Everenex proponuje, jak zmniejszyć wpływ branży IT na środowisko
- Branża IT odpowiada za około 3% globalnych emisji CO2, a ta liczba wciąż rośnie i do 2040 roku może stanowić nawet 16% wszystkich emisji.
- 80% całkowitej emisji CO2 na cały cykl życia urządzenia, pochodzi z jego produkcji.
- 78 krajów ustanowiło przepisy regulujące e-odpady
Powyższe dane pochodzą z nowego opracowania eksperckiego (tzw. white paper), który przygotowała firma Evernex, jeden z liderów usług serwisowych (TPM) dla IT i centrów danych.
Dokument prezentuje kompleksowe spojrzenie na kwestie emisyjności w sektorze IT i proponuje rozwiązania, które firmy mogą podjąć w celu stworzenia bądź udoskonalenia swoich strategii zrównoważonego rozwoju. Autorzy opracowania zwracają także uwagę na zagrożenia i problemy, które mogą wystąpić podczas wprowadzania zrównoważonych praktyk w zakresie firmowej infrastruktury IT.
- Opracowanie można pobrać bezpłatnie ze strony https://evernex.com/whitepaper/the-challenges-and-opportunities-of-sustainable-it/
- klikając w przycisk WIĘCEJ INFORMACJI, znajdującym się pod tekstem
Przygotowaliśmy ten dokument, ponieważ pragniemy dzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie zielonego IT. Mamy nadzieję, że będzie cennym źródłem informacji dla wszystkich zainteresowanych zrównoważonym rozwojem naszej branży. Chcemy zachęcić do dyskusji i wymiany doświadczeń i współpracy, ponieważ wierzymy, że to jedyna droga do osiągnięcia ambitnych celów w zakresie transformacji całej gospodarki w kierunku zeroemisyjności - deklaruje Sebastian Pawlak, Managing Director NCSE Evernex Polska.
Evernex proponuje rozwiązania, które pozwalają na minimalizowanie negatywnego wpływu na naszą planetę oraz wspierają firmy w osiąganiu celów związanych ze zrównoważonym rozwojem, przy jednoczesnej oszczędności kosztów. Sebastian Pawlak, podkreśla, że firma działa w obszarze 3R – Repair, Reuse, Recycle (Naprawa, Refabrykacja, Recykling).
Repair (Naprawa): nie wyrzucaj – napraw!
Jednym ze skutecznych sposobów redukcji emisji związanej z produkcją nowego sprzętu jest wydłużenie życia zasobów już wykorzystywanych przez firmy. Można to osiągnąć poprzez zawarcie umowy na serwis sprzętu IT z zewnętrzną firmą, świadczącą usługi serwisowe (TPM) po wygaśnięciu umowy z vendorem.
O ile (co oczywiste), producentom OEM zależy na sprzedaży nowego sprzętu i zastępowania nim starszych modeli, tak firmy zewnętrzne skupiają się na przedłużeniu życia maszyn przez ich serwisowanie, nawet po okresie końca wsparcia przez producenta. Dzięki temu można uzyskać znaczne oszczędności a poprzez zmniejszone zapotrzebowanie na produkcję nowego sprzętu, przyczynić się do redukcji ilości odpadów a także mniejszej eksploatacji zasobów Ziemi.
Posiadamy dostęp do części zamiennych, pochodzących z niezależnych źródeł i nawet w przypadku zakończenia wsparcia serwisowego danego sprzętu przez producenta (EOSL), jesteśmy w stanie sprawnie zrealizować wszelkie usługi serwisowe – podkreśla Sebastian Pawlak
Reuse (Refabrykacja): czy nowe zawsze znaczy najlepsze?
Refabrykacja to proces modernizacji sprzętu. Ma na celu doprowadzenia do jego lepszej wydajności i dostosowanie go do aktualnych standardów. Przyczynia się do redukcji emisji gazów cieplarnianych i innych negatywnych wpływów na środowisko związanych z produkcją, ogranicza ilości odpadów elektronicznych oraz zapotrzebowanie na wydobycie surowców naturalnych.
