Komunikaty PR

Dystrybucja ICT jest kobietą

2023-03-11  |  14:00
Biuro prasowe

- Według danych firmy doradczej McKinsey & Company, kobiety zajmują tylko 22% ról technicznych
w europejskich firmach. Do tego jedynie 23% kobiet, które ukończyły kierunki z obszaru STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), pracuje w swoim zawodzie na technicznych stanowiskach.

 

- Największy ich odsetek, czyli 46%, znajduje zatrudnienia w rolach dotyczących projektowania
i zarządzania produktem. Z kolei 30% obsadza stanowiska związane z inżynierią danych, rozwojem
i analityką. Role obliczeniowe i operacyjne to kolejne 15%. Najniższy odsetek Pań w branży, bo tylko 8%, znajduje zatrudnienie na stanowiskach DevOps oraz dotyczących rozwiązań chmurowych.

 

- Choć trudno doszukać się globalnych i lokalnych danych dotyczących zatrudnienia kobiet
w dystrybucji ICT, sytuacja w tym sektorze wydaje się znacznie lepsza. Przykładem firmy wcielającej
w życie ideę „Girl Power” i walczącej ze stereotypami jest choćby KOMSA Polska. Kobiety stanowią
u dystrybutora ok. 53% wszystkich pracowników i zajmują 8 stanowisk managerskich.

 

Jako główne przyczyny dysproporcji płci (tzw. gender gap) w branży IT/ICT wskazuje się najczęściej kwestie kulturowe. Są to m.in. powielane z pokolenia na pokolenie stereotypy dotyczące ról kobiet (brak predyspozycji do kwestii technicznych). Mają one wpływ na wybory zawodowe kobiet czy nieobecność kobiecych, technicznych role models w mediach. Podejście to co prawda stopniowo się zmienia, jednak tempo jest nadal niewystarczające.

Tym bardziej, jeśli wziąć pod uwagę zjawisko niedoboru talentów technicznych. Według prognoz McKinsey & Company nasila się ono i luka ta do 2027 roku może zwiększyć się z 1,4 mln do 3,9 miliona profesjonalistów. Większy udział kobiet to szansa na jej zamknięcie. O tym, że można i warto postawić na kobiety, wiedzą już niektórzy dystrybutorzy ICT.

 

53% kobiet w zespole? W KOMSA Polska to się dzieje

Chief Financial Officer. Chief Accountant. Head of Logistics. Department Manager. Supervisor Business Support. Supervisor Customer Service. To między innymi na tych managerskich stanowiskach w KOMSA Polska zatrudnione są kobiety. Z jakimi wyzwaniami mierzą się na co dzień? Dlaczego chcą pracować w obszarze nowoczesnych technologii? Czy są traktowane po partnersku przez mężczyzn z branży? Czy zauważają rosnącą rolę kobiet w sektorze dystrybucji i e-commerce? Opiniami i spostrzeżeniami na ten temat podzieliły się Patrycja Marchlewska, Department Manager – Reseller Account Management, oraz Katarzyna Wyszyńska, Supervisor Customer Service, z KOMSA Polska.

 

– Na tle moich 15 lat pracy zauważam, że rola kobiet w branży IT wciąż rośnie i jest to zdecydowanie pozytywne zjawisko. Oczekiwania rynku stale rosną w zakresie obsługi klienta, doradztwa, umiejętności łączenia zadań oraz odpowiedzialności przy powierzonych projektach. Często to właśnie kobiety wnoszą wartość dodaną do współpracy z Partnerami handlowymi dzięki tzw. umiejętnościom miękkim.

Samo podejście do kobiet w sektorze ICT zależy od wielu czynników. Od osób które zarządzają danym obszarem
w firmie, nastawienia klienta czy współpracowników. W naszej firmie działamy z kolegami po partnersku, chcemy razem działać i tworzyć coś dobrego. Moim zdaniem Panowie doceniają w nas nie tylko odwagę do pracy w branży IT, ale też większą otwartość na nowe zadania i chęć udzielenia wsparcia, kiedy jest to wymagane. Natomiast my, kobiety, doceniamy w Panach to, że są otwarci na nasze pomysły i czasem potrafią szybciej wskazać skuteczną drogę do osiągniecia celu. – mówi Patrycja Marchlewska,
Department Manager – Reseller Account Management.

