Faurecia optymalizuje procesy logistyczne dzięki platformie 3DEXPERIENCE
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes ogłosiła, że należąca do Grupy Forvia, jednego z największych na świecie dostawców z branży motoryzacyjnej, firma Faurecia rozszerzyła zastosowanie platformy 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes o symulację procesów logistycznych wykorzystujących wózki samojezdne AGV. Faurecia stara się sprostać rosnącej złożoności środowiska produkcyjnego w branży motoryzacyjnej, usprawniając procesy logistyczne, zwiększając efektywność, redukując koszty oraz dostarczając klientom produkty na czas w bardziej zrównoważony sposób.
Firma Faurecia wykorzystuje rozwiązanie branżowe Dassault Systèmes o nazwie On Target Vehicle Launch bazujące na platformie 3DEXPERIENCE, które pozwala jej analizować pod kątem efektywności różne scenariusze logistyczne dla linii produkcyjnych MTO (ang. make to order). Technologia wirtualnych kopii bliźniaczych pozwala symulować oraz zwizualizować trasy przejazdu wózków samojezdnych AGV z uwzględnieniem stacji roboczych, dostępności zasobów, ograniczeń i zmienności montażowych oraz równoważenia linii jeszcze przed rozpoczęciem produkcji dla klienta.
Środowiska produkcyjne dostawców dla branży motoryzacyjnej stają się coraz bardziej złożone. Firmy te muszą często w krótkim terminie wytwarzać większą liczbę wariantów produktów dla trwających równolegle programów, z zachowaniem możliwości wprowadzania zmian ad hoc w coraz bardziej zautomatyzowanych fabrykach.
Optymalizacja tras AGV jest odpowiedzią na te trendy i kluczowym krokiem w programie cyfrowej fabryki realizowanym przez Faurecię. Program został zapoczątkowany przez dział Clean Mobility, a obecnie jest wykorzystywany do przekształcania procesów produkcyjnych foteli samochodowych, wyposażenia kabiny i układów elektronicznych na potrzeby spersonalizowanych i połączonych z internetem „kokpitów przyszłości”. Dzięki platformie 3DEXPERIENCE Faurecia może synchronizować maszyny, optymalizować łańcuch dostaw, lepiej wykorzystywać przestrzeń hal produkcyjnych i skracać czas trwania poszczególnych cykli, ale także zwiększać wydajność energetyczną i produkcyjną dzięki pełnej cyfrowej ciągłości w zakresie produktów, procesów i konfiguracji fabryk.
– Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami nasza firma ma osiągnąć neutralność klimatyczną do roku 2030, a pierwszym etapem tej transformacji będzie ograniczenie zużycia energii w naszych fabrykach o 15%. Oznacza to równoczesne zarządzanie projektami z zakresu inżynierii oraz rozwoju produktów i procesów, a także działania ukierunkowane na optymalizację operacji logistycznych – powiedział Patrick Brionne, Group Industrial strategy & ME director, Faurecia. – Platforma 3DEXPERIENCE pozwala nam optymalizować trasy wózków samojezdnych AGV w celu zwiększenia efektywności produkcyjnej. Jeszcze przed rozpoczęciem produkcji udało nam się zidentyfikować tzw. wąskie gardło, a po modyfikacji procesu oraz układu i przebiegu tras wózków AGV mogliśmy dotrzymać terminu dostaw podzespołów do klientów.
– Dostawcy muszą mieć możliwość szybkiego wprowadzania nowych produktów i uruchamiania innowacyjnych programów, a także optymalizowania procesów produkcyjnych w sposób zrównoważony. Właściwy przebieg tras wózków AGV może zapewnić przewagę konkurencyjną. Platforma 3DEXPERIENCE umożliwia takim dostawcom, jak Faurecia, doskonalenie operacji logistycznych w już istniejących fabrykach oraz projektowanie nowych i jeszcze bardziej wydajnych obiektów – mówi Laurence Montanari, Vice President, Transportation & Mobility Industry, Dassault Systèmes.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.