Ekspansja Surfshark: Firma otwiera biuro w Warszawie
Litewska firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem Surfshark otwiera dziś biuro
w Warszawie. W polskim biurze rozpoczyna pracę siedmiu pracowników, a do końca roku ich liczba powinna wzrosnąć do 30. Firma jest trzecim co do wielkości dostawcą VPN na świecie (i drugim w Polsce), a w kwietniu tego roku połączyła się z Nord Security, liderem w tej dziedzinie. Dzięki temu połączeniu, firmy stały się drugim jednorożcem Litwy.
Pracujemy na globalnym rynku i obsługujemy klientów w niemal wszystkich krajach świata, więc otwarcie biura w Polsce jest naturalnym krokiem w dalszym rozwoju firmy. Pomoże nam to przyciągnąć więcej talentów nie tylko z Polski, ale także z innych krajów. Dzięki polskim biurom gigantów technologicznych takich jak Netflix, Google czy Facebook, przebywa tu wielu specjalistów
z całego regionu – mówi Vytautas Kaziukonis, założyciel i CEO Surfshark.
Nowy oddział firmy został zlokalizowany w kompleksie biurowym Lumen Office w centrum Warszawy. Pracuje w nim obecnie 7 pierwszych specjalistów Surfshark. Większość z nich to inżynierowie systemowi oraz specjaliści od marketingu. Planuje się, że do końca roku liczba pracowników wzrośnie do 30. Biura firmy znajdują się w Wilnie, Kownie i Warszawie, a już zaczyna się rekrutacja pracowników w Berlinie. W sumie Surfshark zatrudnia obecnie blisko 300 osób.
Złoty wiek dla Polski
Zdaniem szefowej HR Surfshark, w Polsce widać boom na rynku pracy w IT – działy tworzą największe firmy technologiczne, ukraińskie start-upy aktywnie przenoszą tu swoją działalność, a talentów z innych europejskich krajów nie brakuje.
Po podjęciu decyzji o otwarciu biura w Warszawie i rozszerzeniu poszukiwań pracowników tutaj, staliśmy się częścią naprawdę silnego i dynamicznego ekosystemu biznesowego – mówi Goda Pakalnė. I dodaje: Polska jest znacznie większym rynkiem niż Litwa, a Warszawa jest miastem szczególnie kosmopolitycznym. Jest tu więc naprawdę wielu specjalistów z innych krajów i szersza gama talentów. Nasz warszawski zespół to ludzie nie tylko z Polski, ale także z Białorusi, Włoch
i Ukrainy.
Sukces Litwy
W światowym rankingu ekosystemów startupowych, opracowanym przez Startup Blink, Litwa zajęła
w tym roku 17. miejsce. Litwa i Wilno wyprzedzają w tym rankingu Polskę (33. miejsce) i Warszawę oraz mogą się już pochwalić dwoma jednorożcami.
Surfshark zwraca szczególną uwagę na niewielkie różnice kulturowe między Litwinami i Polakami, mając nadzieję nie tylko na udaną rekrutację, ale także na długotrwałą i owocną współpracę.
Jesteśmy spokrewnionymi narodami, więc tak naprawdę nie ma dużych różnic kulturowych. W Polsce informatycy częściej pracują jako freelancerzy, podczas gdy na Litwie powszechna jest praca w pełnym wymiarze godzin. Dlatego też, oprócz aktywnego zatrudniania, przywiązujemy obecnie dużą wagę do warunków zatrudnienia, tak aby były one jak najbardziej zbliżone na wszystkich rynkach, na których operujemy - mówi G. Pakalnė.
Rekrutacja do polskiego biura Surfshark wciąż trwa. Aktualnie poszukiwani są: PHP Developer, Senior Linux SysAdmin, Partnerships Manager, Senior Front-end Developer oraz Customer Retention Lead.
O Surfshark
Surfshark to globalna firma zajmująca się rozwiązaniami w zakresie ochrony prywatności założona na Litwie. Surfshark jest jednym z trzech najlepszych na świecie dostawców VPN i jednym z niewielu uznanych przez niezależnych ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa. W 2021 w konkursie Cybersecurity Excellence Awards Surfshark zdobył złoty medal i tytuł najbardziej innowacyjnej usługi cyberbezpieczeństwa roku. W 2022 Surfshark po połączeniu się z Nord Security, został drugim oficjalnym jednorożcem na Litwie.
Nowe możliwości Slack – agenci AI, lepsze wyszukiwanie czy szablony
Najlepsze narzędzie dla ery komputerów AI. Jak wybrać laptopa AI?
Znaczniki RFID w produkcji opakowań i etykiet - coś, co pokochają klienci
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.