Emplocity: wznowienie wypłaty środków z NCBiR
Emplocity S.A., notowana na NewConnect, zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, poinformowała o wznowieniu wypłat transz dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) w ramach programu „Szybka ścieżka Innowacje cyfrowe”. Jednocześnie Spółce udało się zwiększyć poziom zaliczki kolejnych transz. W lutym br. Emplocity podpisało umowę z NCBiR na dofinansowanie projektu kwotą 4,15 mln zł. Dofinansowanie zostało przyznane na opracowanie i wdrożenie zautomatyzowanego systemu Wirtualnego Asystenta wspierającego pracowników liniowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych.
- Mamy świetną wiadomość. Środki w ramach naszego innowacyjnego projektu zostały odblokowane. W ramach decyzji NCBiR ustaliliśmy zwiększenie limitów zaliczek kolejnych transz projektu. Jest to kluczowe z punktu widzenia realizacji projektu. Do tej pory poszczególne działania w ramach realizacji projektu oraz rozwoju Wirtualnego Asystenta musieliśmy finansować tylko z własnych środków. Teraz prace ruszą pełną parą, a ogólna sytuacja finansowa Emplocity będzie pewniejsza. – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.
W lutym br. Emplocity podpisało umowę z NCBiR na dofinansowanie projektu kwotą 4,15 mln zł. Dofinansowanie zostało przyznane na opracowanie i wdrożenie zautomatyzowanego systemu Wirtualnego Asystenta wspierającego pracowników liniowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Projekt jest realizowany w ramach konkursu „Szybka ścieżka Innowacje cyfrowe”. W pierwszych miesiącach bieżącego roku (w ramach I transzy wypłaty grantu) Emplocity miało otrzymać w ok. 25% wartości dofinansowania, co stanowiło 1 038 tys. zł.
W związku z kontrolą MFiPR oraz NIK w NCBiR podjęto decyzję o tymczasowym wstrzymaniu wypłaty wszelkich grantów, również tych, które otrzymały pozytywną rekomendację oraz podpisały umowy z instytucją finansującą.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.