Jest to również ekonomicznie opłacalne rozwiązanie, ponieważ koszt refabrykowanego sprzętu często jest niższy niż zakup nowego - a pod względem jakości doskonale spełnia swoje zadania.
Pamiętajmy, że 80% śladu węglowego z całego okresu eksploatacji sprzętu IT, pochodzi z jego produkcji. Refabrykacja wydłuża czas życia już wyprodukowanych komponentów, co oznacza realne, pozytywne oddziaływanie na środowisko. Warto przy tym zauważyć, że według firmy analitycznej Gartner do 2025 roku aż 50% dyrektorów IT będzie zobowiązanych do raportowania wskaźników związanych ze zrównoważonym rozwojem swojej organizacji – komentuje Sebastian Pawlak.
Recykling: zielony cykl życia sprzętu
Unijna dyrektywa WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) wytycza obowiązki związane z odpowiednią utylizacją e-odpadów i ma na celu ograniczenie ich negatywnego wpływu na środowisko.
Recykling sprzętu IT polega na przetwarzaniu zużytego urządzenia w celu odzyskania elementów, które mogą być wykorzystane w procesie produkcji nowego bądź refabrykowanego sprzętu. W ten sposób ogranicza się potrzebę wydobycia surowców naturalnych i w konsekwencji zmniejsza negatywny wpływ na środowisko.
Recykling jest ważnym elementem nowoczesnego zarządzania zasobami IT. Włączając go do strategii zarządzania, firmy mogą promować zrównoważone praktyki oraz oszczędzać cenne zasoby i środki finansowe. Wykorzystanie odzyskanych części na przykład do konserwacji czy refabrykacji, jest fundamentalne dla gospodarki cyrkularnej - mówi Sebastian Pawlak.
Istotnym zagadnieniem związanym z recyklingiem sprzętu IT, jest ochrona prywatności użytkowników i zapobieganie wyciekom danych. Należy zadbać o dobór profesjonalnej, certyfikowanej firmy, która, trwale i bezpieczne usunie z dysków dane osobowe czy te o znaczeniu biznesowym, tak aby nie dostały się w niepowołane ręce. Brak bezpiecznego zniszczenia tego typu informacji, może spowodować, że osoby, które uzyskają do nich dostęp mogą wykorzystywać je do celów szpiegostwa przemysłowego, oszustwa i innych złośliwych działań.
W Evernex jesteśmy liderem zielonego IT. Przez lata staliśmy się uznanym partnerem w dziedzinie wsparcia technicznego dla największych firm, oferując kompleksowe wsparcie dla ich infrastruktury IT. Wierzymy, że nasze działanie w obszarze 3R to nie tylko odpowiedzialne podejście, ale także korzyści dla współpracujących z nami firm. Przedsiębiorstwa stosujące się do zasad zrównoważonego rozwoju są coraz bardziej pozytywnie postrzegane przez społeczeństwo i partnerów biznesowych a oszczędność środków finansowych, ma niebagatelne znaczenie wobec obecnych problemów wynikających z galopującej inflacji – podsumowuje Sebastian Pawlak.
Evernex jest globalnym dostawcą usług IT, przedłuża żywotność zasobów i oferuje kompleksową konserwację centrów danych rożnych dostawców. Dzięki temu maksymalizuje wydajność sprzętu i zwrot z inwestycji. Firma jest liderem na rynku usług serwisowych zewnętrznych dostawców o prawdziwie globalnym zasięgu. Działa w ponad 165 krajach w 45 biurach na całym świecie i jest niedościgniona pod względem zrównoważonego rozwoju i opłacalności. Codziennie wysyła jedną tonę metryczną części zamiennych na cały świat, aby utrzymać działanie centrów danych na najwyższym poziomie.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.