Faurecia optymalizuje procesy logistyczne dzięki platformie 3DEXPERIENCE
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes ogłosiła, że należąca do Grupy Forvia, jednego z największych na świecie dostawców z branży motoryzacyjnej, firma Faurecia rozszerzyła zastosowanie platformy 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes o symulację procesów logistycznych wykorzystujących wózki samojezdne AGV. Faurecia stara się sprostać rosnącej złożoności środowiska produkcyjnego w branży motoryzacyjnej, usprawniając procesy logistyczne, zwiększając efektywność, redukując koszty oraz dostarczając klientom produkty na czas w bardziej zrównoważony sposób.
Firma Faurecia wykorzystuje rozwiązanie branżowe Dassault Systèmes o nazwie On Target Vehicle Launch bazujące na platformie 3DEXPERIENCE, które pozwala jej analizować pod kątem efektywności różne scenariusze logistyczne dla linii produkcyjnych MTO (ang. make to order). Technologia wirtualnych kopii bliźniaczych pozwala symulować oraz zwizualizować trasy przejazdu wózków samojezdnych AGV z uwzględnieniem stacji roboczych, dostępności zasobów, ograniczeń i zmienności montażowych oraz równoważenia linii jeszcze przed rozpoczęciem produkcji dla klienta.
Środowiska produkcyjne dostawców dla branży motoryzacyjnej stają się coraz bardziej złożone. Firmy te muszą często w krótkim terminie wytwarzać większą liczbę wariantów produktów dla trwających równolegle programów, z zachowaniem możliwości wprowadzania zmian ad hoc w coraz bardziej zautomatyzowanych fabrykach.
Optymalizacja tras AGV jest odpowiedzią na te trendy i kluczowym krokiem w programie cyfrowej fabryki realizowanym przez Faurecię. Program został zapoczątkowany przez dział Clean Mobility, a obecnie jest wykorzystywany do przekształcania procesów produkcyjnych foteli samochodowych, wyposażenia kabiny i układów elektronicznych na potrzeby spersonalizowanych i połączonych z internetem „kokpitów przyszłości”. Dzięki platformie 3DEXPERIENCE Faurecia może synchronizować maszyny, optymalizować łańcuch dostaw, lepiej wykorzystywać przestrzeń hal produkcyjnych i skracać czas trwania poszczególnych cykli, ale także zwiększać wydajność energetyczną i produkcyjną dzięki pełnej cyfrowej ciągłości w zakresie produktów, procesów i konfiguracji fabryk.
– Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami nasza firma ma osiągnąć neutralność klimatyczną do roku 2030, a pierwszym etapem tej transformacji będzie ograniczenie zużycia energii w naszych fabrykach o 15%. Oznacza to równoczesne zarządzanie projektami z zakresu inżynierii oraz rozwoju produktów i procesów, a także działania ukierunkowane na optymalizację operacji logistycznych – powiedział Patrick Brionne, Group Industrial strategy & ME director, Faurecia. – Platforma 3DEXPERIENCE pozwala nam optymalizować trasy wózków samojezdnych AGV w celu zwiększenia efektywności produkcyjnej. Jeszcze przed rozpoczęciem produkcji udało nam się zidentyfikować tzw. wąskie gardło, a po modyfikacji procesu oraz układu i przebiegu tras wózków AGV mogliśmy dotrzymać terminu dostaw podzespołów do klientów.
– Dostawcy muszą mieć możliwość szybkiego wprowadzania nowych produktów i uruchamiania innowacyjnych programów, a także optymalizowania procesów produkcyjnych w sposób zrównoważony. Właściwy przebieg tras wózków AGV może zapewnić przewagę konkurencyjną. Platforma 3DEXPERIENCE umożliwia takim dostawcom, jak Faurecia, doskonalenie operacji logistycznych w już istniejących fabrykach oraz projektowanie nowych i jeszcze bardziej wydajnych obiektów – mówi Laurence Montanari, Vice President, Transportation & Mobility Industry, Dassault Systèmes.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.