Coraz więcej specjalistów IT zarobi 20 tys. złotych. Nowe dane No Fluff Jobs

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Wśród najpopularniejszych kategorii przy umowach o pracę w serwisie No Fluff Jobs wciąż pozostaje Backend. Mediany górnych i dolnych zarobków w branży w jednym i drugim przypadku poszły do góry o blisko 20 proc. Jednocześnie coraz więcej pracodawców proponuje specjalistom wynagrodzenie na poziomie 20 tys. złotych. Natomiast najwyższa mediana odnotowana dla górnych widełek to 28,5 tys. złotych (+VAT) przy B2B w obszarze AI.
Mimo utrzymującego się kryzysu branża IT cały czas poszukuje nowych pracowników. Według szacunków Komisji Europejskiej w UE brakuje ponad 600 tys. programistów, z czego w samej Polsce 50 tys. Specjaliści w poszczególnych kategoriach mogą liczyć na coraz wyższe zarobki. Jednocześnie coraz więcej osób zastanawia się nad przebranżowieniem. IT to nietypowy obszar, który nie reaguje na zmiany rynkowe w taki sam sposób, jak inne branże.
Coraz wyższe zarobki
Mediany zarobków dla kontraktów oraz umów o pracę w 3. kwartale 2022 roku (w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 roku) w obu przypadkach poszły do góry. Przy B2B mediany oferowanych wynagrodzeń wynoszą od 17 do 23,5 tys. złotych netto (+VAT), co daje nam wzrost mediany dolnych widełek o 20 proc., a górnych o 18 proc. Natomiast w przypadku UoP mediany proponowanych zarobków wynoszą od 12,5 do 19 tys. złotych brutto, co przekłada się na wzrost mediany dolnych widełek o 17 proc., a górnych o 19 proc..
– Walka o kandydatów(-ki) IT jest nadal bardzo zacięta – ma to odzwierciedlenie w rosnących zarobkach w sektorze tech. Mediany górnych i dolnych widełek wynagrodzenia zaliczyły prawie 20% wzrost zarówno w przypadku B2B, jak i umowy o pracę. Wśród najlepiej opłacanych specjalizacji królują: AI, DevOps i Big Data, ale coraz więcej kategorii może liczyć na zarobki przekraczające 20 tys. złotych – komentuje Tomasz Wija, Chief Growth Officer w No Fluff Jobs,
Na pierwszym miejscu bez zmian Backend
No Fluff Jobs po raz kolejny przeanalizował popularność poszczególnych kategorii, jakie pojawiają się na portalu. Jak się okazało, bez zmian na pierwszym miejscu znajduje się Backend (27 proc.), który znacząco odbił od Frontendu (11 proc.) i Fullstacka (10 proc.) zajmujących kolejne miejsca. Testing tuż za podium (9 proc.).
Specjaliści zajmujący się Backendem mogą liczyć na medianę widełek na poziomie od 17 do 25 tys. złotych (+VAT) przy B2B, a przy UoP od 13 do 20 tys. złotych brutto. Frontend to obszar, w którym można zarobić od 16 do 24 tys. złotych (+VAT) przy kontrakcie oraz od 12 do 18,5 proc. na umowie o pracę. Przy znajomości Fullstacka można oczekiwać wynagrodzenia od 17 do 24 tys. złotych (+VAT) przy B2B oraz od 13 do 20 tys. złotych brutto przy UoP. Natomiast osoby zajmujące się Testingiem mogą zarobić od 15 do 20 tys. złotych (+VAT) oraz od 11 do 16 tys. złotych brutto.
Coraz więcej specjalistów zarobi 20 tys. złotych
Co ciekawe, zaobserwowano również, że z każdym kwartałem pojawia się coraz więcej specjalizacji, które przebijają próg zarobków na poziomie 20 tys., wynagrodzenie na tym poziomie przy umowach B2B mogą otrzymać specjaliści w obszarach: Backend, Business Analysis, Business Intelligence, Embedded, Frontend, Fullstack, Gaming, Mobile, Product Management, Project Management, Security, Testing. Natomiast specjalizacje, które przekroczyły górną medianę widełek 20 tys. przy UoP to: Fullstack, Gaming, Product Management, Project Management.
Zarobki w poszczególnych kategoriach
Przykładowo specjaliści AI przy umowie B2B w 3. kwartale mogli zarobić od 20 do 28,5 tys. złotych netto (+VAT), DevOps od 20 do 27 tys. złotych netto, a Big Data od 20 do 27 tys. złotych netto (+VAT). Natomiast przy UoP zarobki osiągnęły poziom dla Big Data od 15 do 22 tys. złotych brutto, a dla DevOps i AI od 15 do 21,5 tys. złotych brutto.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.