Komunikaty PR

Europejscy przedstawiciele branży retail obawiają się świąt!

2022-12-12  |  13:30
Biuro prasowe
  • Zaniżanie cen przez sklepy internetowe to największe źródło zmartwień dla europejskich sprzedawców[1] w okresie świątecznym (43%)
  • Cztery piąte sprzedawców detalicznych (78%) inwestuje w działalność sklepową w pozostałej części roku
  • Zmiana strategii cenowej jest najczęściej stosowaną taktyką ekonomiczną detalistów w celu obrony swojego biznesu w najważniejszym okresie handlowym w roku (33%)
  • Dopilnowanie synchronizacji Digital Signage w sklepach i komunikacji w Internecie jest priorytetem (39%), jednak tylko 28% badanych planuje wprowadzić zmiany w tym roku

 

Rozpoczął się pierwszy niezakłócony okres świąteczny od 2019 r i jak ustaliło Sony Professional Solutions Europe - blisko połowa (43%) sprzedawców detalicznych w Europie obawia się konkurencji cenowej ze strony sklepów internetowych,. Odsetek ten wzrasta do 50% badanych w Niemczech, a jest nieco niższy w Wielkiej Brytanii (42%) i we Francji (36%).

Badanie przeprowadzone wśród 750 menedżerów i kupców IT w handlu detalicznym w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech wykazało, że aktywnie reagują oni na sytuację, bo aż cztery piąte (78%) inwestuje w działalność sklepową przed okresem, który według ponad połowy badanych (59%) jest najważniejszym czasem w roku. W kontekście tych działań, Francja (73%) plasuje się na trzecim miejscu, po Wielkiej Brytanii (82%) i Niemczech (79%).

Podejmowane działania dotyczą m. in. strategii cenowej (30%), zapewnienia znakomitej obsługi klienta (29%) czy szkolenia pracowników (28%). Poza tym ostatnim najistotniejsze dla branży retail w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech okazało się zapewnienie właściwego wykorzystania Digital Signage do promowania i synchronizacji ofert we wszystkich sklepach, a także w Internecie (39%). Jednak, jeśli chodzi o rzeczywiste inwestycje, mniej niż 3 na 10 badanych (28%) zobowiązało się do wprowadzenia zmian w tym roku, co wskazuje na natłok problemów, z jakimi borykają się detaliści przed tym okresem w roku.

Damien Weissenburger, kierownik Professional Displays & Solutions Europe, wyjaśnia: „Handel stacjonarny toczy długoterminową walkę od pojawienia się e-commerce, która uwidoczniła ograniczenia o charakterze ekonomicznym jeśli chodzi o inwestowanie we własną działalność. W czasie kryzysu związanego z kosztami prowadzenia działalności, mądre wydatkowanie, nie tylko pieniędzy, ale także energii i zasobów, ma ogromne znaczenie. Sony jest partnerem, który może pomóc takim firmom, dostarczając wydajne, ale niedrogie i trwałe rozwiązania dla realizacji potrzeb w zakresie Digital Signage.”

Na przyszły rok europejscy przedstawiciele branży retail deklarują inwestycje w zrównoważoną technologię (42%) i Digital Signage (38%), które mają na celu odpowiednio zmniejszenie śladu węglowego i zapewnienie wspólnej strategii we wszystkich sklepach. To ostatnie – dążenie do wspólnej strategii deklaruje prawie połowa (45%) detalistów posiadających ponad 100 placówek, co pokazuje, że skalowanie wymaga efektywnych i spójnych działań zarówno w kontekście firmy, jak i jej marki.

W polskich warunkach branża retail boryka się z ograniczeniami o charakterze technologicznym. Dynamiczny rozwój e-commerce oznacza dla tradycyjnych sklepów walkę o klienta, która przybiera różne formy oddziałowujące na zmysły. Sony proponuje m. in. monitory Bravia B2B, które są bardzo skutecznym narzędziem do Digital Signage. Ich atutem jest wysoka jasność i znakomite odwzorowanie kolorów, które to cechy sprawiają, że wyświetlany obraz jest znakomicie widoczny i atrakcyjny. Możliwość pracy ciągłej (24/7) daje elastyczność konieczną w zastosowaniach Digital Signage, a duża żywotność i energooszczędność monitorów Sony  pozwala obniżyć koszty eksploatacji. – podsumowuje Piotr Gajewski,  Dealer Account Manager Professional Displays & Solutions w Polsce.

Przedstawiciele branży retail nie mogą sobie pozwolić na przestoje w swojej działalności, a energooszczędne, profesjonalne wyświetlacze Bravia B2B, projektory i ściany wideo LED firmy Sony zaprojektowano właśnie z myślą o efektownych rozwiązaniach dostarczanych w zrównoważony sposób. Zapewniając niezawodną pracę przez całą dobę, produkty pozwalają zachować niskie koszty eksploatacji i oferują inteligentne funkcje ułatwiające zarządzanie ekranem, takie jak programowalne czasy włączenia i wyłączenia ekranu, co zmniejsza zużycie energii poza godzinami pracy sklepu.

 


[1] Respondenci badani w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.