Komunikaty PR

DXC Technology startuje z programem wspierającym neuroróżnorodność

2022-11-09  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kuczyńska
dfusion

Aleja Zjednoczenia 36
01-838 Warszawa
katarzyna.kuczynska|dfusion.pl| |katarzyna.kuczynska|dfusion.pl
503987119
www.dfusion.pl

DXC Technology, globalny lider w dziedzinie usług IT, rusza z nowym projektem wspierającym neuroróżnorodność w Polsce. Dandelion to międzynarodowa inicjatywa stworzona przez DXC, umożliwiająca osobom z diagnozą autyzmu, ADHD czy dysleksji zdobycie doświadczenia w obszarze IT. Do projektu, do tej pory z powodzeniem realizowanego w Australii i Nowej Zelandii, dołączyły właśnie Polska, Bułgaria i Wielka Brytania.

O programie DXC Dandelion

Program DXC Dandelion wystartował w 2014 roku w Australii i skupia się na tworzeniu miejsc pracy i ścieżek kariery w branży IT dla osób z diagnozą autyzmu, ADHD czy dysleksji. Celem jest stworzenie odpowiedniego środowiska i wsparcie uczestników programu w drodze do ich rozwoju zawodowego. By wziąć udział w projekcie kandydaci nie muszą mieć doświadczenia – głównym kryterium są predyspozycje i motywacja do pracy w obszarze nowych technologii. Oprócz stanowisk pracy, DXC Technology zapewnia uczestnikom szkolenia techniczne i zawodowe oraz profesjonalne wsparcie doświadczonych konsultantów.

Jak podkreśla Michael Fieldhouse, Social Impact Practice Leader w DXC Technology i koordynator Programu DXC Dandelion, osoby neuroróżnorodne mają często niezwykłą zdolność do myślenia wizualnego i dbałości o szczegóły, a to z kolei cenne umiejętności, szczególnie w takich obszarach IT jak cyberbezpieczeństwo czy analityka danych.

Do tej pory, dzięki inicjatywie zatrudnienie znalazło ponad 200 uczestników, z czego 75 proc. potwierdza satysfakcję z wykonywanej pracy. Wskaźnik retencji utrzymuje się na poziomie 92 proc., a produktywność zespołów, w których pracują uczestnicy projektu rośnie nawet o 30-40 proc.

„Wysoki poziom retencji to dla nas najlepszy dowód na to, że inicjatywy takie jak DXC Dandelion mają realny wpływ na kształtowanie zrównoważonych środowisk pracy w świecie IT. Włączając w projekt nowe rynki, robimy kolejny krok w stronę równego dostępu do kariery w technologiach” – komentuje Fieldhouse.

DXC Dandelion w Polsce – edycja pilotażowa

Obok Wielkiej Brytanii i Bułgarii, Polska to jeden z pierwszych krajów w Europie, który dołącza do programu. W ramach projektu zatrudnienie otrzyma 12 wybranych uczestników w obszarze analizy danych i automatyzacji oprogramowania.

„Jak dotąd program pilotażowy w Polsce cieszy się dużym zainteresowaniem – właśnie zamknęliśmy jego pierwszą fazę, w której otrzymaliśmy prawie 40 zgłoszeń. Wierzymy, że projekt Dandelion zachęci osoby neuroróżnorodne do spróbowania swoich sił w świecie technologii, gdzie ich unikalne umiejętności zostaną docenione przez zespół DXC i naszych klientów” – dodaje Michał Burda, CEO & Managing Director DXC Technology w Polsce.

W ramach rozwoju projektu, DXC Technology współpracuje z organizacjami pozarządowymi, fundacjami oraz instytucjami edukacyjnymi, które pomagają w szerokim dotarciu do kandydatów oraz zapewniają wsparcie merytoryczne w zakresie testów kwalifikujących. Wśród partnerów programu DXC Dandelion w Polsce jest m.in. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Fundacja Alpha.

„Inicjatywy takie jak Dandelion są niezmiernie ważne i potrzebne. Cieszę się, że rynek dostrzega wyjątkowy potencjał drzemiący w osobach z diagnozą autyzmu, ADHD czy dysleksji i tworzy dla nich przyjazne miejsca pracy. Mam nadzieję, że taki rodzaj wsparcia zawodowego osób z neuroróżnorodnością będzie swego rodzaju inspiracją dla całego biznesu – podsumowuje dr hab. Anna Prokopiak z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, prezes zarządu Fundacji Alpha.

Program DXC Dandelion został doceniony przez organizacje branżowe na całym świecie, zdobywając 17 międzynarodowych nagród za wkład w rozwój inicjatyw korzystnych społecznie.

Więcej informacji na temat Programu Dandelion, w tym film z uczestnikami poprzednich edycji projektu tutaj.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.