowdfunding’u na platformie Raisemana (gdzie będzie można objąć część udziału w przychodach) oraz globalnej przedsprzedaży w serwisie Kickstarter. Codeaddict zamierza objąć 25% udziałów w spółce zarządzającej tym projektem.

 

Codeaddict zaangażował się również w Shvalnia sp. z o.o.  (shvalnia.com), której misją jest zapewnienie markom dostępu do odpowiedzialnych społecznie artykułów promocyjnych. Odzież powstająca w Shvalnia wykonywana jest od podstaw, z lokalnych, certyfikowanych materiałów. Zamawiający mają pewność, że dostaną wysokiej jakości produkt, bez konieczności samodzielnego poszukiwania tkanin bezpiecznych dla zdrowia. Klientami firmy są również agencje marketingowe i firmy IT, zarówno z Polski jak i zagranicy. Codeaddict objął 40% udziałów w Shvalnia sp. z o.o.

 

W ramach działalności segmentu software house, Codeaddict zamierza rozwijać narzędzie dla emitentów NFT (lub tokenów pochodnych) umożliwiające tokenizację dóbr unikalnych. Jego założenia i partnerzy zostaną zaprezentowani w drugim kwartale 2022 r., a start komercjalizacji narzędzia planowany jest do końca 2022 r.

 

- Pracujemy nad nowymi projektami symultanicznie rozwijając dotychczasowe. Planujemy między innymi dalszy rozwój platformy crowdfundingowej Raisemana, za pomocą której twórcy dóbr cyfrowych mogą pozyskać finansowanie. W ciągu kilku tygodni zaprezentujemy nowe projekty, które wejdą we współpracę z platformą. Pozyskuje również kolejne zlecenia w ramach naszej działalności usługowej w segmencie software house. Dlatego w tym roku  zamierzamy dwukrotnie (do 24 osób) powiększyć zespół programistyczny – podsumowuje Goliński.

 

O spółce:

Codeaddict koncentruje się na segmencie rynku technologii oraz usług deweloperskich i konsultingowych w zakresie projektowania, implementacji i wdrażania na rynki docelowe oprogramowania, w tym głownie aplikacji mobilnych oraz webowych. Codeaddict jest współtwórcą oraz głównym Partnerem platformy Raisemana.

Spółka od 2017 r. jest notowana na NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.