Managerka ma także wskazówkę dla każdej kobiety zainteresowanej rozwojem zawodowym w branży technologicznej. – Warto zrobić ten pierwszy krok w kierunku znalezienia pracy w IT i być cierpliwą. Z czasem możliwości same pokażą, który obszar jest dla Ciebie interesujący. W przypadku stanowisk liderskich związanych z handlem B2B, jak moje, warto nastawić się na multitaskowość i bycie łącznikiem pomiędzy działami. Dwie kluczowe umiejętności, które polecam rozwijać, to priorytetyzacja zadań i zarządzanie czasem.

 

Katarzyna Wyszyńska, Supervisor Customer Service, odpowiadająca w KOMSA Polska za e-commerce, wskazuje z kolei na czynniki mogące zachęcić ambitne kobiety do branży ICT: – Ostatnie lata sprawiły, że rynek pracy uległ znacznym zmianom. IT daje mi wiele możliwości rozwoju i wspaniale jest być częścią jednej z najbardziej rozwijających się branż. Różnorodność i dynamika, jaką stwarzają nowoczesne technologie, nie pozwalają dopuścić do siebie myśli, że mogłabym się kiedykolwiek nudzić. Myślenie strategiczne, planowanie i kontrolowanie procesów to nieodłączny element każdego dnia. Wyzwania pojawiają się znienacka, szczególnie kiedy prowadzę kilka projektów, a trzeba być w centrum każdego z nich.

Jaką radę dla kobiet zainteresowanych pracą w e-commerce ma Katarzyna Wyszyńska? – Przede wszystkim trzeba odnaleźć w sobie zainteresowanie branżą, a także chcieć się stale rozwijać. E-commerce jest bardzo dynamiczny i zmienny, co wymaga ciągłego uzupełniania wiedzy. Wewnętrzna potrzeba rozwoju i chęć ciągłych poszukiwań rozwiązań ułatwią pracę w tym sektorze.

Jak pokazuje przykład KOMSA Polska, w branży związanej z nowoczesnymi technologiami jest miejsce dla kobiet. Może stanowić on dobrą inspiracją dla innych firm z branży ICT, aby jeszcze szerzej otworzyć przed Paniami swoje drzwi.

 

 

 

 

KOMSA Polska sp. z o.o. to jeden z liderów dystrybucji sprzętu ICT. Firma jest częścią niemieckiego koncernu KOMSA AG. Na polskim rynku działa od 1999 roku, czyli ponad 20 lat. Współpracuje z około 200 vendorami w całej Europie. Wśród nich są tak znane marki jak: Acer, Alcatel-Lucent, Asus, Garmin, Huawei, Jabra, Lenovo, MSI, Nokia, Samsung, Sony.

W portfolio KOMSA Polska znajduje się elektronika użytkowa dla rynku B2B, E-Commerce, Retail. Są to m.in. notebooki biznesowe oraz konsumenckie, tablety, smartfony, monitory i rozwiązania Digital Signage oraz pamięci, dyski, nawigacje, akcesoria gsm. W gamie dostępnych produktów znajdują się również urządzenia z dziedziny smart home, fitness i wearables.

Firma zapewnia swoim Partnerom biznesowym pełne wsparcie w zakresie oferowanych rozwiązań i produktów.
Od dedykowanego opiekuna handlowego, poprzez magazyny logistyczne, zabezpieczające stoki pod danego klienta, na atrakcyjnych warunkach kredytowania oraz szkoleniach produktowych skończywszy.

 

W strukturze KOMSA Polska znajduje się również Dział Sales Solutions. Na co dzień wspiera on klientów biznesowych w zakresie zaawansowanych projektów, koncentrując się na rozwiązaniach sieciowych LAN/WLAN i zunifikowanej komunikacji. Uzupełnieniem oferty działu jest sprzęt konferencyjny audio/video do pracy grupowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.