Delock prezentuje odporną na pył i wodę obudowę na dyski zewnętrzne
Tam, gdzie nie ma dostępu do sieci Internet a bezpieczeństwo jest kluczowe, dyski zewnętrzne dalej są niezastąpione. Rozumie to niemiecka firma Delock, która przygotowała nowoczesną obudowę o podwyższonej odporności na czynniki zewnętrzne.
Delock 42625 to obudowa zewnętrzna na dyski w formacie 2,5”, których grubość nie przekracza 9,5 mm. Producent wyposażył ją w interfejs USB typu C i zabezpieczył jej wnętrze przed pyłem i wodą. Konstrukcja legitymuje się certyfikatem IP66. Oznacza to pełną odporność na kurz oraz silne strugi wody. Zamknięty w niej dysk można zatem bez obaw zabierać w teren czy używać w miejscach o dużym zapyleniu, np. w halach produkcyjnych czy warsztatach.
Obudowa zewnętrzna Delock jest wyposażona w interfejs SATA o przepustowości do 6 Gb/s. Będzie zatem kompatybilna z większością dostępnych dysków twardych i SSD. Konstrukcja ma zintegrowany przewód o długości ok. 17 cm, który wykorzystywany jest do transferu danych i zasilania urządzenia. Aktualny status pracy jest reprezentowany przez zintegrowane diody LED.
Obudowa Delock 42625 ma trafić na półki sklepowe jeszcze w tym miesiącu. Jej cena detaliczna nie powinna przekroczyć 250 zł.
Dane techniczne:
- interfejs zewnętrzny: USB typu C (USB 3.2 Gen 1) o przepustowości do 5 Gb/s
- interfejs wewnętrzny: SATA 3 o przepustowości do 6 Gb/s
- chipset: JMicron JMS578
- klasa ochrony: IP66 - pełna pyłoszczelność, odporność na strugi wody do 100 litrów/minutę pod dowolnym kątem
- kompatybilne nośniki: SATA III, 2,5” do 9,5 mm grubości
- wymiary: 148 x 94 x 24 mm
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.