Eksperci doceniają skuteczność digitalowej strategii DHL

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Logistyka to krwioobieg biznesu i jeden z najważniejszych partnerów rewolucji cyfrowej, widocznej przede wszystkim w branży e-commerce. Specyfika branży logistycznej to wysoka innowacyjność, dynamika procesów i koncentracja na potrzebach klienta. By im sprostać, niezbędna jest odpowiednia strategia, oparta na rozwiązaniach cyfrowych. Działalność DHL Parcel jest doceniana w różnych obszarach, czego potwierdzeniem są nagrody i wyróżnienia, którymi firma jest honorowana. W ostatnim czasie jury konkursów i plebiscytów: Digital Excellence Awards, Operator Logistyczny oraz Symbol 2022 doceniło działania firmy w obszarze ESG, e-commerce oraz innowacyjnych rozwiązań w zakresie digitalizacji.
- Digitalizacja, e-commerce i zrównoważony rozwój to istotne elementy naszej strategii. Ich wspólnym mianownikiem jest jakość, efektywność i satysfakcja naszych klientów. Klienci coraz chętniej kupują on-line, a przedsiębiorcy, sprzedający w sieci, rozwijają swoje biznesy, prowadząc ekspansję na rynki zagraniczne. Wciąż rosnąca branża e-commerce potrzebuje nowoczesnych i doskonale działających rozwiązań. DHL Parcel jest ekspertem w tej dziedzinie. Z powodzeniem wykorzystujemy naszą wiedzę i doświadczenie. Świat e-handlu wiąże się z digitalizacją na każdym etapie procesu. Dlatego stawiamy na cyfrowe rozwiązania dla naszych klientów. Integracja technologii w procesach i usługach DHL pozwala nam skutecznie odpowiadać na potrzeby klientów oraz wspierać efektywność operacyjną i kosztową. Rozwiązania takie jak: wygodne zwroty, sieć OOH złożona z punktów POP i automatów POP BOX, platforma do nadawania paczek paczking.pl, usługa „Przekieruj”, służąca zarządzaniu przesyłką, system powiadomień oraz trak&trace, godzinowe przedziały doręczeń i wiele innych, to przykłady projektów, działań i usprawnień, które rozwijają nasz biznes. Jesteśmy jednak świadomi, że rozwój musi iść w parze z odpowiedzialnością – za pracowników, klientów, otoczenie biznesowe. Dlatego, w naszej strategii bardzo ważną rolę odgrywa ESG i inwestycje z tym związane obejmujące m.in. wprowadzanie i efektywne wykorzystywanie inteligentnych systemów sortujących oszczędzających energię elektryczną, rozwój zielonej floty, czy działania związane z paper & labelless solution. Wyróżnienie w kategorii Najlepszy dostawca usług logistycznych dla e-commerce, Symbol Zrównoważonego Rozwoju, czy Digital Excellence of the Year dowodzą, że nasze działania zostają dostrzeżone i docenione przez środowisko biznesowe i ekspertów. Nagrody w tak prestiżowych konkursach i plebiscytach to dla nas wyróżnienie i impuls do dalszej pracy. Najwyższą jakość buduje się każdego dnia, a przyszłość naszego biznesu zaczyna się dzisiaj – komentuje Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel.
Digitalizacja przepływu gotówki
Projekt DHL Parcel „Digital cash” zdobył nagrodę i tytuł Digital Excellence of the Year w kategorii Operational Efficiency, w konkursie organizowanym przez Digital Excellence i Cionet.
Celem nagrodzonego projektu było stworzenie rozwiązania w 100% digitalizującego przepływ gotówki, likwidację fizycznych kas i pełną transparentność stanu gotówki. W projekt zaangażowanych zostało 5000 kurierów, którzy procesują blisko 7 miliardów zł w ciągu roku.
Digital Excellence to konkurs, który promuje liderów cyfrowych przemian, a najlepsze projekty są wybierane i analizowane przez ponad dwudziestu CEO i członków zarządów wiodących firm działających na polskim rynku .
Usługi logistyczne dla e-commerce
DHL Parcel został wyróżniony również w kategorii Najlepszy Dostawca Usług Logistycznych
w e-commerce w programie badawczym „Operator Logistyczny 2022” za rozwiązania dla
e-commerce, kompleksowość oferty, jakość i obsługę klienta.
Operator Logistyczny Roku to prestiżowe, niezależne badanie satysfakcji klientów firm z branży TSL, które dostarcza obiektywnych informacji o zakresie i jakości usług logistycznych oferowanych na rynku. Badanie od kilkunastu lat prowadzi Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics. Ocenie poddawanych jest wiele elementów m.in. potencjał konkurencyjny firmy, kompleksowość usług logistycznych, standard obsługi oraz pozycja lidera rynku w ocenie kluczowych klientów.
Odpowiedzialny biznes
Za działalność w obszarze ochrony środowiska i troski o zrównoważony rozwój DHL Parcel otrzymał tytuł Symbol Zrównoważonego Rozwoju 2022. Nagroda przyznawana jest w programie Monitora Biznesu i Monitora Rynkowego od 2011 roku. To wyróżnienie, które otrzymują firmy i instytucje godne naśladowania, wyróżniające się innowacyjnym podejściem do kwestii związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, świadczące usługi na najwyższym poziomie oraz dbające o środowisko i dobro mieszkańców swojego regionu.
Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.