Ekspansja Surfshark: Firma otwiera biuro w Warszawie
Litewska firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem Surfshark otwiera dziś biuro
w Warszawie. W polskim biurze rozpoczyna pracę siedmiu pracowników, a do końca roku ich liczba powinna wzrosnąć do 30. Firma jest trzecim co do wielkości dostawcą VPN na świecie (i drugim w Polsce), a w kwietniu tego roku połączyła się z Nord Security, liderem w tej dziedzinie. Dzięki temu połączeniu, firmy stały się drugim jednorożcem Litwy.
Pracujemy na globalnym rynku i obsługujemy klientów w niemal wszystkich krajach świata, więc otwarcie biura w Polsce jest naturalnym krokiem w dalszym rozwoju firmy. Pomoże nam to przyciągnąć więcej talentów nie tylko z Polski, ale także z innych krajów. Dzięki polskim biurom gigantów technologicznych takich jak Netflix, Google czy Facebook, przebywa tu wielu specjalistów
z całego regionu – mówi Vytautas Kaziukonis, założyciel i CEO Surfshark.
Nowy oddział firmy został zlokalizowany w kompleksie biurowym Lumen Office w centrum Warszawy. Pracuje w nim obecnie 7 pierwszych specjalistów Surfshark. Większość z nich to inżynierowie systemowi oraz specjaliści od marketingu. Planuje się, że do końca roku liczba pracowników wzrośnie do 30. Biura firmy znajdują się w Wilnie, Kownie i Warszawie, a już zaczyna się rekrutacja pracowników w Berlinie. W sumie Surfshark zatrudnia obecnie blisko 300 osób.
Złoty wiek dla Polski
Zdaniem szefowej HR Surfshark, w Polsce widać boom na rynku pracy w IT – działy tworzą największe firmy technologiczne, ukraińskie start-upy aktywnie przenoszą tu swoją działalność, a talentów z innych europejskich krajów nie brakuje.
Po podjęciu decyzji o otwarciu biura w Warszawie i rozszerzeniu poszukiwań pracowników tutaj, staliśmy się częścią naprawdę silnego i dynamicznego ekosystemu biznesowego – mówi Goda Pakalnė. I dodaje: Polska jest znacznie większym rynkiem niż Litwa, a Warszawa jest miastem szczególnie kosmopolitycznym. Jest tu więc naprawdę wielu specjalistów z innych krajów i szersza gama talentów. Nasz warszawski zespół to ludzie nie tylko z Polski, ale także z Białorusi, Włoch
i Ukrainy.
Sukces Litwy
W światowym rankingu ekosystemów startupowych, opracowanym przez Startup Blink, Litwa zajęła
w tym roku 17. miejsce. Litwa i Wilno wyprzedzają w tym rankingu Polskę (33. miejsce) i Warszawę oraz mogą się już pochwalić dwoma jednorożcami.
Surfshark zwraca szczególną uwagę na niewielkie różnice kulturowe między Litwinami i Polakami, mając nadzieję nie tylko na udaną rekrutację, ale także na długotrwałą i owocną współpracę.
Jesteśmy spokrewnionymi narodami, więc tak naprawdę nie ma dużych różnic kulturowych. W Polsce informatycy częściej pracują jako freelancerzy, podczas gdy na Litwie powszechna jest praca w pełnym wymiarze godzin. Dlatego też, oprócz aktywnego zatrudniania, przywiązujemy obecnie dużą wagę do warunków zatrudnienia, tak aby były one jak najbardziej zbliżone na wszystkich rynkach, na których operujemy - mówi G. Pakalnė.
Rekrutacja do polskiego biura Surfshark wciąż trwa. Aktualnie poszukiwani są: PHP Developer, Senior Linux SysAdmin, Partnerships Manager, Senior Front-end Developer oraz Customer Retention Lead.
O Surfshark
Surfshark to globalna firma zajmująca się rozwiązaniami w zakresie ochrony prywatności założona na Litwie. Surfshark jest jednym z trzech najlepszych na świecie dostawców VPN i jednym z niewielu uznanych przez niezależnych ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa. W 2021 w konkursie Cybersecurity Excellence Awards Surfshark zdobył złoty medal i tytuł najbardziej innowacyjnej usługi cyberbezpieczeństwa roku. W 2022 Surfshark po połączeniu się z Nord Security, został drugim oficjalnym jednorożcem na Litwie.
tesa na IX Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack
Drukarka może być bardziej SMART niż myślisz
Konsumenci zaczynają flirtować z botami w contact center
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.
Infrastruktura
Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.
Prawo
Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem
W Polsce zawiązało się już i rozpoczyna działalność kilkanaście społecznych agencji najmu, kolejnych kilkanaście jest w trakcie powstawania. To niewiele jak na niemal 2,5 tys. gmin w kraju, jednak eksperci widzą w tym rozwiązaniu duży potencjał. Jak podkreślają, może to być szansa zwłaszcza dla miast średniej wielkości, by walczyć ze zjawiskiem wyludniania. Społeczne agencje najmu we współpracy z gminami pośredniczą w wynajmie mieszkań – gminnych bądź należących do prywatnych właścicieli – osobom, których zarobki nie pozwalają na rynkowy najem, ale nie kwalifikują ich też do otrzymania mieszkania socjalnego.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.