Komunikaty PR

Ekspansja Surfshark: Firma otwiera biuro w Warszawie

2022-07-21  |  16:20
Biuro prasowe

Litewska firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem Surfshark otwiera dziś biuro
w Warszawie. W polskim biurze rozpoczyna pracę siedmiu pracowników, a do końca roku ich liczba powinna wzrosnąć do 30. Firma jest trzecim co do wielkości dostawcą VPN na świecie (i drugim w Polsce), a w kwietniu tego roku połączyła się z Nord Security, liderem w tej dziedzinie. Dzięki temu połączeniu, firmy stały się drugim jednorożcem Litwy.

 

Pracujemy na globalnym rynku i obsługujemy klientów w niemal wszystkich krajach świata, więc otwarcie biura w Polsce jest naturalnym krokiem w dalszym rozwoju firmy. Pomoże nam to przyciągnąć więcej talentów nie tylko z Polski, ale także z innych krajów. Dzięki polskim biurom gigantów technologicznych takich jak Netflix, Google czy Facebook, przebywa tu wielu specjalistów
z całego regionu
– mówi Vytautas Kaziukonis, założyciel i CEO Surfshark.

 

Nowy oddział firmy został zlokalizowany w kompleksie biurowym Lumen Office w centrum Warszawy. Pracuje w nim obecnie 7 pierwszych specjalistów Surfshark. Większość z nich to inżynierowie systemowi oraz specjaliści od marketingu. Planuje się, że do końca roku liczba pracowników wzrośnie do 30. Biura firmy znajdują się w Wilnie, Kownie i Warszawie, a już zaczyna się rekrutacja pracowników w Berlinie. W sumie Surfshark zatrudnia obecnie blisko 300 osób.

 

Złoty wiek dla Polski

 

Zdaniem szefowej HR Surfshark, w Polsce widać boom na rynku pracy w IT – działy tworzą największe firmy technologiczne, ukraińskie start-upy aktywnie przenoszą tu swoją działalność, a talentów z innych europejskich krajów nie brakuje.

 

Po podjęciu decyzji o otwarciu biura w Warszawie i rozszerzeniu poszukiwań pracowników tutaj, staliśmy się częścią naprawdę silnego i dynamicznego ekosystemu biznesowego – mówi Goda Pakalnė. I dodaje: Polska jest znacznie większym rynkiem niż Litwa, a Warszawa jest miastem szczególnie kosmopolitycznym. Jest tu więc naprawdę wielu specjalistów z innych krajów i szersza gama talentów. Nasz warszawski zespół to ludzie nie tylko z Polski, ale także z Białorusi, Włoch
i Ukrainy
.

 

Sukces Litwy

 

W światowym rankingu ekosystemów startupowych, opracowanym przez Startup Blink, Litwa zajęła
w tym roku 17. miejsce. Litwa i Wilno wyprzedzają w tym rankingu Polskę (33. miejsce) i Warszawę oraz mogą się już pochwalić dwoma jednorożcami.

 

Surfshark zwraca szczególną uwagę na niewielkie różnice kulturowe między Litwinami i Polakami, mając nadzieję nie tylko na udaną rekrutację, ale także na długotrwałą i owocną współpracę.

 

Jesteśmy spokrewnionymi narodami, więc tak naprawdę nie ma dużych różnic kulturowych. W Polsce  informatycy częściej pracują jako freelancerzy, podczas gdy na Litwie powszechna jest praca w pełnym wymiarze godzin. Dlatego też, oprócz aktywnego zatrudniania, przywiązujemy obecnie dużą wagę do warunków zatrudnienia, tak aby były one jak najbardziej zbliżone na wszystkich rynkach, na których operujemy - mówi G. Pakalnė.

 

Rekrutacja do polskiego biura Surfshark wciąż trwa. Aktualnie poszukiwani są: PHP Developer, Senior Linux SysAdmin, Partnerships Manager, Senior Front-end Developer oraz Customer Retention Lead.

 

O Surfshark

 

Surfshark to globalna firma zajmująca się rozwiązaniami w zakresie ochrony prywatności założona na Litwie. Surfshark jest jednym z trzech najlepszych na świecie dostawców VPN i jednym z niewielu uznanych przez niezależnych ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa. W 2021 w konkursie Cybersecurity Excellence Awards Surfshark zdobył złoty medal i tytuł najbardziej innowacyjnej usługi cyberbezpieczeństwa roku. W 2022 Surfshark po połączeniu się z Nord Security, został  drugim oficjalnym jednorożcem na Litwie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowe możliwości Slack – agenci AI, lepsze wyszukiwanie czy szablony Biuro prasowe
2024-09-18 | 09:58

Nowe możliwości Slack – agenci AI, lepsze wyszukiwanie czy szablony

Salesforce, podczas swojego dorocznego wydarzenia Dreamforce, pokazał serię innowacji w Slacku, które umożliwiają organizacjom połączenie zasobów firmy, jej danych, aplikacji i
IT i technologie Najlepsze narzędzie dla ery komputerów AI. Jak wybrać laptopa AI?
2024-09-17 | 09:00

Najlepsze narzędzie dla ery komputerów AI. Jak wybrać laptopa AI?

Ten rok upływa nam pod znakiem sztucznej inteligencji (AI), która staje się integralną częścią naszego codziennego życia, zarówno prywatnego, jak i zawodowego, gdzie jej
IT i technologie Znaczniki RFID w produkcji opakowań i etykiet - coś, co pokochają klienci
2024-09-17 | 08:51

Znaczniki RFID w produkcji opakowań i etykiet - coś, co pokochają klienci

Technologia produkcji opakowań musi nieustająco nadążać za zmieniającymi się potrzebami klientów. Nowe materiały, kształty czy bardzo spersonalizowane potrzeby to codzienność

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Media i PR

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

DlaWas.info

Nauka

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.