Komunikaty PR

Ekonomia aplikacji stymuluje transformację cyfrową

2020-03-13  |  01:00
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Raport F5 Networks State of Application Services 2020

Jak wynika z nowego badania F5 Networks, rozwijająca się ekonomia aplikacji w bezprecedensowy sposób stymuluje transformację cyfrową w regionie EMEA[1]. Najnowsze wydanie publikowanego od sześciu lat raportu State of Application Services (SOAS) ujawnia, że 91% ankietowanych organizacji w regionie EMEA posiada szczegółowe plany realizacji transformacji cyfrowej. Są one tym samym najbardziej konsekwentne w planowaniu transformacji cyfrowej. Dla porównania w USA jest ich 84%, a w regionie APCJ (Azji i Pacyfiku, Chin i Japonii) – 82%.

Głównym powodem, dla którego organizacje z regionu EMEA decydują się na transformację cyfrową, jest zwiększenie tempa wprowadzania nowych produktów lub usług (61% odpowiedzi). Kolejnym jest lepsze reagowanie i dostosowywanie się do zachowań nowych klientów (40%) oraz rosnąca konkurencja (33%). Cyfrowa transformacja to wyjątkowa okazja, by zmienić tradycyjnie pojmowany biznes – mówi Lori MacVittie, Principal Technical Evangelist w biurze CTO firmy F5 Networks. Co istotne, transformacja cyfrowa napędza wzrost portfolio aplikacji i zmienia sposób, w jaki są one projektowane, dostarczane, integrowane, a ostatecznie także konsumowane. Przynosi również zmiany w tym, jak są zabezpieczane, skalowane oraz wykorzystywane – dodaje.

Obecnie najbardziej pożądanymi korzyściami z transformacji cyfrowej są optymalizacja IT (64%) i optymalizacja procesów biznesowych (55%). Najnowsze wyniki są zgodne z rezultatami badań z poprzednich lat. Pokazują, jak działy IT dokonują oceny struktur, procesów i przepływów pracy w dochodzeniu do kolejnej fazy transformacji. Wśród innych ważnych celów transformacji cyfrowej są: zwiększenie wydajności pracowników (47%), uzyskanie przewagi konkurencyjnej (45%) oraz wejście na nowe rynki (43%).

Dalej w transformację cyfrową

Jak wynika z raportu SOAS, organizacje zaczynają wkraczać w drugą fazę transformacji cyfrowej, która charakteryzuje się wzrostem liczby aplikacji i rozwojem automatyzacji. Ostatecznie to aplikacje są motorem napędzającym globalną gospodarkę – tłumaczy Lori MacVittie. Wszystkie firmy – niezależnie od branży – koncentrują się na aplikacjach w celu szybszego działania, zwiększania wydajności oraz zapewniania doskonalszej obsługi klienta i pracownika, zgodnie z wymaganiami rynku.

Potwierdza to raport SOAS, który wykazał, że 66% ankietowanych organizacji z obszaru EMEA polega na aplikacjach w prowadzeniu działalności gospodarczej – to najwyższy poziom spośród wszystkich regionów na świecie. Prawie co trzeci respondent (32%) uważa, że aplikacje zapewniają strategiczną przewagę konkurencyjną.

Wyniki raportu pokazują, jak duży wpływ w ubiegłym roku miała transformacja cyfrowa na podejmowanie decyzji w oparciu o aplikacje.

Co do tego, że transformacja cyfrowa wpływa na automatyzację i orkiestrację, jest przekonanych 57% badanych. Z kolei dla 51% respondentów jest inspiracją do odkrywania nowych architektur aplikacyjnych, takich jak kontenery i mikrousługi. 38% stwierdziło, że transformacja zmienia sposób tworzenia aplikacji, a 33% uważa, że spowodowała migrację większej liczby aplikacji do chmury publicznej. Ponadto, 31% badanych dokonuje refaktoryzacji starszych aplikacji w nowoczesnych środowiskach, a 26% dąży do wykorzystania technologii open source tam, gdzie jest to możliwe. Gdy działania w ramach cyfrowego biznesu dojrzewają, organizacje chcą łączyć usługi cyfrowe z wcześniej niepowiązanych branż i segmentów. Budują w ten sposób nowe ekosystemy w celu tworzenia wartości – wyjaśnia Lori MacVittie.

W rezultacie liczba wywołań API (Application Programming Interface) gwałtownie rośnie. Obecnie 29% organizacji w regionie EMEA zgłasza ponad milion wywołań API miesięcznie.

Według raportu SOAS w optymalizowaniu celów transformacji cyfrowej ważne jest skoncentrowanie się na usługach aplikacyjnych wymaganych do zabezpieczenia, skalowania i digitalizacji procesów informatycznych i biznesowych. Automatyzacja i orkiestracja mają w tym kontekście kluczowe znaczenie.

Podczas drugiej fazy transformacji cyfrowej kluczowe staje się instrumentowanie usług aplikacyjnych i wprowadzanie telemetrii w celu uzyskania ujednoliconego wglądu i kontroli egzekwowania polityk. Później, w trzeciej fazie, telemetria z usług aplikacyjnych może być badana za pomocą opartych na chmurze narzędzi analitycznych. W ten sposób otrzyma się przydatne informacje operacyjne i biznesowe (umożliwiające przewidywanie pojemności, zapobieganie stratom i zapewnianie zróżnicowanych doświadczeń klientów). Obserwujemy, jak organizacje z regionu EMEA wychodzą poza pierwszą fazę transformacji cyfrowej, polegającą na automatyzacji procesów biznesowych, skalując swój cyfrowy ślad przy użyciu chmury, automatyzacji i kontenerów - dodaje Lori MacVittie. Tworzone są nowe ekosystemy, a wolumen wywołań API gwałtownie rośnie. Tych, którzy będą w stanie wykorzystywać i reagować na dane pochodzące z aplikacji i API, czeka nagroda w postaci znaczącej wartości biznesowej.

 


[1] Raport powstał na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród niemal 2600 respondentów na całym świecie (525 w regionie EMEA), zajmujących rozmaite stanowiska w firmach o zróżnicowanej wielkości i z wielu branż. Uczestników pytano o wyzwania i szanse, jakie niesie za sobą trwający proces transformacji cyfrowej. Ich odpowiedzi tworzą wyjątkowy obraz trendów kształtujących środowisko aplikacji i pokazują, jak organizacje na całym świecie zmieniają się, chcąc sprostać stale rosnącym wymaganiom gospodarki cyfrowej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft Biuro prasowe
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą
IT i technologie TomTom i East View Geospatial łączą siły
2024-07-11 | 17:40

TomTom i East View Geospatial łączą siły

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, oraz East View Geospatial (EVG) ogłosili dziś współpracę w zakresie dostarczania globalnych danych mapowych dla
IT i technologie AUVIDIA, OBIECUJĄCY LIDER W DZIEDZINIE AI, WSPÓŁPRACUJE Z PANASONIC
2024-07-11 | 13:00

AUVIDIA, OBIECUJĄCY LIDER W DZIEDZINIE AI, WSPÓŁPRACUJE Z PANASONIC

Przenosząc produkcję swoich spersonalizowanych płytek nośnych AI do własnych zakładów, firma Auvidea potrzebowała zaufanego partnera, który mógłby dostarczyć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.