Komunikaty PR

Emplocity z sektora sztucznej inteligencji zwiększa roczne przychody o 58 proc.

2023-02-15  |  11:00

Emplocity S.A., notowana na NewConnect, zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, w całym 2022 r. miała 3,97 mln zł przychodów ze sprzedaży, to o 1,46 mln zł więcej niż w 2021 r. (wzrost o 58% rdr.). W samym czwartym kwartale ubiegłego roku technologiczna Spółka wypracowała 1,07 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 42% rdr.). Spółka zaraportowała 700 tys. zł EBITDA (wzrost o 183% rdr.) i zachowała rentowność netto. Emplocity zapowiada mocne wejście z ofertą rozwiązań z zakresu konwersacyjnej sztucznej inteligencji dla firm z sektora produkcyjnego.

- Wyniki oceniam dobrze mimo przesunięcia niektórych projektów.  – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity SA – Rośniemy przede wszystkim dzięki realizacji głównego filaru naszej strategii, czyli tworzeniu inteligentnego osobistego asystenta pracownika jako nowego standardu miejsca pracy przyszłości. Koncepcja rozwiązania automatyzującego komunikację wewnętrzną w firmach została świetnie przyjęta przez klientów i pozytywnie zweryfikowana przez ekspertów, dlatego skupiamy się teraz na realizowaniu kontraktów i pozyskiwaniu nowych, przede wszystkim w obszarze przedsiębiorstw produkcyjnych. To dobry czas dla konwersacyjnej sztucznej inteligencji, która jest technologicznym fundamentem Emplocity. – dodaje Krzysztof Sobczak.

W 2022 r. EBITDA Spółki wyniosła 700 tys. zł względem 247 tys. zł uzyskanych na koniec grudnia 2021 roku (wzrost o 183%). Na koniec 2022 r. spółka osiągnęła dodatni wynik finansowy netto na poziomie 12 tys. zł. Z kolei w 2021 r. miała 400 tys. zł straty netto.

W czwartym kwartale ubiegłego roku Emplocity podpisało umowę z Politechniką Śląską na stworzenie Chatbota Q&A, przeznaczonego dla studentów i pracowników uczelni. Konwersacyjne rozwiązanie od Spółki zapewni natychmiastowy i nieprzerwany dostęp (24/7) do informacji i zagadnień dla wszystkich użytkowników, w tym osób niedowidzących. Natomiast w grudniu 2022 roku Spółka podpisała umowę z Instytutem Badań Edukacyjnych na wykonanie aplikacji webowej "NIWUS" wspierającej opisywanie kwalifikacji oraz przypisywanie poziomu Polskiego Rejestru Kwalifikacji z wykorzystaniem modeli AI. Narzędzie będzie wsparciem uczestników systemu i będzie kierowane do różnych grup użytkowników Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.

Dotacja z NCBiR oraz rozwiązania dla przedsiębiorstw produkcyjnych

Pod koniec minionego roku Emplocity otrzymało od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) pozytywną ocenę wniosku na dofinansowanie projektu kwotą 4,15 mln zł. Grant został przyznany na opracowanie i wdrożenie zautomatyzowanego systemu Wirtualnego Asystenta wspierającego pracowników liniowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Dofinansowanie zostało przyznane w ramach konkursu „Szybka ścieżka Innowacje cyfrowe”. Obecnie Spółka oczekuje na podpisanie umowy dofinansowania.

- Otrzymaliśmy grant na stworzenie zintegrowanego i zautomatyzowanego systemu asysty pracowników produkcyjnych,  który udzieli odpowiedzi na pytania zadane nie tylko tekstem lecz również obrazem, tzw. Visual Question Answering (VQA). Co więcej rozwiązanie będzie wspierać pracowników w zachowaniu higieny psychofizycznej podczas wykonywania codziennych obowiązków.  To rewolucyjne rozwiązanie tworzymy w oparciu o automatyczną analizę nieustrukturyzowanych danych z wykorzystaniem algorytmów głębokich sieci neuronowych w architekturze modeli transformatorów, szczególnie efektywnej w obszarach przetwarzania języka naturalnego (NLP) i komputerowego rozpoznawania obrazu (Computer Vision). – podkreśla Arkadiusz Talun, CTO oraz współzałożyciel Emplocity SA.

Rewolucyjne rozwiązanie będzie wykorzystywało algorytmy sztucznej inteligencji (AI) w architekturze transformer, co pozwoli znacząco usprawnić pracę organizacji i ograniczyć koszty.

W całym 2022 r. Spółka miała zaewidencjonowanych 1,1 mln zł przychodów z tytułu dotacji. Rok wcześniej  przychody te wyniosły 2,6 mln zł.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.