Komunikaty PR

Czy e-learning wyprze tradycyjną edukację?

2022-12-15  |  11:00
Biuro prasowe

Polacy coraz chętniej sięgają po kursy online. Jak wynika z danych Escola, w III kwartale br. zainteresowanie kursami online skoczyło rok do roku o 43 proc. Rosną także wydatki na edukację online. Użytkownicy coraz częściej wyrażają chęć wykorzystania technologii VR i AR w nauce. Wśród najpopularniejszych trendów są kursy do nauki nowych umiejętności i hobby. W 2022 roku twórcy platformy myVOD zarobili prawie 12 mln zł.

 

Dane z myVOD pokazują również wzrost zainteresowania kursami online. Jeśli porównamy trzeci kwartał rok do roku, to wzrosła liczba zakupów kursów o 43 proc. Co ciekawe, wzrosła także średnia wartość  jednego zakupu o 25 proc. z 134,67 zł na 168,78 zł. Twórcy na platformie w tym kwartale zarobili aż o 87 proc. więcej, czyli prawie 3,5 mln zł . W analogicznym okresie 2021 roku było to 1,85 mln zł. – mówi Aleksandra Woźniak z myVOD.io, serwisu należącego do grupy kapitałowej Escola S.A. – Widzimy też, że rośnie zainteresowanie konkretnymi obszarami. Polacy wydają się coraz bardziej przekonani do szkoleń online. Na pewno wpływ na to miała pandemia i przyzwyczajenie do nowych technologii – dodaje Aleksandra Woźniak.

Z danych platformy do nauki online, myVOD wynika, że w ostatnim czasie przybyło kursów, które zajmują się tematyką okołoporodową. Polacy coraz częściej sięgają po szkolenia z branży beauty. Zauważono natomiast spadek w kategorii fitness i w branży sportowej. Zdaniem twórców platformy wynika to z chęci użytkowników do spędzania czasu na żywo, po trudnym okresie pandemicznym. Jedyną kategorią sportową, która notuje wzrost jest joga. Kursy online stają się też tańszą alternatywą do szkoleń stacjonarnych, co jest jednym z czynników decyzyjnych klientów.

– Szkolenia stacjonarne prawdopodobnie zawsze będą droższe od rozwiązań online. Wiele branż wciąż pracuje zdalnie, pracownicy mają więc więcej czasu na rozwój nie tylko kompetencji zawodowych, ale również swoich prywatnych zainteresowań i pasji. Dlatego też coraz częściej sięgają po kursy typu tresura psa, warzenie piwa w domu czy nauka języka online – wymienia Robert Rachwał, prezes Wellms.io, platformy edukacyjnej rozwijanej w grupie Escola S.A. – Coraz częściej widzimy zapytania o wykorzystanie nowych technologii w kursach. Już wkrótce uczenie się na okularach VR czy AR będzie powszechne, a być może szkolenia pojawią się również na urządzeniach typu SmartTV, nowoczesne lodówki czy HHT wykorzystywane często w zakładach produkcyjnych i magazynach – dodaje Robert Rachwał.

W 2022 roku na platformie myVOD było dostępnych ponad 1200 kursów i szkoleń online, a twórcy zarobili do listopada włącznie prawie 12 mln zł. Najlepszym miesiącem był marzec, kwiecień oraz wrzesień, kiedy to przychody wyniosły ponad 1,5 miliona na miesiąc. Najgorzej zaś wypadł czerwiec. Najwięcej zamówień było w lipcu, jednakże w tym miesiącu użytkownicy nie kupowali drogich kursów co nie miało odzwierciedlenia w zwiększonym przychodzie. Escola przez br. skupia się na rozwoju autorskiej platformy e-learningowej Wellms, w którą zainwestowała 2 mln zł. Spółka rozwija usługi e-learningowe w myVOD.io, ecommerce  przez spółkę Heseya i rozwiązania dla branży eventów w Meetinga.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.