Dlaczego warto zainwestować w Crystal LED Sony?
Sony wprowadza na rynek trzecią generację wyświetlaczy Crystal LED. Deklaruje przy tym, że pod wieloma względami nie mają one sobie równych. Już wcześniejsze serie gwarantowały wybitną jakość obrazu i dokładne odwzorowanie barw. Najnowsze z serii BH (modele ZRD-BH12D i ZRD-BH15D), zapewniają dużą jasność i bogactwo kolorów, zaś wyświetlacze z serii CH (modele ZRD-CH12D i ZRD-CH15D) - wysoki kontrast i wrażenie prawdziwej głębi. Co ważne - instalacja i konserwacja zostały uproszczone w stosunku do starszej generacji, niższy jest też pobór mocy i cena rozwiązania.
Pierwsza generacja wyświetlaczy C-LED pojawiła się w 2016 roku. Spotkała się z zainteresowaniem korporacji, branży motoryzacyjnej i była wykorzystywana przy projektowaniu przemysłowym. W 2021 r na rynek trafiły ściany C-LED z serii B i C. Grono zainteresowanych tymi wyświetlaczami rozszerzyło się o filmowców. Dokładna reprodukcja kolorów, czystość i jasność obrazu sprawiły, że C-LEDy okazały się znakomite do wirtualnej produkcji. Możliwość skorzystania z cyfrowego tła nie tylko upraszcza pracę, ale także eliminuje konieczność używania zielonego ekranu. Pierwsze studio do produkcji wirtualnej w Europie wyposażone w Sony Crystal LED powstało w Seine Saint Denis, na północ od Paryża. Stworzyły je wspólnie Plateau Virtuel (studio produkcji wirtualnych, spółką Grupy Novelty-Magnum-Dushow) z firmą Studios de France (producentem planów filmowych, spółką Grupy AMP Visual TV). Rozwiązanie składa się z zakrzywionej ściany wideo o powierzchni 90m² (18mx5m) złożonej z 450 modułów monitorów Sony Crystal Micro LED serii B oraz pełnoklatkowej cyfrowej kamery filmowej Sony Venice.
Te zaawansowane wyświetlacze pracują w firmach, galeriach i centrach szybkiego reagowania. Jeden z nich trafił do niezwykle nowoczesnego centrum reagowania w sytuacjach kryzysowych i nadzwyczajnych AKOM w Istambule. W sali służącej do kontroli i koordynacji zainstalowano Crystal-LED z serii B składający się z 16 x 12 modułów o łącznym wymiarze 972,8 cm x 410,4 cm. Jest on wykorzystywany do monitorowania i koordynacji prac w obliczu klęsk żywiołowych w regionie. Serie B i C pozostają nadal w ofercie Sony. Teraz przyszedł czas na trzecią generację, która powstała w odpowiedzi na potrzeby użytkowników chcących inwestować w ściany LED z serii premium. Serie BH i CH są pod wieloma względami wyjątkowe.
Wybór między niezrównaną jasnością a głęboką czernią
Seria BH – oferuje bardzo wysoką jasność – jest to 1700 cd/m² i jest to wartość stała, a nie szczytowa. Oznacza to, że ściany LED z tej serii są praktycznie niezależne od jasności panującej w pomieszczeniu. Matowa powierzchnia jest odporna na bezpośrednio padające światło i radykalnie zmniejsza odblaski.
Główną zaletą serii CH jest niesamowity kontrast. Specjalna powłoka, która pokrywa te wyświetlacze gwarantuje znakomity poziom czerni co w połączeniu z jasnością na poziomie 1300 cd/m² daje nieprawdopodobny wręcz efekt HDR. Te wyświetlacze trafiają do projektów, w których przede wszystkim liczy się jakość czerń.
Produkty z obu nowych serii są dostępne z rozstawem pikseli wynoszącym 1,2 i 1,5 mm.
Jakość obrazu nie ma sobie równych
Dla jakości obrazu istotne znaczenie ma zastosowanie niezwykle małych diod LED, jednak kluczowe znaczenie odgrywa tu procesor X1TM dla Crystal LED. To on zapewnia płynność, ostrość oraz dokładne odwzorowywanie kolorów, a także wyraźne przejścia tonalne bez utraty szczegółów w dynamicznych scenach. Jest to możliwe dzięki wbudowanym funkcjom procesora: 22-bitowej technologii Super Bit Mapping, Reality Creation oraz MotionflowTM.
Reality Creation to specjalna technologia opatentowana przez Sony, która polega na tym, że procesor wideo analizuje każdą klatkę obrazu. Ta analiza przebiega pod kątem pewnych wzorców występujących w danej klatce i później korzystając z bazy danych dopasowuje dodatkowe szczegóły. W ten sposób poprawia finalny obraz.
MotionflowTM poprawia płynność ruchomego obrazu
Odwzorowanie kolorów i color mapping jest taki sam jak w przypadku monitorów Sony BVM-HX310 – reprodukcja kolorów jest spójna i wierna w całym zakresie luminacji. HDR nie tylko daje efekt swego rodzaju trójwymiarowości, ale wręcz wypukłości ekranu.
Modułowy charakter rozwiązania
Ściany C-LED składają się z tzw. kabinetów, które w przypadku najnowszej serii są znacznie cieńsze – ich głębokość to tylko 69mm. Instalacja w stosunku do wcześniejszych ścian LED została znacznie uproszczona. Zmniejszono też liczbę części zapasowych, które należy od razu kupić – jest to tylko 6% dodatkowych części. Unikalną cechą jest trwałość kolorów, która sprawia, że urządzenie jest wolne od zarządzania grupami barw. Jeśli użytkownik chce powiększyć swoją ścianę nie musi zamawiać konkretnych modułów, z określonej partii – zamawia z aktualnej oferty, a Sony dba o to, żeby wyświetlane kolory były takie same.
Zestaw dostarczany przez Sony składa się z kabinetów, kontrolera wyświetlacza, oraz dodatkowych modułów do instalacji i części zamiennych.
Łatwa instalacja i konserwacja
Uproszczona instalacja i konserwacja to kolejne atuty serii BH i CH. Obudowy są o 10% lżejsze i o 10% cieńsze w porównaniu z poprzednią generacją.
Mniejsza liczba części do montażu przekłada się na skrócenie czasu instalacji o około 20% względem poprzednich modeli. Zastosowanie wysokowydajnych chipów LED pozwoliło zmniejszyć zużycie energii o ok. 25% - co przekłada się na typowe zużycie energii na poziomie 263W/m² . Ponadto prace konserwacyjne można wykonywać podchodząc z przodu urządzenia, co upraszcza proces.
Firma Sony przygotowała konfigurator Crystal LED dostępny na stronie internetowej producenta. Umożliwia on wybór konkretnego modelu wyświetlacza z określeniem preferowanych gabarytów. Można również wybrać obraz treści z listy, albo wgrać własny. Wypełniając podstawowe dane otrzymujemy specyfikacje produktu ze wskazaniem liczby modułów, rozdzielczości, jasności, wagi i poboru mocy, którą możemy pobrać w pdf-ie.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.