Emplocity z sektora sztucznej inteligencji zwiększa roczne przychody o 58 proc.
Emplocity S.A., notowana na NewConnect, zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, w całym 2022 r. miała 3,97 mln zł przychodów ze sprzedaży, to o 1,46 mln zł więcej niż w 2021 r. (wzrost o 58% rdr.). W samym czwartym kwartale ubiegłego roku technologiczna Spółka wypracowała 1,07 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 42% rdr.). Spółka zaraportowała 700 tys. zł EBITDA (wzrost o 183% rdr.) i zachowała rentowność netto. Emplocity zapowiada mocne wejście z ofertą rozwiązań z zakresu konwersacyjnej sztucznej inteligencji dla firm z sektora produkcyjnego.
- Wyniki oceniam dobrze mimo przesunięcia niektórych projektów. – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity SA – Rośniemy przede wszystkim dzięki realizacji głównego filaru naszej strategii, czyli tworzeniu inteligentnego osobistego asystenta pracownika jako nowego standardu miejsca pracy przyszłości. Koncepcja rozwiązania automatyzującego komunikację wewnętrzną w firmach została świetnie przyjęta przez klientów i pozytywnie zweryfikowana przez ekspertów, dlatego skupiamy się teraz na realizowaniu kontraktów i pozyskiwaniu nowych, przede wszystkim w obszarze przedsiębiorstw produkcyjnych. To dobry czas dla konwersacyjnej sztucznej inteligencji, która jest technologicznym fundamentem Emplocity. – dodaje Krzysztof Sobczak.
W 2022 r. EBITDA Spółki wyniosła 700 tys. zł względem 247 tys. zł uzyskanych na koniec grudnia 2021 roku (wzrost o 183%). Na koniec 2022 r. spółka osiągnęła dodatni wynik finansowy netto na poziomie 12 tys. zł. Z kolei w 2021 r. miała 400 tys. zł straty netto.
W czwartym kwartale ubiegłego roku Emplocity podpisało umowę z Politechniką Śląską na stworzenie Chatbota Q&A, przeznaczonego dla studentów i pracowników uczelni. Konwersacyjne rozwiązanie od Spółki zapewni natychmiastowy i nieprzerwany dostęp (24/7) do informacji i zagadnień dla wszystkich użytkowników, w tym osób niedowidzących. Natomiast w grudniu 2022 roku Spółka podpisała umowę z Instytutem Badań Edukacyjnych na wykonanie aplikacji webowej "NIWUS" wspierającej opisywanie kwalifikacji oraz przypisywanie poziomu Polskiego Rejestru Kwalifikacji z wykorzystaniem modeli AI. Narzędzie będzie wsparciem uczestników systemu i będzie kierowane do różnych grup użytkowników Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.
Dotacja z NCBiR oraz rozwiązania dla przedsiębiorstw produkcyjnych
Pod koniec minionego roku Emplocity otrzymało od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) pozytywną ocenę wniosku na dofinansowanie projektu kwotą 4,15 mln zł. Grant został przyznany na opracowanie i wdrożenie zautomatyzowanego systemu Wirtualnego Asystenta wspierającego pracowników liniowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Dofinansowanie zostało przyznane w ramach konkursu „Szybka ścieżka Innowacje cyfrowe”. Obecnie Spółka oczekuje na podpisanie umowy dofinansowania.
- Otrzymaliśmy grant na stworzenie zintegrowanego i zautomatyzowanego systemu asysty pracowników produkcyjnych, który udzieli odpowiedzi na pytania zadane nie tylko tekstem lecz również obrazem, tzw. Visual Question Answering (VQA). Co więcej rozwiązanie będzie wspierać pracowników w zachowaniu higieny psychofizycznej podczas wykonywania codziennych obowiązków. To rewolucyjne rozwiązanie tworzymy w oparciu o automatyczną analizę nieustrukturyzowanych danych z wykorzystaniem algorytmów głębokich sieci neuronowych w architekturze modeli transformatorów, szczególnie efektywnej w obszarach przetwarzania języka naturalnego (NLP) i komputerowego rozpoznawania obrazu (Computer Vision). – podkreśla Arkadiusz Talun, CTO oraz współzałożyciel Emplocity SA.
Rewolucyjne rozwiązanie będzie wykorzystywało algorytmy sztucznej inteligencji (AI) w architekturze transformer, co pozwoli znacząco usprawnić pracę organizacji i ograniczyć koszty.
W całym 2022 r. Spółka miała zaewidencjonowanych 1,1 mln zł przychodów z tytułu dotacji. Rok wcześniej przychody te wyniosły 2,6 mln zł.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.