DXC Technology startuje z programem wspierającym neuroróżnorodność
dfusion
Aleja Zjednoczenia 36
01-838 Warszawa
katarzyna.kuczynska|dfusion.pl| |katarzyna.kuczynska|dfusion.pl
503987119
www.dfusion.pl
DXC Technology, globalny lider w dziedzinie usług IT, rusza z nowym projektem wspierającym neuroróżnorodność w Polsce. Dandelion to międzynarodowa inicjatywa stworzona przez DXC, umożliwiająca osobom z diagnozą autyzmu, ADHD czy dysleksji zdobycie doświadczenia w obszarze IT. Do projektu, do tej pory z powodzeniem realizowanego w Australii i Nowej Zelandii, dołączyły właśnie Polska, Bułgaria i Wielka Brytania.
O programie DXC Dandelion
Program DXC Dandelion wystartował w 2014 roku w Australii i skupia się na tworzeniu miejsc pracy i ścieżek kariery w branży IT dla osób z diagnozą autyzmu, ADHD czy dysleksji. Celem jest stworzenie odpowiedniego środowiska i wsparcie uczestników programu w drodze do ich rozwoju zawodowego. By wziąć udział w projekcie kandydaci nie muszą mieć doświadczenia – głównym kryterium są predyspozycje i motywacja do pracy w obszarze nowych technologii. Oprócz stanowisk pracy, DXC Technology zapewnia uczestnikom szkolenia techniczne i zawodowe oraz profesjonalne wsparcie doświadczonych konsultantów.
Jak podkreśla Michael Fieldhouse, Social Impact Practice Leader w DXC Technology i koordynator Programu DXC Dandelion, osoby neuroróżnorodne mają często niezwykłą zdolność do myślenia wizualnego i dbałości o szczegóły, a to z kolei cenne umiejętności, szczególnie w takich obszarach IT jak cyberbezpieczeństwo czy analityka danych.
Do tej pory, dzięki inicjatywie zatrudnienie znalazło ponad 200 uczestników, z czego 75 proc. potwierdza satysfakcję z wykonywanej pracy. Wskaźnik retencji utrzymuje się na poziomie 92 proc., a produktywność zespołów, w których pracują uczestnicy projektu rośnie nawet o 30-40 proc.
„Wysoki poziom retencji to dla nas najlepszy dowód na to, że inicjatywy takie jak DXC Dandelion mają realny wpływ na kształtowanie zrównoważonych środowisk pracy w świecie IT. Włączając w projekt nowe rynki, robimy kolejny krok w stronę równego dostępu do kariery w technologiach” – komentuje Fieldhouse.
DXC Dandelion w Polsce – edycja pilotażowa
Obok Wielkiej Brytanii i Bułgarii, Polska to jeden z pierwszych krajów w Europie, który dołącza do programu. W ramach projektu zatrudnienie otrzyma 12 wybranych uczestników w obszarze analizy danych i automatyzacji oprogramowania.
„Jak dotąd program pilotażowy w Polsce cieszy się dużym zainteresowaniem – właśnie zamknęliśmy jego pierwszą fazę, w której otrzymaliśmy prawie 40 zgłoszeń. Wierzymy, że projekt Dandelion zachęci osoby neuroróżnorodne do spróbowania swoich sił w świecie technologii, gdzie ich unikalne umiejętności zostaną docenione przez zespół DXC i naszych klientów” – dodaje Michał Burda, CEO & Managing Director DXC Technology w Polsce.
W ramach rozwoju projektu, DXC Technology współpracuje z organizacjami pozarządowymi, fundacjami oraz instytucjami edukacyjnymi, które pomagają w szerokim dotarciu do kandydatów oraz zapewniają wsparcie merytoryczne w zakresie testów kwalifikujących. Wśród partnerów programu DXC Dandelion w Polsce jest m.in. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Fundacja Alpha.
„Inicjatywy takie jak Dandelion są niezmiernie ważne i potrzebne. Cieszę się, że rynek dostrzega wyjątkowy potencjał drzemiący w osobach z diagnozą autyzmu, ADHD czy dysleksji i tworzy dla nich przyjazne miejsca pracy. Mam nadzieję, że taki rodzaj wsparcia zawodowego osób z neuroróżnorodnością będzie swego rodzaju inspiracją dla całego biznesu – podsumowuje dr hab. Anna Prokopiak z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, prezes zarządu Fundacji Alpha.
Program DXC Dandelion został doceniony przez organizacje branżowe na całym świecie, zdobywając 17 międzynarodowych nagród za wkład w rozwój inicjatyw korzystnych społecznie.
Więcej informacji na temat Programu Dandelion, w tym film z uczestnikami poprzednich edycji projektu tutaj.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.