FANUC dostarczy 3500 robotów do monachijskiej grupy motoryzacyjnej
Producent robotów przemysłowych FANUC i grupa motoryzacyjna BMW AG podpisały umowę ramową obejmującą dostawę 3500 robotów dla nowych linii produkcyjnych monachijskiego producenta aut. Roboty FANUC będą wykorzystywane do produkcji obecnych i przyszłych generacji modeli samochodów BMW.
Pierwsze roboty zostały zainstalowane już pod koniec 2019 roku. Kolejne będą wykorzystywane w najbliższych latach w niemieckich i międzynarodowych zakładach produkcyjnych BMW Group.
- Udział naszej firmy w automatyzacji linii produkcyjnych BMW jest ważnym krokiem milowym w strategicznym partnerstwie z wiodącym producentem samochodów. Dużo inwestujemy w rozwój naszych produktów i nadal rozbudowujemy naszą sieć serwisową, aby wspierać klientów na całym świecie. W przyszłości będziemy nadal rozwijać nowe technologie, w tym inteligentne roboty, które sprawią, że produkcja pojazdów stanie się jeszcze bardziej nowoczesna i efektywna - mówi Ralf Winkelmann, dyrektor zarządzający FANUC Deutschland GmbH.
W przyszłości BMW Group będzie wykorzystywać różne modele robotów FANUC - w tym nowo opracowane modele, które zostały dostosowane do indywidualnych wymagań klienta.
Roboty FANUC będą wykorzystywane przez BMW Group przede wszystkim przy budowie karoserii. Dzięki ponad 110 modelom robotów w ofercie FANUC oferuje najszerszą gamę robotów do zastosowań przemysłowych na całym świecie. Wśród nich znajdują się tak wydajne modele jak np. sześcioosiowy robot serii M-2000, który może bezpiecznie i elastycznie przenosić ładunki o wadze do 2,3 tony. Firma odnosi sukcesy nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym: na całym świecie zainstalowano już ponad 600 000 robotów FANUC.
Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.