E-Health Hackathon – szansa na wygranie 20 000 zł i networking z liderami branży
Już tylko do 30 września można zarejestrować się na maraton programistyczny e-Health Hackathon. Podczas dwóch dni zmagań uczestnicy staną przed szansą zdobycia nagród o łącznej wysokości 45 000 zł. Udział w e-Health Hackathonie to także możliwość networkingu ze światowymi liderami branży life science i przedstawicielami wiodących instytucji zajmujących się innowacjami w zdrowiu w Polsce. Wydarzenie odbędzie się już 8-9 października w Warszawie. Kto może wziąć udział w maratonie programistycznym i na czym polega zadanie? Sprawdź i zarejestruj się – REJESTRACJA NA E-HEALTH HACKATHON.
Dla kogo?
Do udziału w maratonie programistycznym mogą zgłosić się 3-5 osobowe zespoły składające się m.in. ze studentów kierunków informatycznych czy przedstawicieli start up’ów. W celu zapewnienia uczestnikom równych szans organizatorzy zdecydowali o wyłączeniu z projektu średnich i dużych firm.
Co, jak i dlaczego programujemy?
Założeniem E-Health Hackathonu jest wyposażenie uczestników w niezbędne narzędzia do wcielenia w życie ich innowacyjnych pomysłów. Organizatorzy i Partnerzy zdecydowali się na taką formułę ze względu na cel inicjatywy. Mają nadzieję, że efektem e-Health Hackathonu będą rozwiązania przynoszące realną pomoc pacjentom kardiologicznym, którzy stanowią jedną z największych grup pacjentów w Polsce. Ich potrzeby niejednokrotnie wykraczają poza jakość leczenia i opieki, a dotyczą np. lepszego monitorowania, które zapobiegnie zawałowi czy poprawie komunikacji z lekarzem, co stanowi wyzwanie szczególnie dla pacjentów z mniejszych miejscowości, oddalonych od ośrodka, w którym są leczeni. Szczegółowe wyzwanie uczestnicy poznają jednak dopiero podczas wydarzenia.
W celu przybliżenia szansy na poprawę sytuacji pacjentów uczestnicy będą mogli m.in. czerpać z wiedzy i doświadczenia wieloletnich praktyków branży IT oraz zdrowie. Otrzymają także dostęp do wysokojakościowych danych przygotowanych przez Organizatorów i Partnerów wydarzenia. Obecnie rola danych we wsparciu pacjentów, lekarzy, jak i całych systemów zdrowia jest nieoceniona. Eksperci obu branż wielokrotnie podkreślają, że w danych i umiejętności ich analizy i wyciągania z nich wniosków, leży potencjał wypracowania rozwiązań na zdrowotne kryzysy w przyszłości.
Co można zyskać?
Dla trzech zwycięskich zespołów, które przygotują działający, interaktywny prototyp, przewidziano nagrody pieniężne o łącznej puli 45 000 zł ufundowane przez Organizatorów – Janssen Polska i Roche Polska. Nagroda główna wynosi 20 000 zł, II nagroda – 15 000 zł, III – 10 000 zł.
Udział w e-Health Hackathonie stwarza także okazję do nawiązania kontaktów z przedstawicielami branży innowacji medycznej oraz administracji publicznej. – Wierzymy, że inicjatywy, takie jak e-Health Hackathon mogą stanowić trampolinę dla młodych innowatorów i start up’ów. Dzięki współtworzeniu projektu z Warsaw Health Innovation Hub (WHIH) i Federacją Przedsiębiorców Polskich, udział w maratonie to także szansa na nawiązanie relacji z liderami branży life science – zarówno po stronie biznesu, jak i administracji publicznej. Mamy nadzieję, że rozwiązania zaproponowane podczas e-Health Hackathonu przyniosą jego uczestnikom satysfakcję i perspektywę zaistnienia na dynamicznym rynku innowacji medycznych, których jedną z dziedzin stanowiących przyszłość jest analiza danych i umiejętność wyciągania z nich wniosków oraz przekładania na praktyczne rozwiązania – mówi Marek Wleklik z Federacji Przedsiębiorców Polskich. Zwycięski projekt, oprócz nagrody pieniężnej otrzyma możliwość prezentacji wypracowanego rozwiązania przed Radą WHIH oraz Grupą ds. Interesu Publicznego WHIH, w skład której wchodzą przedstawiciele administracji publicznej.
Fundacja Tech To The Rescue wesprze ponad 100 organizacji
Forum Sektora Kosmicznego 2024 już w czerwcu
Szpitale i przychodnie chronią zdrowie, ale nie chronią PESEL-i pacjentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.