Equinix buduje nowe centrum danych w Barcelonie
Firma Colt będzie pierwszym klientem nowego data center, które połączy się głównymi kablami podmorskimi z kluczowymi metropoliami obszaru Morza Śródziemnego, Afryki przybrzeżnej i Bliskiego Wschodu
Barcelona staje się coraz ważniejszym węzłem dla naziemnych i podmorskich sieci kablowych tworzących cyfrową rzeczywistość. Dlatego Equinix, Inc. (Nasdaq: EQIX), globalna firma zajmująca się infrastrukturą cyfrową, zdecydowała się zbudować swoje drugie centrum danych właśnie w tej lokalizacji.
Nowy obiekt będzie służył jako strategiczny punkt łączności dla transmisji danych pomiędzy Europą, Afryką i Bliskim Wschodem a Barceloną, która staje się ważnym węzłem podmorskim. Do najważniejszych kabli należy m.in. 2Africa, łączący kluczowe metropolie nadmorskie wokół całego kontynentu afrykańskiego i Półwyspu Arabskiego. Ta łączność zostanie dodatkowo wzmocniona przez globalną platformę firmy Equinix, składającą się z ponad 245 centrów danych i obejmującą kluczowe metropolie śródziemnomorskie: Bordeaux, Genuę, Lizbonę i Mediolan.
„Kable podmorskie odgrywają istotną rolę w procesie tworzenia nowoczesnego cyfrowego świata. Przewidujemy duży postęp w ich rozwoju w ciągu najbliższych kilku lat. Kable podmorskie zapewniają przepustowość bazową pomiędzy metropoliami na różnych kontynentach, natomiast Equinix demokratyzuje tę przepustowość, czyniąc ją łatwo dostępną dla szerokiej gamy przedsiębiorstw i umożliwiając szybką ekspansję międzynarodową, bez konieczności znacznych nakładów inwestycyjnych” – podkreśla Jim Poole, Vice President, Equinix.
Barcelona, znana na całym świecie jako ośrodek innowacji, wciąż przyciąga największe międzynarodowe firmy technologiczne (Airbnb, Amazon, Google, HP, Microsoft i Ubisoft). Nowy obiekt Equinix, znany jako centrum danych BA2 International Business Exchange (IBX), będzie zlokalizowany w sąsiedztwie istniejącego już BA1, tworząc kampus i zwarty ekosystem cyfrowy. Umożliwi to lokalnym przedsiębiorstwom ekspansję i rozwój, a także zachęci międzynarodowe firmy do lokowania lub rozszerzania działalności na Platformie Equinix w Barcelonie – już teraz istotnym i strategicznie zlokalizowanym węźle komunikacji międzynarodowej.
Barcelona, będąca liderem w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, jako pierwsze miasto na świecie otrzymała certyfikat Biosphere w zakresie zrównoważonej turystyki. Equinix był pierwszą firmą w branży centrów danych, która wyznaczyła cel redukcji emisji oparty na badaniach naukowych. Zgodnie ze scenariuszem porozumienia paryskiego firma zobowiązała się do osiągnięcia neutralności klimatycznej w skali globalnej do 2030 r. Celem długoterminowym dla Equinix jest pozyskiwanie 100% czystej i odnawialnej energii dla swojej globalnej platformy. Obiekt BA2 będzie w 100% wykorzystywał energię odnawialną i zostanie zaprojektowany z myślą o uzyskaniu certyfikatu Leadership in Energy and Environmental Design (LEED).
„Trwałe zaspokojenie popytu na usługi cyfrowe ma dla nas kluczowe znaczenie. Czas tej inwestycji nie mógłby być lepszy, biorąc pod uwagę gwałtowny wzrost zapotrzebowania, jaki obserwujemy ze strony firm w Barcelonie i w całym regionie Morza Śródziemnego” – dodaje Judith Gardiner, Vice President for Growth and Emerging Markets, Equinix.
Ośrodek firmy Equinix w Barcelonie umożliwia klientom bycie częścią połączonego ekosystemu cyfrowego. Te obszerne obiekty, mieszczące ponad 45 operatorów sieciowych, zapewniają łączność z regionalną centralą internetową CATNIX, a także Equinix Internet Exchange. Klienci mogą wykorzystać usługi cyfrowe firmy Equinix do bezpiecznego i szybkiego budowania infrastruktury cyfrowej z prędkością software'ową za pomocą wirtualnych i zautomatyzowanych usług sieciowych typu bare metal w celu podłączenia i wykorzystania sieci na żądanie.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.