Firma Etisoft dostarczy etykiety do nowego modelu Hyundai Tucson
Polski producent etykiet samoprzylepnych Etisoft podpisał właśnie 5-letni kontrakt z koncernem Hyundai w Czechach. Umowa dotyczy dostaw etykiet dla nowego modelu Hyundai Tucson, który będzie także produkowany w wersji hybrydowej z napędem elektrycznym. Premiera nowego modelu zapowiadana jest na jesień tego roku.
Czeska fabryka działa niedaleko Frydka-Mistka, a więc niedaleko polskiej granicy. Jest jedynym zakładem koncernu w Unii Europejskiej. W zeszłym roku Hyundai Motor Manufacturing Czech świętował wyprodukowanie 3-milionowego auta. Rocznie powstaje tu około 260 tys. egzemplarzy samochodów.
– Wierzymy, że dobrze rozpoczęta współpraca zaowocuje kolejnymi projektami i otworzy nam możliwości kooperacji także na potrzeby innych modeli koncernu – mówi Tomasz Brzeżański z Etisoft Czechy, który odpowiada za realizację kontraktu od strony handlowej.
Certyfikat IATF, własne laboratorium – Etisoft ma to, co ważne dla branży automotive
Czeski zakład stawia na jakość. Jest to jedyna fabryka samochodów z prestiżową „Narodową nagrodą za jakość” (Národní cena kvality ČR). Firma otrzymała ją za efektywną współpracę z dostawcami i najwyższe standardy jakości. Bardzo duże znaczenie przy wyborze Etisoftu jako dostawcy etykiet miały również posiadane przez firmę certyfikaty (IATF 16949, ISO 9001, ISO 14001) oraz dysponowanie własnym laboratorium.
Atutem Etisoftu jest także niewielka odległość od Frydka-Mistka. Koncern stawia bowiem na dostawców zlokalizowanych w bliskim sąsiedztwie.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.