Komunikaty PR

Euvic pomaga Empikowi w wejściu na rynek serwisów streamingowych

2020-05-15  |  10:10
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

Empik, największa w Polsce sieć oferująca treści kulturalne i rozrywkowe, jak książki, filmy i muzyka, w ostatnich dniach udostępniła Empik Music – cyfrową usługę strumieniowania muzyki. Rzuca w ten sposób wyzwanie takim serwisom, jak Spotify, Tidal czy Apple Music. Partnerem technologicznym projektu był Euvic, jedna z największych polskich firm IT. Co ciekawe, projekt w znacznej mierze był realizowany w trybie pracy zdalnej z powodu pandemii koronawirusa. Pokazuje to, że wprowadzanie innowacji jest możliwe w każdych czasach.

Wprowadzenie na rynek Empik Music stanowi kolejny krok w strategii cyfrowej ekspansji marki. Nowa usługa jest w pełni zintegrowana z innymi aplikacjami znajdującymi się w ekosystemie Empiku. Rejestracja i logowanie odbywają się przez Empik.com. Empik Bilety i Going dostarczą informacji o koncertach i innych wydarzeniach muzycznych. Z kolei integracja z Mój Empik zakłada, że otrzymamy jeszcze bardziej dopasowane rekomendacje muzyczne. Ponadto obecni i nowi użytkownicy usługi Empik Premium mogą skorzystać z bezpłatnego dostęp do Empik Music na 60 dni.

Streaming muzyki

Z usług streamingowych codziennie korzysta kilka milionów osób. To ogromny rynek, z jeszcze większymi potrzebami i wymaganiami. Właśnie dlatego Empik zdecydował się do niego dołączyć.

Stworzona wspólnie z Euvic aplikacja Empik Music sprawia, że świat muzyki jest na wyciągnięcie ręki. Co ją wyróżnia? Dostęp do katalogu milionów utworów muzycznych z Polski i całego świata, brak reklam, oryginalne playlisty i rekomendacje stworzone przez znanych artystów, postacie polskiego świata kultury (m.in. Wojciecha Manna) i ekspertów Empiku.

Dodatkowo aplikacja jest w pełni zsynchronizowana z historią zakupów i daje możliwość dodawania muzyki zakupionej w Empik.com do katalogu “Moja muzyka”, a także zapewnia łatwe tworzenie i importowanie playlist, możliwość słuchania muzyki w trybie offline (bez dostępu do Internetu) oraz wygodny model subskrypcyjny (za który można zapłacić również w salonach Empik). A gdyby to wciąż było mało, aplikacja dostarcza też informacje o koncertach i spotkaniach z artystami, a dzięki nieustannie poszerzanej bazie tekstów piosenek umożliwia też przeprowadzenie karaoke.

Empik Music to intuicyjne narzędzie, gwarantujące najwyższą jakość streamingu plików audio w technologii HLS z wykorzystaniem kodeka AAC/AAC+ do 320 kbps, które zostało stworzone w ciągu niespełna ośmiu miesięcy i przy wykorzystaniu najnowszych technologii. System jest prosty w utrzymaniu i integracji z aplikacjami zewnętrznymi, można też go łatwo rozszerzać o nowe funkcje.

Jakość gwarantowana przez technologię

Za prawidłowe działanie aplikacji odpowiada kilkadziesiąt maszyn wirtualnych, natomiast ruch sieciowy generowany w ramach usługi Empik Music jest równomiernie rozkładany na wszystkie instancje serwerów aplikacyjnych i streamingowych. Aby zapewnić płynną i bezpieczną obsługę wszystkich użytkowników, dodatkowo wykorzystano usługę CloudFlare. Całość rozwiązania była tworzona i rozwijana w środowisku developerskim stworzonym przez Euvic w chmurze Microsoft Azure i z wykorzystaniem Azure DevOps.

W chwili obecnej usługa dostępna jest tylko w formie aplikacji mobilnej dla systemów Android i iOS, jednak w perspektywie kilku miesięcy pojawi się ona jeszcze w dwóch wersjach: przeglądarkowej, a także na urządzeniach Smart TV.

Po stronie Euvic w projekcie wziął udział 1 kierownik projektu, 2 product ownerów, 11 liderów technicznych (każdy z nich odpowiadał za inny obszar) oraz współpracujący z nimi szeroki zespół developerów. Zaproszenie do projektu Empik Music było dla Euvic zarówno sporym wyzwaniem, jak i wyróżnieniem.

Innowacje w cieniu pandemii

Ostatnie miesiące realizacji projektu okazały się zdecydowanie trudniejsze niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Przyjęty porządek prac został bowiem zakłócony przez pandemię Covid-19, która zupełnie niespodziewanie zmieniła dotychczasową rzeczywistość.

“Zespół odpowiedzialny za realizację aplikacji Empik Music musiał całkowicie dostosować się do nowych warunków. Konieczność pracy zdalnej, rozproszenie członków zespołu w różnych lokalizacjach i brak możliwości realnych spotkań, choć nie sprzyjają powstawaniu innowacji, jak się przekonaliśmy, nie są też dla nich barierą nie do pokonania” - mówi Grzegorz Mazur, Dyrektor Techniczny Euvic.

Pomimo znacznie utrudnionych warunków pracy, zespół Euvic zrealizował projekt zgodnie z wymaganiami Empik, dotrzymując przy tym wszystkich przyjętych pierwotnie terminów. Nie byłoby to jednak możliwe bez wysoce efektywnej pracy zdalnej, odpowiedniego know-how oraz wysokiego zaangażowania wszystkich członków zespołu - zarówno po stronie Empik, jak i Euvic.

Aplikacja Empik Music to rozwiązanie, które stanowi odpowiedź na potrzeby współczesnych klientów, a także jest dowodem na to, że innowacje można wprowadzać w każdych czasach, nawet w tych tak bardzo wymagających, jak obecnie.

Empik Music można pobrać tutaj: https://www.empik.com/music. Z kolei dodatkowe informacje na temat firmy Euvic można znaleźć na stronie: https://www.euvic.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.