Epson prezentuje dwie kompaktowe drukarki paragonów mPOS
Firma Epson, największy producent drukarek POS w Europie 1, rozszerzyła swoje portfolio kompaktowych urządzeń mPOS o dwa nowe produkty: TM-m30II i TM-m30II-H. Oba modele charakteryzują się zwiększoną funkcjonalnością oraz poszerzonymi opcjami łączności. Z kolei ich kompaktowa i dyskretna obudowa pozwala wpasować się w otoczenie i zaoszczędzić cenną przestrzeń.
Obie drukarki przeznaczone są dla osób pracujących w specjalistycznych sklepach, butikach, małych restauracjach, barach, kawiarniach, delikatesach i food truckach, przy czym model TM-m30II może być także używany w kioskach samoobsługowych. Co więcej, zarówno model TM-m30II jak i TM-m30II-H oferują korzyści także dla niezależnych producentów oprogramowania (ISV), dostarczając niezawodne i łatwe w konfiguracji rozwiązania mPOS typu „ship-and-forget”.
Najważniejsze cechy to: TM-m30II
- Ekonomiczny, podstawowy model (odświeżona wersja jego poprzednika, TM-m30)
- Atrakcyjne wzornictwo i niewielkie gabaryty
- Zwiększona szybkość drukowania: 250 mm/s
- Drukowanie bezpośrednio z dowolnego urządzenia przenośnego bez konieczności instalacji i aktualizacji sterowników
- Niezawodna głowica drukująca i automatyczna gilotyna
- Nowe ikony LED ułatwiające obsługę
- Funkcja oszczędzania papieru z możliwością podawania z tyłu i czujnikiem zbliżeniowym
- USB, Ethernet i opcjonalnie Bluetooth. Wszystkie modele są zgodne z niemieckimi przepisami podatkowymi (OT-UH-F30)
- Elastyczność instalacji w pionie i poziomie
- Łatwe podawanie papieru i prosty interfejs użytkownika
TM-m30II-H (wszystkie funkcje TM-m30II oraz)
- Funkcja „Sync and Charge” umożliwiająca podłączenie tabletu, zasilanie i drukowanie za pomocą jednego kabla
- Trzy porty USB A do podłączenia urządzeń peryferyjnych (w tym skanerów, klawiatur i wag) do drukarki
- Dostęp i kontrola urządzeń peryferyjnych i kontrola nad nimi za pomocą urządzenia ePOS
- Inteligentna funkcjonalność: drukowanie bezpośrednie z serwera (SDP) i chmura (OMS)
„Pojawienie się w naszej ofercie nowych drukarek mPOS pozwoli mniejszym firmom detalicznym, hotelarskim i gastronomicznym takim (od małych sklepów po food trucki), na większą elastyczność i jeszcze lepszą obsługę klientów. Co istotne, proste opcje podłączania zapewniają większą elastyczność, a dodatkowa funkcja „Sync and Charge” w przypadkuTM-m30II-H zwiększa komfort użytkowania. Oprócz tego zadbaliśmy także o atrakcyjny wygląd modelu TM-m30” – powiedział Grzegorz Moch, Business Solution Account Manager w Epson.
Drukarki TM-m30II i TM-m30II-H będą dostępne w sprzedaży od czerwca 2020 roku.
1. Lider wśród producentów drukarek POS na podstawie sprzedaży w roku finansowym 2018 (IDC 2019)

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.