Komunikaty PR

Czy e-learning wyprze tradycyjną edukację?

2022-12-15  |  11:00
Biuro prasowe

Polacy coraz chętniej sięgają po kursy online. Jak wynika z danych Escola, w III kwartale br. zainteresowanie kursami online skoczyło rok do roku o 43 proc. Rosną także wydatki na edukację online. Użytkownicy coraz częściej wyrażają chęć wykorzystania technologii VR i AR w nauce. Wśród najpopularniejszych trendów są kursy do nauki nowych umiejętności i hobby. W 2022 roku twórcy platformy myVOD zarobili prawie 12 mln zł.

 

Dane z myVOD pokazują również wzrost zainteresowania kursami online. Jeśli porównamy trzeci kwartał rok do roku, to wzrosła liczba zakupów kursów o 43 proc. Co ciekawe, wzrosła także średnia wartość  jednego zakupu o 25 proc. z 134,67 zł na 168,78 zł. Twórcy na platformie w tym kwartale zarobili aż o 87 proc. więcej, czyli prawie 3,5 mln zł . W analogicznym okresie 2021 roku było to 1,85 mln zł. – mówi Aleksandra Woźniak z myVOD.io, serwisu należącego do grupy kapitałowej Escola S.A. – Widzimy też, że rośnie zainteresowanie konkretnymi obszarami. Polacy wydają się coraz bardziej przekonani do szkoleń online. Na pewno wpływ na to miała pandemia i przyzwyczajenie do nowych technologii – dodaje Aleksandra Woźniak.

Z danych platformy do nauki online, myVOD wynika, że w ostatnim czasie przybyło kursów, które zajmują się tematyką okołoporodową. Polacy coraz częściej sięgają po szkolenia z branży beauty. Zauważono natomiast spadek w kategorii fitness i w branży sportowej. Zdaniem twórców platformy wynika to z chęci użytkowników do spędzania czasu na żywo, po trudnym okresie pandemicznym. Jedyną kategorią sportową, która notuje wzrost jest joga. Kursy online stają się też tańszą alternatywą do szkoleń stacjonarnych, co jest jednym z czynników decyzyjnych klientów.

– Szkolenia stacjonarne prawdopodobnie zawsze będą droższe od rozwiązań online. Wiele branż wciąż pracuje zdalnie, pracownicy mają więc więcej czasu na rozwój nie tylko kompetencji zawodowych, ale również swoich prywatnych zainteresowań i pasji. Dlatego też coraz częściej sięgają po kursy typu tresura psa, warzenie piwa w domu czy nauka języka online – wymienia Robert Rachwał, prezes Wellms.io, platformy edukacyjnej rozwijanej w grupie Escola S.A. – Coraz częściej widzimy zapytania o wykorzystanie nowych technologii w kursach. Już wkrótce uczenie się na okularach VR czy AR będzie powszechne, a być może szkolenia pojawią się również na urządzeniach typu SmartTV, nowoczesne lodówki czy HHT wykorzystywane często w zakładach produkcyjnych i magazynach – dodaje Robert Rachwał.

W 2022 roku na platformie myVOD było dostępnych ponad 1200 kursów i szkoleń online, a twórcy zarobili do listopada włącznie prawie 12 mln zł. Najlepszym miesiącem był marzec, kwiecień oraz wrzesień, kiedy to przychody wyniosły ponad 1,5 miliona na miesiąc. Najgorzej zaś wypadł czerwiec. Najwięcej zamówień było w lipcu, jednakże w tym miesiącu użytkownicy nie kupowali drogich kursów co nie miało odzwierciedlenia w zwiększonym przychodzie. Escola przez br. skupia się na rozwoju autorskiej platformy e-learningowej Wellms, w którą zainwestowała 2 mln zł. Spółka rozwija usługi e-learningowe w myVOD.io, ecommerce  przez spółkę Heseya i rozwiązania dla branży eventów w Meetinga.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.