Komunikaty PR

Dlaczego warto zainwestować w Crystal LED Sony?

2023-06-26  |  10:00
Biuro prasowe

Sony wprowadza na rynek trzecią generację wyświetlaczy Crystal LED. Deklaruje przy tym, że pod wieloma względami nie mają one sobie równych. Już wcześniejsze serie gwarantowały wybitną jakość obrazu i dokładne odwzorowanie barw. Najnowsze z serii BH (modele ZRD-BH12DZRD-BH15D), zapewniają dużą jasność i bogactwo kolorów, zaś wyświetlacze z serii CH (modele ZRD-CH12DZRD-CH15D) - wysoki kontrast i wrażenie prawdziwej głębi. Co ważne - instalacja i konserwacja zostały uproszczone w stosunku do starszej generacji, niższy jest też pobór mocy i cena rozwiązania.
 

Pierwsza generacja wyświetlaczy C-LED pojawiła się w 2016 roku. Spotkała się z zainteresowaniem korporacji, branży motoryzacyjnej  i była wykorzystywana przy projektowaniu przemysłowym. W 2021 r na rynek trafiły ściany C-LED z serii B i C. Grono zainteresowanych tymi wyświetlaczami rozszerzyło się o filmowców. Dokładna reprodukcja kolorów, czystość i jasność obrazu sprawiły, że C-LEDy okazały się znakomite do wirtualnej produkcji. Możliwość skorzystania z cyfrowego tła nie tylko upraszcza pracę, ale także eliminuje konieczność używania zielonego ekranu. Pierwsze studio do produkcji wirtualnej w Europie wyposażone w Sony Crystal LED powstało w Seine Saint Denis, na północ od Paryża. Stworzyły je wspólnie Plateau Virtuel (studio produkcji wirtualnych, spółką Grupy Novelty-Magnum-Dushow) z firmą Studios de France (producentem planów filmowych, spółką Grupy AMP Visual TV). Rozwiązanie składa się z zakrzywionej ściany wideo o powierzchni 90m² (18mx5m) złożonej z 450 modułów monitorów Sony Crystal Micro LED serii B oraz pełnoklatkowej cyfrowej kamery filmowej Sony Venice.

Te zaawansowane wyświetlacze pracują w firmach, galeriach i centrach szybkiego reagowania. Jeden z nich trafił do niezwykle nowoczesnego centrum reagowania w sytuacjach kryzysowych i nadzwyczajnych AKOM w Istambule. W sali służącej do kontroli i koordynacji zainstalowano Crystal-LED z serii B składający się z 16 x 12 modułów o łącznym wymiarze 972,8 cm x 410,4 cm. Jest on wykorzystywany do monitorowania i koordynacji prac w obliczu klęsk żywiołowych w regionie. Serie B i C pozostają nadal w ofercie Sony. Teraz przyszedł czas na trzecią generację, która powstała w odpowiedzi na potrzeby użytkowników chcących inwestować w ściany LED z serii premium. Serie BH i CH są pod wieloma względami wyjątkowe.

Wybór między niezrównaną jasnością a głęboką czernią

Seria BH – oferuje bardzo wysoką jasność – jest to 1700 cd/m² i jest to wartość stała, a nie szczytowa. Oznacza to, że ściany LED z tej serii są praktycznie niezależne od jasności panującej w pomieszczeniu. Matowa powierzchnia jest odporna na bezpośrednio padające światło i radykalnie zmniejsza odblaski.

Główną zaletą serii CH  jest niesamowity kontrast. Specjalna powłoka, która pokrywa te wyświetlacze gwarantuje znakomity poziom czerni co w połączeniu z jasnością na poziomie 1300 cd/m² daje nieprawdopodobny wręcz efekt HDR. Te wyświetlacze trafiają do  projektów, w których przede wszystkim liczy się jakość czerń.

Produkty z obu nowych serii są dostępne z rozstawem pikseli wynoszącym 1,2 i 1,5 mm.

Jakość obrazu nie ma sobie równych

Dla jakości obrazu istotne znaczenie ma zastosowanie niezwykle małych diod LED, jednak kluczowe znaczenie odgrywa tu procesor X1TM  dla Crystal LED. To on zapewnia płynność, ostrość oraz dokładne odwzorowywanie kolorów, a także wyraźne przejścia tonalne bez utraty szczegółów w dynamicznych scenach. Jest to możliwe dzięki wbudowanym funkcjom procesora: 22-bitowej technologii Super Bit Mapping, Reality Creation oraz MotionflowTM.

Reality Creation to specjalna technologia opatentowana przez Sony, która polega na tym, że procesor wideo analizuje każdą klatkę obrazu. Ta analiza przebiega pod kątem pewnych wzorców występujących w danej klatce i później korzystając z bazy danych dopasowuje dodatkowe szczegóły. W ten sposób poprawia finalny obraz.

MotionflowTM poprawia płynność ruchomego obrazu

Odwzorowanie kolorów i color mapping jest taki sam jak w przypadku monitorów Sony BVM-HX310 – reprodukcja kolorów jest spójna i wierna w całym zakresie luminacji. HDR nie tylko daje efekt swego rodzaju trójwymiarowości, ale wręcz wypukłości ekranu.

Modułowy charakter rozwiązania

Ściany C-LED składają się z tzw. kabinetów, które w przypadku najnowszej serii są znacznie cieńsze – ich głębokość to tylko 69mm. Instalacja w stosunku do wcześniejszych ścian LED została znacznie uproszczona. Zmniejszono też liczbę części zapasowych, które należy od razu kupić – jest to tylko 6% dodatkowych części. Unikalną cechą jest  trwałość kolorów, która sprawia, że urządzenie jest wolne od zarządzania grupami barw. Jeśli użytkownik chce powiększyć swoją ścianę nie musi zamawiać konkretnych modułów, z określonej partii – zamawia z aktualnej oferty, a Sony dba o to, żeby wyświetlane kolory były takie same.

Zestaw dostarczany przez Sony składa się z kabinetów, kontrolera wyświetlacza, oraz dodatkowych modułów do instalacji i części zamiennych.

Łatwa instalacja i konserwacja

Uproszczona instalacja i konserwacja to kolejne atuty serii BH i CH. Obudowy są o 10% lżejsze i o 10% cieńsze w porównaniu z poprzednią generacją. 

Mniejsza liczba części do montażu przekłada się na skrócenie czasu instalacji o około 20% względem poprzednich modeli. Zastosowanie wysokowydajnych chipów LED pozwoliło zmniejszyć zużycie energii o ok. 25% - co przekłada się na typowe zużycie energii na poziomie 263W/m² . Ponadto prace konserwacyjne można wykonywać podchodząc z przodu urządzenia, co upraszcza proces. 

Firma Sony przygotowała konfigurator Crystal LED dostępny na stronie internetowej producenta. Umożliwia on wybór konkretnego modelu wyświetlacza z określeniem preferowanych gabarytów. Można również wybrać obraz treści z listy, albo wgrać własny. Wypełniając podstawowe dane otrzymujemy specyfikacje produktu ze wskazaniem liczby modułów, rozdzielczości, jasności, wagi i poboru mocy, którą możemy pobrać w pdf-ie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.